[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - check engine PO17....
MitsuGo - 04-06-2024, 10:29 Temat postu: check engine PO17.... Cześć. Zauważyłem, że błąd pojawia się najczęściej po każdym wyłączeniu auta i ponownym odpaleniu i przejechaniu krótkiego odcinka już po przełączeniu na LPG.
Na samej benzynie nie ma tego błędu. Doczytałem, ze to zbyt bogata mieszanka. Niby lepiej jak zbyt uboga ale błąd jest wkurzający.
Przewody podciśnieniowe posprawdzałem, wyczyściłem też czujnik od pomiaru powietrza. Ktoś miał z tym do czynienia w praktyce ?
tościk - 04-06-2024, 20:58
Jest szansa, że wtryskiwacz od LPG przelewa. Do samodzielnego sprawdzenia tej teorii potrzebne by były interfejs do LPG i ELM327.
Mając interfejs do LPG możesz w programie pojedynczo przełączać cylindry na benzynę.
Po przerzuceniu wadliwego wtryskiwacza na benzynę powinny ci się unormować korekty paliwowe.
Te podejrzysz zwykłym ELMem.
Natomiast jak nie masz sprzętu, to szybciej wyjdzie wizyta u gaziarza.
plecho1 - 04-06-2024, 21:21
W sumie wystarczy sam interfejs od LPG i obserwacja czasu wtryskiwaczy benzynowych. Podczas przełączania na LPG poszczególnych cylindrów czas wtrysku benzyny nie powinien się zmieniać a jeśli nawet się odrobinę zmienia, to powinien się tak samo zachowywać dla każdego cylindra. Jeśli przy przełączeniu któregoś cylindra czas wtryski benzyny znacznie się skróci (bardziej niż dla pozostałych) to będzie to oznaczało przelewanie danego wtryskiwacza.
MitsuGo - 06-06-2024, 10:24
Interfejs do LPG jakiś mam, być może trzeba będzie coś pokombinować z połączeniem gdyż interfejs jest chyba od STAG a w tym aucie jest elektronika NEO. Czy można podmienić uszkodzony wtrysk na mocniejszego Matrixa ?
Marcino - 06-06-2024, 13:43
Raczej muszą być te same. Mam wtryski AC po nie wielkim przebiegu 4cyl jak cos musze zobaczyć bo leżą w pudełku
Krzyzak - 07-06-2024, 08:38
MitsuGo napisał/a: | Czy można podmienić uszkodzony wtrysk na mocniejszego Matrixa | jeśli tak zrobisz to na 100% będziesz miał inny czas wtrysku, bo zapewne jest tam innej średnicy zwężka i nie będziesz mógł poprawnie ocenić czy tak ma być, czy nie
co mogę zaproponować, to zbadać obecne czasy wtrysków wg tego jak piszą koledzy i jeśli znajdziesz jakieś anomalnie na danym cylindrze to obecny wtrysk zamienić z innym
jeśli teraz na tym drugim cylindrze pojawią się te anomalie, to zapewne winny wtrysk masz znaleziony - w tym przypadku zmieniłbym wszystkie 4 sztuki aby były takie same - wtryskiwacze LPG zawsze mają jakiś zakres - nie są na 30KM ale np. do 30KM i regulacja dawki odbywa się przez rozwiercanie zwężki na końcu oraz czas wtrysku
z doświadczenia powiem, że warto zainwestować w porządne wtryski - jak Barracuda albo Keihin, wyjąć całkowicie zwężkę a one sobie poradzą z krótkimi czasami
MitsuGo - 07-06-2024, 09:48
W Lancerze CS montowałem instalację na podstawie zaleceń kolegi plecho1 i jestem mega zadowolony, choć reduktor jest jak pamiętam AC01, który nie jest polecany na forum. Zrobiłem już 100 tys na LPG i zero problemów.
Dzięki piękne za udzielone rady.
Marcino - 19-06-2024, 13:51
Instalacja LPG ma czyjnikcisnienia aby poprawnie działać bo paliwo gaz jest w stanie Lotnym i w zadanym czasie musi go podać odpowiednią ilość - jak sie zmienia ciśneinie idą korekty.
Jak silnik chodzi na LPG to jego sterwonik jest oszukany, on myśli ze otwiera wtryski PB a tak naprawdę jest przełączone i steruje przez centrlalkę LPG wtryskami LPG które mają swoje sterowanie.
Jak benzynowymi cześciami coś nie tak to moze głupiec na LPG
|
|
|