To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Uzupełnianie płynu chłodniczego

LeszkiMeszki - 09-06-2024, 00:42
Temat postu: Uzupełnianie płynu chłodniczego
Cześć jestem świeżym nabywca Lancera sportback 1.5 i przy okazji to mój pierwszy samochód::). Ogólnie widziałem że już podobny wątek kilkudziesięciu stronny był na forum, ale szybko zszedł na oftopic więc pozwoliłem sobie założyć nowy wątek. Otóż kupiłem sobie w zeszłym miesiącu samochód sprowadzany z Niemiec przez komis w Polsce i ogólnie jak go kupowałem było mało płynu na zbiorniku wyrównawczym chłodnicy (było na minimum akurat). Dzisiaj ja sobie z ciekawości zajrzałem na parkingu jak to wygląda i poziom pokazuje teraz poniżej minimum. Chciałbym sobie uzupełnić ten płyn tylko chciałem się upewnić z dwóch rzeczy. Ściągnąłem sobie instrukcję obsługi samochodu ale nie wiem czy płyn chłodniczy mam dolewać do zbiorniczka wyrównawczego czy bezpośrednio do chłodnicy? Kupiłem płyn borygo start, czy taki się nada? ( Nie mam pojęcia co jest w środku po fakturach jakie dostałem widziałem że poprzedni właściciel wymieniał wiele lat oleje w ASO). Wiem, że niski poziom płynu to może być jakaś usterka, ale na razie chciałem dolać płynu żeby zobaczyć czy nie będzie uciekał i wtedy jak będzie trzeba to udać się do mechanika.

Pozdrawiam,

Leezek

pitt63 - 09-06-2024, 07:09

Skoro auto było serwisowane w ASO to prawdopodobnie, jeśli była taka potrzeba, dolewano oryginalny płyn. Borygo chyba nie za bardzo się do tego nadaje ale nie mam pewności. Sprawdź wycieki, a jeśli nie ma takowych wykręć świece i wtedy zobaczysz po ich wyglądzie, czy płyn idzie na cylindry. Możesz też skorzystać z testera zawartości spalin w płynie chłodniczym. Jak silnik spala płyn, to możesz próbować dochodzić się z komisem, bo jest to wada ukryta,
LeszkiMeszki - 09-06-2024, 09:34

Hej dzięki za odpowiedź, jestem trochę za świeży żeby samemu robić takie rzeczy dlatego zapytałem po prostu, czy mogę ten płyn dolać i czy w zbiorniczek wyrównawczy ten co jest z boku, czy ten korek odkręcić po środku i tam lać i zobaczyć jak to będzie działać. Będzie uciekał to oddam do warsztatu, bo sam nie mam umiejętności i wiedzy, żeby robić jakieś naprawy. :)
Fred.X - 09-06-2024, 10:45

Prestone możesz dolać do każdego płynu w innym przypadku musi się zgadzać kolor, jeśli masz czerwony to tylko możesz dolać czerwony i Prestone, jak masz zielony>niebieski to tylko taki, dolewasz najpierw do korka chłodnicy jeśli tak brakuje, następnie do zbiorniczka wyrównawczego , na zimnym silniku powinno być lekko powyżej kreski minimum , na rozgrzanym na kresce max
Andrzej191 - 05-08-2024, 08:47

Fred.X napisał/a:
dolewasz najpierw do korka chłodnicy jeśli tak brakuje, następnie do zbiorniczka wyrównawczego
???
jeszcze nie słyszałem żeby w nowszych samochodach bezpośrednio do chłodnicy się płyn lało. Zawsze do wyrównawczego, no ale może się mylę...

apg2312 - 05-08-2024, 12:11

Fred.X napisał/a:
możesz dolać do każdego płynu w innym przypadku musi się zgadzać kolor, jeśli masz czerwony to tylko możesz dolać czerwony

A takie nazwy, jak IAT, OAT i HOAT mówią Ci coś ??
W każdym razie bez urazy, ale pieprzysz bez sensu. Kolor płynu nie ma najmniejszego znaczenia, no chyba że ktoś jest wrażliwy, i będzie mu przeszkadzać sraczkowaty kolor płynu, bo taki mniej więcej kolorek może wyjść po zmieszaniu zielonego płynu z czerwonym ;)
Więcej na ten temat możesz poczytać na necie, np. tu :
https://buwar.pl/wpis-blog/plyn-chlodniczy-rodzaje-zastosowanie/
To raz.
Dwa - jak nie wiesz, co masz nalane, to uzupełniasz poziom płynu za pomocą wody destylowanej/demineralizowanej. Niczym innym !!
Andrzej191 napisał/a:
Zawsze do wyrównawczego, no ale może się mylę..

Nie, nie mylisz się. Do chłodnicy można nalać płyn po całkowitym spuszczeniu starego, np. przy wymianie - jest po prostu szybciej, i tyle.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group