To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.4 MIVEC] Tył siada pod obciążeniem

rworks - 10-06-2024, 17:13
Temat postu: [II 2.4 MIVEC] Tył siada pod obciążeniem
Raz na rok wypada misia załadować rowerami i bagażem i udać się w piękną letnią podróż.

Jednak jak się wpakuję te ~80kg na hak i jeszcze więcej do bagażnika, wtedy tył obniża się niemiłosiernie. Niby nic nie obciera, ale jakoś się boję takiego "torowego tuningu".

Czy stosowaliście wkładki/gumy usztywniające?
Albo poduszki pneumatyczne?

Są jakieś wady takiego rozwiązania (np. nie wkładaj gumy bo sprężyna pęknie, itp.)?

Nie chciałbym na stałe usztywnić zawieszenia, bo komfort jazdy na pustym jest idealny.
Po prostu obawiam się, że kiedyś zacznę szurać/dobijać z tymi rowerami na haku.

Krzyzak - 11-06-2024, 08:00

Dawno temu miałem takie coś jak na poniższym zdjęciu, nic złego nie zaobserwowałem. Słyszałem, że zmienia się praca tylnego zawieszenia, ale też nie zauważyłem zmian. Ostatecznie po jakimś czasie zmieniłem sprężyny i amortyzatory na nowe i problem siadającego tyłu przestał mnie dotyczyć. Było to w okolicy roku 2000 i dotyczyło Galanta z roku 1990.

parian - 30-06-2024, 10:22

A bez obciążenia jest ok?
W tych Outlanderach problemem są zużywające się sprężyny tylnego zawieszenia, sam to przerabiałem. Ale u mnie duoa siedziała już bez obciążenia.

To masz - 01-07-2024, 09:28

Czy OII występowały w wersji siedmioosobowej? Może sprawdzą się sprężyny z takiego egzemplarza?
Mam OIII w takiej wersji i odnoszę wrażenie, że sprężyny mogą być "mocniejsze" z tego powodu. Przewoziłem z tyłu dwie osoby dorosłe, dziecko w foteliku, pełen bagażnik i na haku dwa rowery i zadziwiająco wysoko stał tył.

rworks - 08-07-2024, 12:44

parian napisał/a:
A bez obciążenia jest ok?

To wersja 7 osobowa.
Bez obciążenia jest ok. Tzn. przez lata było ok i od nowości siadał nisko pod obciążeniem. Ale teraz pakuję rowery na hak, pewnie 80kg z bagażnikiem, stąd zaczynam się obawiać.
Spojrzałem na świeżo, to może faktycznie tył jest minimalnie niżej niż przód. Niecały centymetr różnicy w świetle pomiędzy bieżnikiem, a nadkolem.
Ale na żadnym przeglądzie czy serwisie nie zwracali mi na to uwagi. To jest coś co standardowy serwis/przegląd techniczny powinien zgłosić (nadmierne zużycie sprężyn)?

Krzyzak - 08-07-2024, 13:55

rworks napisał/a:
To jest coś co standardowy serwis/przegląd techniczny powinien zgłosić (nadmierne zużycie sprężyn)?
Wątpię. Dopóki opona nie trze o nadkole to co mieliby zgłaszać?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group