Outlander III Ogólne - Problem z mocą
sirDonald - 01-07-2024, 23:04 Temat postu: Problem z mocą Witam, posiadam OUTLANDER III 2268 cm3 Diesel z 2015r.
Problem polega na tym, że samochód traci moc, na biegu jałowym osiąga około 1000 obrotów i
zaczyna dymić z rury wydechowej, trwa to około 20 kilometrów, potem powoli wraca do normy.
Około tygodnia jeździ normalnie i problem powraca. Nie zauważyłem związku z jazdą lub pogodą.Codziennie robę około 40 kilometrów.
Byłem już u paru mechaników, problem jest ciężki do wykrycia. DPF sprawdzony - jest OK.
Może egr, ale też podobno działa , egr mechaniczny. Nie wykakuje żaden błąd, sprawdzany już był kilka razy. I druga sprawa, szukam Mechanika z Warszawy lub okolic którego możecie polecić, A może na tym forum udziela się mechanik, który mógł by mi pomóc. A nie wiem czy to ma znaczenie ale ma napęd tylko na przód.
To masz - 02-07-2024, 09:23
W zgadywaniu diagnozy na forum, prawie zawsze mylące jest to, że kilku mechaników sprawdziło i zazwyczaj wykluczają to co jest problemem
Dymi przez 20 km po odpaleniu zimnego silnika, niezależnie od temperatury odpalanego silnika czy losowo w trakcie jazdy?
Bizi78 - 02-07-2024, 09:45
sirDonald, w stolicy masz serwis mitsumaniaków, mają kompa serwisowego mitsubishi MUT3.
https://m.facebook.com/SerwisMitsuManiakow/
sirDonald - 02-07-2024, 10:31
Dymi losowo, na rozgrzanym silniku zaczyna podczas jazdy, spadek mocy jest na około 20-30 kilometrach, a przez około 10 kilometrów dymi . Problem jest w tym, że pojadę do mechanika a auto będzie zachowywać się normalnie. Naprawiałem też u gościa który pracuje na co dzień w autoryzowanym serwisie Mitsubishi - tylko daleko od warszawy i szukam jakiejś bliższej alternatywy.
To masz - 02-07-2024, 11:23
Przy takich objawach jak utrata mocy przez 20- 30 km muszą być zapisane kody diagnostyczne, które wskażą ścieżkę dalszej diagnozy. Nie chce mi się wierzyć, że komputer interweniuje odcinając moc i nie zapisuje błędów.
Kiedy regulowałeś zawory?
sirDonald - 02-07-2024, 12:12
Nie wiem kiedy były regulowane, prawdo podobnie z tego co pamiętam to około 2 lata temu, ale nie jestem pewien, dziwne jest to, że nie dzieje się to cały czas, tylko od czasu do czasu. A nie może być to ten egr , mechaniczny dlatego nie pokazuje błędu?
[ Dodano: 02-07-2024, 12:16 ]
Wydaje mi się, że zaczął głośniej pracować, tak jakby tłumik, między 80km/h -100km./h w środku jest bardzo głośno.
To masz - 02-07-2024, 12:32
Sprawdź stan rurki zasilającej spalinami EGR:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1672626#1672626
Czy w kabinie czuć spaliny?
sirDonald - 02-07-2024, 13:14
Wydaje mi się, że coś czuć na postoju przy włączonej wentylacji.
To masz - 02-07-2024, 14:28
Na początek do sprawdzenia rurka, bo objawem uszkodzenia jest właśnie zapach spalin dostający się do kabiny w trakcie postoju.
sirDonald - 02-07-2024, 21:30
Spojrzę w weekend, albo zaraz po i dam znać.
To masz - 10-09-2024, 11:09
Jak sytuacja? Udało ci się zdiagnozować problem?
sirDonald - 10-09-2024, 13:48
Odebrałem auto od mechanika około półtora tygodnia temu. Długie terminy bo wakacje. Myślałem, że problem zniknął, obstawiana była turbi, przy okazji wiele innych rzeczy wyszło, między innymi koło pasowe jak dobrze pamiętam, w tej chwili nie pamiętam co tam było robione. Problem się zmniejszył ale niestety dalej występuje, krucej trwa i już nie dymi, ale nadal spadek mocy, może już nie tak wielki i podniesione obroty, trwało to około 10 km. Raz byłem w trasie około 100 km. i pięć dni do pracy po 16 km w jedną stronę więc jeszcze go dobrze nie przetestowałem.
Panordek4 - 19-02-2025, 15:49
U mnie okazało się, że to wtryskiwacze. Może warto je sprawdzić, bo czasami nie pokazują błędów, a dają takie objawy. A co do mechanika w Warszawie, to nie dam Ci namiarów, bo tam nie mieszkam, mogę Ci podrzucić namiar na świetnego fachowca w Bydgoszczy
sirDonald - 19-02-2025, 19:17
Dzięki za podpowiedź, bo problem jeszcze nie jest rozwiązany. Bardzo się poprawiło po ostatnich naprawach ale jeszcze nie są to równe osiągi. Na razie mam warsztat który zajmuje się Mitsubishi. Zasugeruje im to, jeżeli nie dadzą rady to pewnie będę się odzywał i poproszę Cię o adres.
To masz - 09-03-2025, 12:02
Przypomina mi się ten temat co jakiś czas Udało ci się znaleźć usterkę?
Wg mnie potrzebny jest kumaty mechanik. Nawet darmową aplikacją w telefonie da się zdiagnozować wiele, ale trzeba znać wymagane parametry.
Samemu można zweryfikować:
- ciśnienie doładowania turosprężarki,
- ciśnienie różnicowe filtra DPF od razu po wypalaniu. W wypranym filtrze wartość wynosi 0- 5 hPa, więc jeśli bezpośrednio po wypalaniu jest 15- 20 hPa to filtr jest niedrożny i wymaga czyszczenia,
- ciśnienie różnicowe filtra DPF przy pełnym obciążeniu. Jeśli pamięć mnie nie myli to na czwartym biegu z pedałem w podłodze ( od 80 km/h do 160 km/h) kształtowało się na poziomie 300 hPa,
- po nocy można włączyć zapłon bez uruchamiania silnika i w aplikacji sprawdzić temperatury ze wszystkich dostępnych czujników, powinny być porównywalne,
- zestaw do sprawdzenie przelewów wtryskiwaczy kosztuje kilkadziesiąt złotych i można częściowo sprawdzić kondycję wtryskiwaczy. Jeśli wtryskiwacz nie otwiera się prawidłowo to paliwo będzie wracało przelewem do menzurki,
- lub wypadało by oddać wtryski do sprawdzenia.
Niestety nie znalazłem aplikacji, która pokazuje czasy wtrysków paliwa, bo to ważny parametr. Znacie coś oprócz MUT3 co pokaże czasy wtrysków?
Kiedy wymieniałeś filtra paliwa? Aplikacją można również sprawdzić ciśnienie w listwie wtryskowej. Na biegu jałowym powinno wynosić około 350 bar, a pod pełnym obciążeniem chyba do około 1800 bar dochodzi.
Luzy zaworowe ktoś w końcu sprawdził? Bo wydawało ci się, że dwa lata temu było robione, a w rzeczywistości może od nowości nie ustawione...
|
|
|