Outlander III Ogólne - Płyn do chlodnicy PHEV
Michalj - 09-07-2024, 20:54 Temat postu: Płyn do chlodnicy PHEV Witam.
Chciałbym wymienić płyn chłodniczy w Mitsubishi Outlander PHEV 2013r. Jak zdążyłem sie dowiedzieć w serwisach że są dwa obwody chłodzenia tj. do silnika spalinowego i silników elekrycznych oraz baterii. Moje pytanie brzmi: Jaki płynem można zalać te dwa układy? Ponieważ orginalny płyn Mitsubishi nie wystepuje w sprzedaży a serwisy podaja różne rzeczy. Każdy serwis mówi co innego. z góry dziękuje
nemmooo - 10-07-2024, 09:27
do spalinowego zwykły borygo czy co tam stosujesz, do baterii zadzwoń do serwisu np V-tech, oni sie zajmowali wymianą u mnie. Może podpowiedzą czym zalać.
mohinder - 10-07-2024, 23:40
Z tym spalinowym to nie tak do końca. Jeśli masz ogrzewanie tylko z silnika to może i borygo wystarczy ale jak masz również ogrzewanie elektryczne to raczej lałbym oryginalny płyn. Bateria nie jest chłodzona płynem tylko klimatyzacją. Silniki elektryczne mają chłodzenie płynem.
nemmooo - 11-07-2024, 08:54
Co znaczy że bateria chłodzona jest klimatyzacją?
waran73 - 11-07-2024, 18:36
Oj pany uwaga! Ja pamiętam jak mi kolega mechanik powiedział dawno temu : borygo to jest do ciężarówek, a do osobowych jest PETRYGO ! Wielokrotnie też widziałem ja w moim zgaszonym 5 minut wcześniej phevie, gdy jest uniesiona maska, ciągle bulgocze płyn w małym zbiorniczku tuż obok chłodnicy... Tak więc bez pośpiechu i upewnijcie się co tam nalejecie !
mohinder - 11-07-2024, 22:17
nemmooo napisał/a: | Co znaczy że bateria chłodzona jest klimatyzacją? |
Część klimatyzacji jest wewnątrz baterii.
https://www.youtube.com/watch?v=QiMar5BTe80
wg - 24-04-2025, 10:41
Podpinam się pod temat. Potrzebuję dolać płyn i mam mętlik...
Outlander PHEV III r2020. Zalany niebieski płyn. Z tego co wyczytałem to niebieski nie zawsze taki sam (azjatycki to coś jak G12 a u nas G11). Mitsu z tego co znalazłem stosuje płyn w technologii OAT (bez krzemianów). W sklepie powiedzieli mi że wszystko można mieszać a już jak kolor się zgadza to nie ma się co zastanawiać. W ASO powiedzieli żeby lać niebieski ale na moją wątpliwość że niebieski do samochodów z Azji to nie to samo co niebieski tutaj to serwisant powiedział że można mieszać G11 i G12... W necie piszą że absolutnie nie bo inna technologi (G11=IAT, G12=OAT chyba)...
W innym sklepie dobrali mi Valvoline, że niby do mitsu... Ale to jest HOAT (konkretnie Si-OAT)... I podobno nie powinno się mieszać... Wygląda na to że można go stosować ale nie można mieszać z innymi...
Czy ja jestem nienormalny czy powinienem dolać cokolwiek? Oryginalnego płynu nie mam w okolicy, niebieski OAT podobno można jakiśkupić ale nie mam w okolicy...
Help
Ronin78PL - 24-04-2025, 14:44
Miałem podobny dylemat po zakupie L200, pasowało coś dolać, a nie miałem różowego i wlałem to co stało na półce i co kiedyś poszło do Yamahy Tenere:
https://prestone.pl/produkty/prestone-plyn-do-chlodnic-37c/
Wysoko jakościowo i można mieszać z innymi płynami, u mnie na szczęście nic nie ubywa, bo miałem chwilowo zagadkę.
wg - 25-04-2025, 17:15
No ja finalnie zamówiłem na alledrogo oryginał bo szybka wysyłka była...
Poczytałem o tym mieszaniu i stwierdziłem że nie przekonują mnie te zapewnienia typu "mieszalny z wszystkimi" itp. Na tyle ile zrozumiałem to sam fakt że coś pasuje do tego samochodu nie oznacza że można zmieszać z tym co do niego jest akurat jest chwilowo zalane
waran73 - 25-04-2025, 17:28
Ajak tam kolego WG ogólnie wrazenia z jazdy phevem rocznik 2020..?
Ronin78PL - 25-04-2025, 18:23
O toto, jaki średni pobór?
MiG25 - 30-04-2025, 18:31
Tu kiedyś doktorat robiłem jakie płyny do PHEV 2.0 : https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1663474&highlight=#1663474
wg - 04-05-2025, 20:03
waran73 napisał/a: | Ajak tam kolego WG ogólnie wrazenia z jazdy phevem rocznik 2020..? |
waran73 napisał/a: | Ajak tam kolego WG ogólnie wrazenia z jazdy phevem rocznik 2020..? |
Bardzo fajne. W porównaniu do mojego poprzedniego samochodu (7-osobowego Prisua+) trochę bardziej buja (wiadomo - duża buda i prześwit) ale jest ciszej przy wyższych prędkościach (hybryda toyoty trochę wyje). Wyciszenie jest moim zdaniem przyzwoite, zawieszenie ok (chociaż przez masę samochodu robi wrażenie nieco topornego na dziurach). Dynamika dla mnie w sam raz. Mam takie wrażenie że on przyspiesza tak samo niezależnie czy od zera czy od 120. Czyli przy starcie ze świateł nie wciska w fotel, ale jak trzeba na autostradzie przyspieszyć to się ładnie zbiera.
Kupiłem go ze względu na 4x4 i większy prześwit (mam kiepską drogę dojazdową i mieszkam na górce). Póki co brak jakichś zastrzeżeń do jazdy w zimie czy na mokrym... Z oblodzonej drogi startował bez problemów - ot przyślizgał tym czy tamtym kołem ale szedł prosto. Poza tym lubię jazdę w trybie EV, podoba mi się płynne przyspieszanie.
To jeśli chodzi o jazdę... Ale jak chodzi o kwestie kosztów to póki się jeździ w koło komina na prądzie to jest takie 22PLN/100km. Na trasie już nie jest tak różowo. Generalnie średnie spalanie na trasie Chemnitz-Kraków (z pustą baterią) wyszło koło 8.5l/100km. Dobrym benzyniakiem się pewno tyle zrobi - więc tutaj hybryda nie daje zbyt wiele. Ogólnie z moich obliczeń to rocznie zaoszczędzę jakieś 1.5kPLN. A ponieważ miałem ostatnio awarię (padł jakiś przekaźnik w baterii), która skończyła się lawetą i wizytą w ASO (2500zł) to raczej opłacalność mi wychodzi na minus Mam go od sierpnia więc może jeszcze jakoś odrobi
Jak masz jakieś konkretne pytania to chętnie odpowiem.
nemmooo - 05-05-2025, 08:55
Witam sąsiada, zlot przy Paleo na 52? A co do napraw to polecałbym V-tech z Bieżanowa, reanimowali mi baterię (wymiana uszkodzonego modułu wraz z osuszeniem etc) za 3.3k gdzie aso mówiło że ponad 30k za same części, bez robocizny.
wg - 05-05-2025, 10:11
nemmooo napisał/a: | Witam sąsiada, zlot przy Paleo na 52? A co do napraw to polecałbym V-tech z Bieżanowa, reanimowali mi baterię (wymiana uszkodzonego modułu wraz z osuszeniem etc) za 3.3k gdzie aso mówiło że ponad 30k za same części, bez robocizny. |
A czemu by nie? Zgadamy się na privie...
|
|
|