To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Silnik 12v 3.0v6

jaa55ss - 27-08-2024, 05:44
Temat postu: Silnik 12v 3.0v6
Witam mam pytanie jakie czujniki posiada silnik 12v ? Posiada czujnik położenia wału ? Czujnik wałka rozrządu ?
Krzyzak - 27-08-2024, 09:54

Oczywiście posiada oba, bez nich te silniki nie działają :) (znaczy przy braku czujnika wałka to będzie wtryskiwał paliwo na pary cylindrów, zatem spalanie wzrośnie 2x)
jaa55ss - 27-08-2024, 14:13

Krzyzak napisał/a:
Oczywiście posiada oba, bez nich te silniki nie działają :) (znaczy przy braku czujnika wałka to będzie wtryskiwał paliwo na pary cylindrów, zatem spalanie wzrośnie 2x)


A jak je zlokalizować ? Czujnik wałka rozrządu to ten przy aparacie zapłonowym ? A ten czujnik wału to gdzie ma wtyczke ?

Krzyzak - 27-08-2024, 21:09

W silniku 12 zaworowym czujnik wałka jest w aparacie zapłonowym a czujnik wału pod zębatką na wale na rozrządzie.
jaa55ss - 28-08-2024, 02:24

Krzyzak napisał/a:
W silniku 12 zaworowym czujnik wałka jest w aparacie zapłonowym a czujnik wału pod zębatką na wale na rozrządzie.

Nie moge zlokalizować tego czujnika drugiego ? Gdzie ma wyprowadzoną kostke ?

[ Dodano: 28-08-2024, 02:33 ]
https://ibb.co/MkgwZXt

Krzyzak - 28-08-2024, 22:14

Przechodzi przez przelotkę w dolnej obudowie rozrządu. Kabel prowadzi ku górze i tam będzie wtyczka. Z obudowy rozrządu wychodzi tylko jeden kabel, znajdziesz.
lukasz12 - 31-08-2024, 22:34

Krzyzak napisał/a:
W silniku 12 zaworowym czujnik wałka jest w aparacie zapłonowym a czujnik wału pod zębatką na wale na rozrządzie.


Krzyżaku tu muszę Cię poprawić :)

W 12V SOHC oba czujniki są zabudowane w aparacie zapłonowym - wychodzą z niego 4 przewody (1 Top Dead Center Sensor / Camshaft Position Sensor 2 - Crank Angle Sensor 3 - Zasilanie 4 - Masa)

Analogicznie jest w 24V przed liftem - jest podobny czujnik jak w 12V napędzany od wałka ssącego w tylnej głowicy, znajduje się obok przepustnicy.

Rozdzielone czujniki są w wersji 24V DOHC po lifcie, tj modele 93-96.

A po co Ci są potrzebne te informacje, tak z ciekawości pytam?

Krzyzak - 01-09-2024, 19:16

A to przepraszam, nie miałem zamiaru nikogo wprowadzić w błąd. Posiłkowałem się instrukcją do 6G7x, gdzie takie coś było rozrysowane.

lukasz12 - 01-09-2024, 21:06

Krzyzak napisał/a:
A to przepraszam, nie miałem zamiaru nikogo wprowadzić w błąd. Posiłkowałem się instrukcją do 6G7x, gdzie takie coś było rozrysowane.
Obrazek


Zgoda, takie coś występowało od 1997 roku dla wersji USA, ale to co u nas jest w obiegu (Sigmy głównie) ma czujnik w aparacie zapłonowym :)

jaa55ss - 02-09-2024, 01:13

lukasz12 napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
W silniku 12 zaworowym czujnik wałka jest w aparacie zapłonowym a czujnik wału pod zębatką na wale na rozrządzie.


Krzyżaku tu muszę Cię poprawić :)

W 12V SOHC oba czujniki są zabudowane w aparacie zapłonowym - wychodzą z niego 4 przewody (1 Top Dead Center Sensor / Camshaft Position Sensor 2 - Crank Angle Sensor 3 - Zasilanie 4 - Masa)

Analogicznie jest w 24V przed liftem - jest podobny czujnik jak w 12V napędzany od wałka ssącego w tylnej głowicy, znajduje się obok przepustnicy.

Rozdzielone czujniki są w wersji 24V DOHC po lifcie, tj modele 93-96.

A po co Ci są potrzebne te informacje, tak z ciekawości pytam?


Interesuje mnie postawienie takiego silnika na komputerze silnika ( ecu emu classic ) stąd takie pytania 😋



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group