Inne modele Mitsubishi - Wymiana czujnika wałka rozrządu w 4B12
Mr.Sinister - 02-12-2024, 19:05 Temat postu: Wymiana czujnika wałka rozrządu w 4B12 Jak w temacie. Wyrzuca mi co jakiś czas P0365, więc chyba się kończy. Wymieniał ktoś? Łatwo? trudno? Gdzie tego malucha znaleźć?
Z góry dzięki za pomoc.
Bizi78 - 02-12-2024, 20:42
W OII z silnikiem 4B12 są dwa czujniki położenia wałka: dolotowego i wydechowego.
Błąd dotyczy wydechowego przynajmniej w OII.
Lokalizacje znajdziesz tutaj.
http://mmc-manuals.ru/man...60300500ENG.HTM
Mr.Sinister - 03-12-2024, 07:16
Bizi78 napisał/a: | W OII z silnikiem 4B12 są dwa czujniki położenia wałka: dolotowego i wydechowego.
Błąd dotyczy wydechowego przynajmniej w OII.
Lokalizacje znajdziesz tutaj.
http://mmc-manuals.ru/man...60300500ENG.HTM |
No i właśnie o OII chodzi, czy też C-Crossera, ale na jedno wychodzi. Czyli wygląda na to, że to element U czyli po prawej stronie u samej góry silnika, od strony kabiny patrząc od przodu samochodu, prawda? Powinno pójść gładko. Dzięki.
kaczul - 03-12-2024, 08:59
Pomogło? Mam dokładnie ten sam problem.
Interesuje mnie również to - mława warszawa rozkład jazdy. Czy jest aktualny?
Bizi78 - 03-12-2024, 09:49
kaczul, kolega wczoraj wieczorem zapytał więc chyba jeszcze nie miał czasu na zakup i wymianę .
Mr.Sinister - 03-12-2024, 10:36
Bizi78 napisał/a: | kaczul, kolega wczoraj wieczorem zapytał więc chyba jeszcze nie miał czasu na zakup i wymianę . |
Dokładnie, po wymianie nie omieszkam napisać.
[ Dodano: 07-12-2024, 19:05 ]
Hej,
wymieniłem sensor i jak na razie błąd nie wyskoczył, więc, odpukać, chyba zadziałało.
Co do samej wymiany to nie jest trudna, problem jedynie z dostępem, ponieważ wszystko znajduje się od strony kabiny co nie ułatwia sprawy.
Czujnik, jak już ustaliliśmy, znajduje się po lewej stronie silnika:
Żeby się do niego dostać trzeba najpierw odkręcić uchwyt (klucz 12):
Po zdjęciu uchwytu musimy już tylko odkręcić śrubę trzymającą sam czujnik (tym razem 10) i wyciągnąć winowajcę, najlepiej wcześniej zdejmując wtyczkę oczywiście:
Jak widać nic trudnego tylko dojście słabe i trzeba się kłaść na przodku a i trochę siły trzeba było w moim przypadku by oring wszedł na miejsce.
Jeszcze takie małe pytanie: poniżej zdjęcia starego czujnika - czy taki szarawy osad to normalna rzecz?
|
|
|