To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Inne modele Mitsubishi - Wymiana czujnika wałka rozrządu w 4B12

Mr.Sinister - 02-12-2024, 19:05
Temat postu: Wymiana czujnika wałka rozrządu w 4B12
Jak w temacie. Wyrzuca mi co jakiś czas P0365, więc chyba się kończy. Wymieniał ktoś? Łatwo? trudno? Gdzie tego malucha znaleźć?
Z góry dzięki za pomoc.

Bizi78 - 02-12-2024, 20:42

W OII z silnikiem 4B12 są dwa czujniki położenia wałka: dolotowego i wydechowego.
Błąd dotyczy wydechowego przynajmniej w OII.
Lokalizacje znajdziesz tutaj.
http://mmc-manuals.ru/man...60300500ENG.HTM

Mr.Sinister - 03-12-2024, 07:16

Bizi78 napisał/a:
W OII z silnikiem 4B12 są dwa czujniki położenia wałka: dolotowego i wydechowego.
Błąd dotyczy wydechowego przynajmniej w OII.
Lokalizacje znajdziesz tutaj.
http://mmc-manuals.ru/man...60300500ENG.HTM


No i właśnie o OII chodzi, czy też C-Crossera, ale na jedno wychodzi. Czyli wygląda na to, że to element U czyli po prawej stronie u samej góry silnika, od strony kabiny patrząc od przodu samochodu, prawda? Powinno pójść gładko. Dzięki.

kaczul - 03-12-2024, 08:59

Pomogło? Mam dokładnie ten sam problem.
Interesuje mnie również to - mława warszawa rozkład jazdy. Czy jest aktualny?

Bizi78 - 03-12-2024, 09:49

kaczul, kolega wczoraj wieczorem zapytał więc chyba jeszcze nie miał czasu na zakup i wymianę :wink: .
Mr.Sinister - 03-12-2024, 10:36

Bizi78 napisał/a:
kaczul, kolega wczoraj wieczorem zapytał więc chyba jeszcze nie miał czasu na zakup i wymianę :wink: .


Dokładnie, po wymianie nie omieszkam napisać.

[ Dodano: 07-12-2024, 19:05 ]
Hej,
wymieniłem sensor i jak na razie błąd nie wyskoczył, więc, odpukać, chyba zadziałało.
Co do samej wymiany to nie jest trudna, problem jedynie z dostępem, ponieważ wszystko znajduje się od strony kabiny co nie ułatwia sprawy.
Czujnik, jak już ustaliliśmy, znajduje się po lewej stronie silnika:


Żeby się do niego dostać trzeba najpierw odkręcić uchwyt (klucz 12):


Po zdjęciu uchwytu musimy już tylko odkręcić śrubę trzymającą sam czujnik (tym razem 10) i wyciągnąć winowajcę, najlepiej wcześniej zdejmując wtyczkę oczywiście:


Jak widać nic trudnego tylko dojście słabe i trzeba się kłaść na przodku a i trochę siły trzeba było w moim przypadku by oring wszedł na miejsce.

Jeszcze takie małe pytanie: poniżej zdjęcia starego czujnika - czy taki szarawy osad to normalna rzecz?





Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group