To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Stuki na zimnym

arecki-j - 29-01-2025, 19:23
Temat postu: Stuki na zimnym
Witam Wszystkich.
Jestem nowy na forum.
Zostałem szczęśliwym posiadaczem Mitsubishi Outlander 3 benzyna gaz z 2012r. Niestety zauważyłem że na zimnym silniku przy odpalanie troszkę klekocze. Trwa to ok 1min. Potem jest ok. Zalany jest olejem 5w30. Proszę o pomoc bo nie wiem czy jest to coś groźnego. Pozdrawiam

waran73 - 29-01-2025, 22:45

Kolega nie podał przebiegu--ale jak auto ma lpg to swoje wyjezdziło. Pierwsze co trzeba zrobić to sprawdzić luz zaworowy--i wyregulować !! I zakładam że już jest tam ciasno..stąd klekot..
Krzyzak - 30-01-2025, 07:32

waran73 napisał/a:
jest tam ciasno..stąd klekot
a nie luźno?
waran73 - 30-01-2025, 21:34

Moze i lużne te zawory..skoro auto jest zagazowane to i tak i tak trzeba luz sprawdzić-wtedy się okaże..lecz wieść gminna niesie że od lpg to zawory lubią się ciasne robić..
Krycha12 - 31-01-2025, 22:09

Jeżeli cię uspokoi, to u mnie na zimnym też troszkę klekocze (4J11 - 2.0, 150km). Oczywiście, zakładając, że to ten sam klekot :)
Jedni piszą, że to zmienne fazy rozrządu (co jest wysoce prawdopodobne, bo od lat zwraca się uwagę, że po dużym przebiegu tak mają i to normalne - ktoś z forum nawet robił koło zmiennych faz i potem miał jeszcze gorzej ;) ) https://www.forum.mitsuma...pic.php?t=97002

Inni napiszą jakieś czarnowidztwo typu - tłok na którymś z cylindrów, ale to raczej ci, którzy nie mieli miveców czy vtec.

Co do rozwiązania, to ja właśnie robiłem regulację luzów (ale jakby poza konkursem i klekotaniem) - nie mam gazu.
Niedługo zmieniam olej na 0W-30 z 5W30 i dam znać.
Jest jeszcze opcja wyczyszczenia czujnika zmiennych faz rozrządu, ale ASO bierze za to 700zł (bo niby muszą potem kalibrować) - pytałem teraz, przy regulacji zaworów. Sam go nie wyciągałem i nie wiem, czy trzeba kalibrować, ale wyciągnąć i wyczyścić raczej łatwo, a może to mieć wpływ (crank shaft position sensor).
Za tym wątkiem, jest to nr "1" z intrukcji:
https://faq.out-club.ru/download/outlander-III/maintenance/Service_Manual_2013/img/11/AKB00257AC00ENG.pdf
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1678071

Podsumowując:
- wysoce prawdopodobne, że jeżeli nie ma innych symptomów, jest to kwestia MIVEC i nie ma co się za bardzo martwić i kombinować.
Ja olej i tak zmieniam na 0w-30 i dam znać, a luz zaworowy robiłem, bo jest już 205kkm i nigdy nie było (i z tego co ASO mówi, nie było w sumie jakieś wielkiej potrzeby), ale przy gazie raczej trzeba.

Stalowy - 02-02-2025, 00:05

U mnie 70 tysięcy przebiegu i też czasami klekocze. Przede wszystkim na zimnym, ale zdarza się też, że po ostrej jeździe na autostradzie jest głośniejszy. Kilka minut na spokojnie i jak wyrówna temperaturę, wraca do normy, nie ma się czym przejmować.
honda2 - 03-02-2025, 07:50

Krzyzak napisał/a:
waran73 napisał/a:
jest tam ciasno..stąd klekot
a nie luźno?


Za ciasno bo "wyklepują/wypalają" się gniazda zaworowe i robi się ciasno między wałkiem rozrządu a szklankami/dźwigienkami zaworowymi. Dlatego szklanki trzeba szlifować.

Krzyzak - 03-02-2025, 09:38

Rozumiem - ja akurat (w innym silniku) - mam doświadczenie takie, że wycierają się krzywki wałka rozrządu i robi się za luźno. Wtedy stuka, bo jak ciasno to stukać nie powinno.
Krycha12 - 08-02-2025, 00:45

Krzyzak napisał/a:
Rozumiem - ja akurat (w innym silniku) - mam doświadczenie takie, że wycierają się krzywki wałka rozrządu i robi się za luźno. Wtedy stuka, bo jak ciasno to stukać nie powinno.

Przy mivec/vtec chyba właśnie to jest powodem stuków :)
Ciekawe jak duży wpływ na pracę silnika to ma? hhhym



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group