To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - [CS9 2.0DOHC] Dławienie się po wymianie uszczelki + wyciek

KrisU_chiha - 16-02-2025, 15:46
Temat postu: [CS9 2.0DOHC] Dławienie się po wymianie uszczelki + wyciek
Hej, ostatnio w Miśku zmieniłem uszczelkę pokrywy zaworów oraz zrobiłem płukankę. Po tym zabiegu do ok. 2,5 tyś silnik się dławi, po tym progu już nic się nie dzieje. Dodatkowo dzień po naprawie i przejechaniu ok. 40km bagnet pokazuje minimum, pod samochodem mała kałuża się zrobiła ale nie na tyle by z max spadło do minimum. Wie ktoś może ile jest pomiędzy minimum a maximum? W razie czego jaką uszczelkę do miski polecacie? Bo stawiam, że to tam cieknie.

Z góry dzięki za pomoc :biggrin:

Bizi78 - 16-02-2025, 16:44

Między miską a blokiem nie ma uszczelki tylko uszczelniacz.
Płukanki robiłeś co wymianę oleju?

KrisU_chiha - 16-02-2025, 17:03

Bizi78 napisał/a:
Płukanki robiłeś co wymianę oleju?


Płukankę zrobiłem pierwszy raz od posiadania auta (jakieś półtora roku). Poprzedni właściciel jeździł 40km dziennie po polnych drogach na niskich obrotach a, że wymieniałem uszczelkę pod pokrywą to stwierdziłem, że nie zaszkodzi przeczyścić płukanką. No i coś się odkleiło i rozszczelniło

Krzyzak - 16-02-2025, 17:42

KrisU_chiha napisał/a:
ile jest pomiędzy minimum a maximum?
przeciętnie 0.5 - 1 litra, zalejesz 0.7 i będzie dobrze
zanim zaczniesz zrzucać miskę, to umyj silnik i zobaczysz skąd cieknie, bo niestety wymiana uszczelki pokrywy to najczęściej oznacza, że nowa cieknie

Bizi78 - 16-02-2025, 17:45

Najpierw znajdź skąd cieknie.
Przyjrzyj się pokrywie zaworów skoro ostatnio wymieniałeś uszczelkę.

KrisU_chiha - 16-02-2025, 18:05

Krzyzak napisał/a:
KrisU_chiha napisał/a:
ile jest pomiędzy minimum a maximum?
przeciętnie 0.5 - 1 litra, zalejesz 0.7 i będzie dobrze
zanim zaczniesz zrzucać miskę, to umyj silnik i zobaczysz skąd cieknie, bo niestety wymiana uszczelki pokrywy to najczęściej oznacza, że nowa cieknie


Tylko czy w 1 dzień i ok. 40km by spadło od max do minimum? Po wymianie wlałem ok. 4,3l oczywiście uszczelkę też sprawdzę. A macie pomysł co można sprawdzić z tym przerywaniem? Bo do tych 2,5 tyś obrotów przerywa i strzela z rury, jak mu wdusze gaz jadąc (też poniżej 2,5) to również się dławi i strzela z rury.

Bizi78 - 16-02-2025, 18:31

Masz LPG?
Błędy sprawdzałeś?

KrisU_chiha - 16-02-2025, 18:33

Bizi78 napisał/a:
Masz LPG?
Błędy sprawdzałeś?


Mam LPG ale zacina i na jednym i na drugim. Jeśli chodzi o błędy to sypie o 1 sonde i 1 kat

Bizi78 - 16-02-2025, 18:59

1 sonda odpowiada za dobór mieszanki więc pewnie bym zaczął od jej wymiany.
KrisU_chiha - 16-02-2025, 22:24

Bizi78 napisał/a:
Najpierw znajdź skąd cieknie.
Przyjrzyj się pokrywie zaworów skoro ostatnio wymieniałeś uszczelkę.


Auto nie jeździ od piątku od godziny 17, położyłem dzisiaj rano kartony i trochę na nie skapało czyli raczej gdzieś u dołu jest przeciek. Jutro będę miał dostęp do podnośnika to zobaczę dokładnie

Krzyzak - 17-02-2025, 08:03

Płyny mają tę cechę, że spływają z góry na dół :) - masz zwykły rzędowy silnik i mnóstwo miejsca do obserwacji. Im wcześniej zajrzysz tym lepiej, bo jak się zapaskudzi cała okolica, to ciężko stwierdzić miejsce wycieku.
W Warszawie to bym podjechał do serwisu Mitsumaniaków, tam chłopaki bez problemu postawią diagnozę.

KrisU_chiha - 18-03-2025, 01:54

Kontynuacja, olej nie cieknie, sonda i świece zmienione. Niestety jak wcisnę pedał gazu mocniej niż do połowy to co jakiś czas zaczyna strzelać z rury i obroty spadają zamiast rosnąć lub stoją w miejscu a auto nie przyspiesza. Jak ruszałem ze świateł to na początku zaczął normalnie i nagle było takie dość mocne szarpnięcie i znowu normalnie jechał. Błędów żadnych nie ma.
MitsuGo - 20-03-2025, 15:22

Skoro zmieniałeś uszczelkę pokrywy zaworów to odpinałeś cewki i tu szukałbym problemu. Może jeszcze jakiś przewód gumowy podciśnienia, też warto spojrzeć w tym kierunku.
KrisU_chiha - 20-03-2025, 15:24

MitsuGo napisał/a:
Skoro zmieniałeś uszczelkę pokrywy zaworów to odpinałeś cewki i tu szukałbym problemu. Może jeszcze jakiś przewód gumowy podciśnienia, też warto spojrzeć w tym kierunku.


Patrzyłem ale nic nie znalazłem. Jest szansa, że to może być problem z przepustnicą?

MitsuGo - 20-03-2025, 15:34

Przed wymianą uszczelki było wszystko OK ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group