To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - [1.8 Di-D, 150HP] - uszczelniacz/kolo pasowe?

Almahid - 22-05-2025, 08:12
Temat postu: [1.8 Di-D, 150HP] - uszczelniacz/kolo pasowe?
Cześć wszystkim,

Tydzień temu wróciłem z urlopu w Polsce – przy okazji wizyty wymieniłem łańcuch rozrządu w swoim aucie (Mitsubishi ASX 1.8DiD 150KM 4WD, GA6W, przebieg 220tys.). Po powrocie do Niemiec zauważyłem wyciek oleju – ciągnie się praktycznie przez całą długość auta. Na trasie ok. 1400 km ubyło mi 2 litry oleju.

Wyciek zlokalizowałem w okolicy koła pasowego wału korbowego. Na razie nie było możliwości odkręcenia, bo warsztat nie miał wolnych terminów. Wyciek występuje dopiero przy ok. 2000–2200 obr./min – na biegu jałowym lub bez gazu nic nie cieknie.

Zamówiłem już:

nowe paski,

uszczelniacz wału.

Co dokładnie tam się dzieje, okaże się w poniedziałek, jak mechanik się za to zabierze.

Mam kilka pytań do Was:

1. Czy możliwe jest, że mechanicy źle zamontowali simering (np. uszkodzili go przy montażu)?
Czy raczej może to być wina zużytego koła pasowego lub kiepskiej jakości uszczelniacza?

2. Czy warto na początek wymienić tylko sam uszczelniacz i pojeździć chwilę, żeby sprawdzić, czy wyciek ustąpił,
czy może lepiej od razu wymieniać również koło pasowe (mimo że to znacznie zwiększa koszt)?

3. Czy sensownie byłoby wstrzymać się z demontażem koła/uszczelniacza/pasków do momentu, aż dotrze nowe koło pasowe,
i ewentualnie je zwrócić, jeśli stare okaże się w dobrym stanie (o ile to w ogóle da się ocenić gołym okiem)?

Koło pasowe dostępne jest tylko w ASO lub z Chin (np. na stronie: yoshiparts ).

Rozważam też zamówienie tego z eBay.de – link:
ebay.de - w tym przypadku zastanawiają mnie dwa zagłębienia na zewnętrznej stronie koła (trzecie zdjęcie). Na innych kołach te zagłębienia są w nieco innych miejscach. Czy mają one jakieś znaczenie funkcjonalne (np. wyważenie, montaż)? Czy to tylko kwestia różnicy produkcyjnej?
Nie ukrywam, że zakup przez eBay byłby wygodniejszy – mam 30 dni na darmowy zwrot i jakieś zabezpieczenie, w razie problemów.

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź lub doświadczenie w podobnym przypadku!

Pozdrawiam

Krzyzak - 22-05-2025, 09:59

Można uszkodzić uszczelniacz przy montażu ale bardziej prawdopodobne jest to, że na wale jest już rowek i będzie też ciekło na nowym uszczelniaczu. Można próbować go wbić trochę głębiej niż standardowo. Ostateczny ratunek, to wklejenie na wał tulejki i zastosowanie uszczelniacza o większej średnicy wewnętrznej.
To masz - 22-05-2025, 16:56

Osłona rozrządu, miska... wszystko uszczelniane jest masą i nie używa się tradycyjnych uszczelek.
Mechanicy mieli spore pole do popisu, by nie uszczelnić prawidłowo. Niestety pośpiech nie jest wskazany przy naprawie auta, a i właściciel pewnie ich gonił, bo potrzebował auto do powrotu z Polski ;)
Wyciek raczej z osłony rozrządu. Po zwiększeniu obrotów łańcuch rozchlapuje olej dokładnie po obwodzie tj. uszczelnieniu, dlatego na biegu jałowym problem nie występuje.

Almahid - 22-05-2025, 17:51

To masz napisał/a:
Osłona rozrządu, miska... wszystko uszczelniane jest masą i nie używa się tradycyjnych uszczelek.
Mechanicy mieli spore pole do popisu, by nie uszczelnić prawidłowo. Niestety pośpiech nie jest wskazany przy naprawie auta, a i właściciel pewnie ich gonił, bo potrzebował auto do powrotu z Polski ;)
Wyciek raczej z osłony rozrządu. Po zwiększeniu obrotów łańcuch rozchlapuje olej dokładnie po obwodzie tj. uszczelnieniu, dlatego na biegu jałowym problem nie występuje.


Wyciek ewidentnie pochodzi z okolic koła pasowego - tak jak napisałem powyżej - a nie z obudowy rozrządu. Silnik był kilkukrotnie obmywany z oleju i przy dodawaniu gazu widać jak olej wypływa poziomo w kierunku kabiny spod koła pasowego, dopiero następnie spływa w dół.

foto


.

To masz - 23-05-2025, 20:47

W takim razie nie fachową robotę wykonali. Daj znać czy zostawili stary uszczelniacz, czy nie udał im się montaż nowego.
Powodzenia.

joujoujou - 24-05-2025, 09:37

"Przerabialiśmy" ten wyciek w ASXie pani jou. Zawsze należy wymieniać i uszczelniacz i koło. To jest IMO wada konstrukcyjna zestawu koło/uszczelniacz powodująca szybkie zużycie obu elementów.
Almahid napisał/a:
Koło pasowe dostępne jest tylko w ASO lub z Chin
Warto sprawdzić jeszcze na amayama.com i japanparts.com (obie strony ślą oryginały z Japonii w przyzwoitej cenie). Myśmy brali z amayama.

Edit: Takich stron jest kilka, większość prowadzą ruscy migranci mieszkający w Japonii. Z wielu z nich sprowadzałem części, bez najmniejszego problemu. :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group