To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Wymiana oleju w skrzyni manualnej, Lancer 1.6 CY0, 2011

zack92 - 09-09-2025, 11:08
Temat postu: Wymiana oleju w skrzyni manualnej, Lancer 1.6 CY0, 2011
Czesc,
przymierzam sie do wymiany oleju w Mitsubishi lancer cy0 1.6 117KM, 2011r, skrzynia manualna 5 biegow.
Samochod od rodziny, auto ma przejechane 300tys km, niestety nikt oleju w skrzyni dotychczas nie wymienil. Skrzynia chodzi topornie moim zdaniem, czy moze to norma, ze te skrzynie chodza ciezko?
Chcialem zapytac jak wyglada kwestia dobrania sie do korkow spustu i wlewu oleju, gdzie je mniej wiecej znajde i jaki klucz bym potrzebowal? U mnie w Audi bylo troche szukania korku wlewowego, go okazalo sie, ze wlew jest od srodka i trzeba bylo sie troche pomeczyc i wchodzic pod auto. Czy tutaj sruby sa z jednej strony, czy rowniez trzeba sie dostac do wlewu od srodka, wchodzac pod auto? Czy moze obydwa korki sa na jednen sciance?
Jaki olej moglby sie nadac? Gl4 Gl5? Opinie sa podzielone z tego co czytalem, pytalem tez na allegro i szukalem po stronach z olejami, to rozbie to wyglada. Najlepiej dzwonic/jechac chyba do aso? Udziela informacji?

Bizi78 - 09-09-2025, 11:32

Na masce silnika od wnętrza masz tabliczkę znamionową.
Podaj model skrzyni: TRANS AXLE ... .

pitt63 - 09-09-2025, 14:09
Temat postu: Re: Wymiana oleju w skrzyni manualnej, Lancer 1.6 CY0, 2011
[quote="zack92"]Czesc,
przymierzam sie do wymiany oleju w Mitsubishi lancer cy0 1.6 117KM, 2011r, skrzynia manualna 5 biegow.
Samochod od rodziny, auto ma przejechane 300tys km, niestety nikt oleju w skrzyni dotychczas nie wymienil.

Noooo :shock: Auto rodzinne i olej w skrzyni nie wymieniany!? Trochę słabo :roll: Sprawa jest bardzo prosta do zrobienia. Korek spustowy na dole skrzyni a wlewowy jest na wysokości lewej półosi od przodu. Do wlania oleju potrzebna będzie strzykawka. Dodam, że jeszcze pod koniec czerwca w byłym ASO Mitsubishi w Zabrzu, a obecnie Suzuki, mieli w dobrej cenie - około 70 zł/l, oryginalny olej do manuala.

Krzyzak - 09-09-2025, 14:16

GL-4 musi spełniać, może też obie normy, byle nie samo GL-5
dobry olej do niego to będzie 75W90, np.:
https://allegro.pl/oferta/ravenol-vsg-sae-75w-90-1l-olej-przekladniowy-gratis-16848210275

śruba spustowa zazwyczaj w okolicy mechanizmu różnicowego, na dole, najczęściej klucz dość spory, 24mm
wlew od przodu, w połowie obudowy, najczęściej śruba na klucz 17mm - jednocześnie jest to wskaźnik poziomu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group