[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C62A 1.5]Skrzynia i walek sprzeglowy
Anonymous - 03-05-2007, 15:20 Temat postu: [C62A 1.5]Skrzynia i walek sprzeglowy Do Osób które demontowały skrzynię biegów w Lancerze! Bardzo proszę o informacje czy wałek sprzęgłowy skrzyni biegów ( na którym spoczywa tarcza sprzęgła), jest podparty łożyskiem osadzonym w kole zamachowym silnika 4G15 ? ( dotyczy Lancera GLXi 1,5 91r). Bo ja kupiłem skrzynie biegów z wałkiem sprzęgłowym krótkim , mam zamiar ją założyć w moim samochodzie ale nie mam teraz pewności czy będzie pasowała. Instrukcja serwisowa niemiecka pokazuje że jest podparty łożyskiem, a skrzynie biegów oferowane w Allegro takich wałków nie mają. Są zakończone krótko bez czopa łożyskowego. Skrzynka ma oznaczenie jak moja F5211 RRJC potem sa symbole literowe rózne od mojej BMVx7725xRRJC. Może ktoś wie co to oznacza ? Pozdrawiam- Lancerowicz L
Anonymous - 03-05-2007, 15:44
Lancerowicz L. napisał/a: | Do Osób które demontowały skrzynię biegów w Lancerze! Bardzo proszę o informacje czy wałek sprzęgłowy skrzyni biegów ( na którym spoczywa tarcza sprzęgła), jest podparty łożyskiem osadzonym w kole zamachowym silnika 4G15 ? ( dotyczy Lancera GLXi 1,5 91r). Bo ja kupiłem skrzynie biegów z wałkiem sprzęgłowym krótkim , mam zamiar ją założyć w moim samochodzie ale nie mam teraz pewności czy będzie pasowała. Instrukcja serwisowa niemiecka pokazuje że jest podparty łożyskiem, a skrzynie biegów oferowane w Allegro takich wałków nie mają. Są zakończone krótko bez czopa łożyskowego. Skrzynka ma oznaczenie jak moja F5211 RRJC potem sa symbole literowe rózne od mojej BMVx7725xRRJC. Może ktoś wie co to oznacza ? Pozdrawiam- Lancerowicz L |
Nie ten temat
Krzyzak - 03-05-2007, 21:35
Zdejmowalem taka skrzynie - walek sprzeglowy ma 2 glowne lozyska, oba w skrzyni (jedno kulkowe, drugie barylkowe). Na koncu walka w komorze sprzegla nie ma lozyska - jest tarcza sprzegla montowana i juz. Nie ma zadnego podparcia w kole zamachowym itp.
wichura1 - 03-05-2007, 22:39
Prawdopodobnie chodzi tobie, o łożysko oporowe widoczne na zdjęciach. Ono jest osadzone w tulei, wsunięte na panewkę na wałku sprzęgłowym i zabezpieczone sprężynką.
Ważny jest pierwszy ciąg znaków, w moim przypadku F5211VRAE. Drugi numer, to numer osobisty skrzyni.
wojmi1 - 04-05-2007, 08:30
Krzyzak napisał/a: | (jedno kulkowe, drugie barylkowe |
nie barylkowe tulko waleczkowe
Lancerowicz L. napisał/a: | czy wałek sprzęgłowy skrzyni biegów ( na którym spoczywa tarcza sprzęgła), jest podparty łożyskiem osadzonym w kole zamachowym silnika 4G15 ? ( dotyczy Lancera GLXi 1,5 91r) |
nie jest podparty w kole zamachowym--- takie rozwiazanie nie jest stosowane /wystepuje w Vlvo ,reno , itd/
[ Dodano: 04-05-2007, 08:36 ]
wichura1, mysle ze tobie chodzi o lozysko docisku //dociskowe sprzegla sterowane łapą ??
Krzyzak - 04-05-2007, 10:48
no to juz kolega wszystko wie - w kazdym razie o lozysku oporowym nic nie pisalem, bo walek sprzeglowy skrzyni nie jest nim lozyskowany
poza tym w naszych autach wszystkie manualne skrzynki maja lozyska oporowe
Anonymous - 05-05-2007, 21:03 Temat postu: Wałek sprzegłowy w lancerze Dziękuję wszystkim jeszcze raz za wiadomości techniczne w spr. wałka sprzegłowego.
Dzisiaj skrzynie biegów wymieniłem, wałek był taki jak w Waszych opisach i wszystko pasowało. Cały zespół napędowy pracuje teraz poprawnie i bez obcych i drażniących hałasów, które przed wymianą dochodziły ze skrzyni biegów. Pozdrawiam Lancerowicz L.
|
|
|