To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Silnik 4B11 , sprawdzenie łąńcucha rozrządu

KoralS - Wczoraj 11:33
Temat postu: Silnik 4B11 , sprawdzenie łąńcucha rozrządu
Witam , jak w temacie - jest dostępny manual , opis wymiany (ustawienia łańcucha w tym silniku ) ?? . Samochód to Outlander sport 2,0 sprowadzony po lekkiej kolizji .
Silnik od początku bardzo nierówno pracuje , falują obroty , itp.
Jedyny błąd jaki się pojawia przy dłuższej pracy to P0171 - uboga mieszanka , sporadycznie wypadanie zapłonu . Od strony elektrycznej sprawdzone prawie wszystko , zarówno od strony dolotu (wraz ze szczelnością ) i jak i wydechu ( sondy lambda , egr ).
Cały czas jest uboga mieszanka , wskaźnik AFRm "stoi" na 20 zamiast 14,7 z lekkim wachnięciem w kierunku 15 przy przygazowaniu do 3 tys. obrotów.

Podejrzenie padło na łańcuch rozrządu ( możliwość przestawienia) , samochód w tym celu był
u mechanika- z diagnozą że od strony mechanicznej wszystko jest ok , górne zębatki wariatora są na znakach . Ustawienie wału zostało sprawdzone czujnikiem położenia - górny martwy punkt . Z rozmowy wywnioskowałem że nie rozbierali boku (osłony rozrządu) zdjęli tylko pokrywe zaworów + czujnik położenia w cylinder .

Kluczowe pytanie : czy w tym silniku można w ten sposób sprawdzić rozrząd ???

Dodam że kompresja jest idealna 13/14 bar , przebieg silnika 55000 .
Pojawia się też po nagrzaniu "szczelanie" w kolektor i do wydechu ,
Silnik pracuje tak jakby w złym momencie dostawał zapłon (kąt wyprzedzenia zapłonu zmienia się od 7 do 48 % w zależności od obrotów - na wolnych średnio ok.13%



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group