To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Outlander PHEV niski poziom baterii trakcyjnej

Fredro - 26-10-2025, 17:50
Temat postu: Outlander PHEV niski poziom baterii trakcyjnej
Cześć

Jestem nowym właścicielem Outlandera PHEV 2017 r
Moje pytanie dotyczy sytuacji kiedy poziom baterii spadnie do 2 km zasięgu przy jeździe na trybie normal. W moim Outlanderze samochód przestał jechać , wciśnięcie mocniejsze pedału gazu spowodowało że samochód przyspieszał i zwalniał. Po kilkunastu sekundach samochód przestał reagować na gaz i zwalniał. Zapaliła się cała choinka błędów : EV System Service Required, ACC Service Required, RBS Service Required. Po zatrzymaniu się restarcie samochodu i włączeniu trybu CHARGE wszystko wróciło do normy.
Czy w powyżej opisanej sytuacji system nie powinien przełączyć na silnik spalinowy i umożliwić jazdę tyko na benzynie ?

nemmooo - 27-10-2025, 12:07

Po wyczerpaniu baterii powinien się przełączyć i nawet tego nie powinieneś zauważyć co najwyżej usłyszeć:)

Natomiast taki objaw jak opisałeś pojawił się w moim aucie gdy okazało się że jedna z cel baterii była padnięta i przy niskim stanie naładowania różnica pomiędzy uszkodzoną a dobrymi celami wynosiła ponad 0.2V. Auto nie chciało jechać, choinka błędów. Po odpaleniu ponownym jechało w trybie charge ale nie ładowało.

Fredro - 27-10-2025, 19:29

U mnie ładuje po wciśnięciu Charge i nie wyświetlają się żadne błędy tak samo jak ładuję ładowarką na 220W również brak błędów. Problem jest, że się nie przełącza automatycznie po wyczerpaniu baterii. Czytałem gdzieś że wina może leżeć po stronie akumulatora pomocniczego. Czy spotkaliście się z takimi opiniami ? . Tak czy inaczej czeka mnie jutro wizyta u mechanika, jak będą duże koszty to samochód idzie do zwrotu do sprzedawcy.
nemmooo - 27-10-2025, 21:38

Objawem słabego aku 12V jest choinka ale nigdy nie zdarzała się podczas jazdy. Jadąc do mechanika zajrzyj do sklepu z akumulatorami niech sprawdzą sprawność aku 12V. Może być szybciej i taniej niż u mechanika. Chyba ze jedziesz do specjalisty od PHEV, który nie zacznie wymyślać.
Fredro - 27-10-2025, 22:00

Akumulator 52% sprawności napięcie 12,3 V sprawdzałem swoim testerem do akumulatorów, nie wymieniany od nowości czyli ma 8 lat.

[ Dodano: 28-10-2025, 20:39 ]
Dzisiaj u mechanika wykasowany był jeden błąd, który pozostał po ostatniej choince ( akumulator WN monitoring napięcia, zbyt niskie napięcie). Mechanikiem zrobił test, wyładowany został akumulator na postoju włączone ogrzewanie światła i czekaliśmy czy silnik się uruchomi. Przy spadku zasięgu do 0 silnik uruchomiał się na 5 sekund i wyłączał i znów uruchamiał i wyłączał .Nie było możliwości ruszenia samochodem. Dopiero po włączeniu ręcznie trybu CHARGE silnik włącza się na stałe i jest możliwość ruszenia samochodem. Podłączony komputer nie pokazał błędów. Mechanik rozłożył ręce i polecił udać się do ASO. Czy ktoś miał podobny przypadek ?

waran73 - 28-10-2025, 21:27

Sanowny kolego..jak już udasz sie do ASO to sa dwie mozliwości: 1- albo to pierdółka i ogarną to raz dwa za 1000zł..albo 2- zaśpiewają ci tyle że pożałujesz... w tym drugim przypadku zanim sie zgodzisz to sprawdz sobie takie cuś: elektryka u Patryka--firma z Radomia która ogarnia elektryki i hybrydy..Na swojej stronie mają sporo przypadków aut pomyślnie naprawionych w ludzkich pieniądzach którym ASO NIE POMOGŁY !.. powodzenia..
Damiano88 - 29-10-2025, 13:18

Szukałeś rozwiązania w starych postach tego forum ??
Auto po zakupie nie che jechać = sprzedający robił reset zajechanej baterii domowym sposobem.
Auto myśli że ma jeszcze zapas w baterii a fizycznie bateria jest już wyładowana do zera.

mohinder napisał/a:
Ktoś tu pisał o jakimś odblokowaniu baterii. Co macie na myśli? O niczym takim wcześniej nie słyszałem. Bateria a właściwie BMU rezerwuje w trochę energii i jest to z reguły w okolicy 25% aktualnej pojemności baterii. Jeśli bateria jest już leciwa i jej całkowita pojemność spadła do powiedzmy 7kWh i ktoś zrobi reset BMU to może mieć poważne problemy z normalną jazdą i później problemy z ładowaniem. Dlatego taki reset może działać w bateriach powiedzmy do 8 roku "życia". Później raczej tylko procedura DBCAM "Drive Battery Capacity Automatic Measurement". Niestety procedura ta może przynieść poprawę w dostępnej pojemności baterii lub pogorszenie czyli obniży obliczoną pojemność użyteczną.


Do poczytania
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1681688#1681688

Marcino - 29-10-2025, 13:22

Resetować - sa zaszyte algorytmy które mierza np poziomy rezustancji itp. Trzeba to oszukiwać. Ale fakt najpierw diagnoza czy bateria wogule sprawną
nemmooo - 30-10-2025, 17:51

A podłączenie kostki OBD czy odczytanie przez mechanika napięć na celach? Jeśli będzie ponad 0.2V to będzie sypało błędami.
Marcino - 31-10-2025, 09:28

nemmooo napisał/a:
A podłączenie kostki OBD czy odczytanie przez mechanika napięć na celach? Jeśli będzie ponad 0.2V to będzie sypało błędami.

0.2V różnicy na celach..

Fredro - 31-10-2025, 19:19

W środę jestem umówiony do ASO to zobaczymy
Damiano88 - Wczoraj 12:27

Ile kilometrów zasięgu pokazuje na pełnej baterii ?
Fredro - Wczoraj 21:25

Jak wracałem dwa tygodnie temu znad morza po zakupie pokazywał 37 km , dzisiaj po pełnym naładowaniu pokazuje 27Km.
waran73 - Dzisiaj 11:11

Ten zasięg prorokowany przez ,,guessometer" to tak naprawdę tylko przepowiadanie..wyjaśniam: jak po naładowaniu do pełna wbijemy sie na autostradę i pocisniemy 120+ to po następnym ładowaniu pokaże mało zasięgu na podstwie ostatnich przeżyć. Jesli zaś po naładowaniu będzie się jeżdzic po emerycku pod miastem to póżniej zasięg w przepowiedni wzrośnie..Doskonałe urządzenie by wyleczyć potencjalnych nabywców auta elektrycznego z chęci kupna :) podobnie na przepowiednie zasiegu wpływa temperatura otoczenia.. No i ostatnia sprawa: zdaża się że przed sprzedażą auta ,,specjalista" podłącza do auta ładowarkę i zdejmuje minusowa kleme z aku14V-co pozbawia BMU pamięci i na wyswietlaczu po naładowaniu może pokazac się cudna wizja 35-40-czy wiecej km zasięgu..ale to tylko chwilowe złudzenie.. Tak więc lepiej sie za bardzo nie przejmować pokładowym prorokiem i cieszyć sie tym że auto z trudem przekracza spalanie 10l/100km..no chyba że 140+>km/h


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group