[04-13]Colt CZx - żarówki led H4/H7 z homologacją
wwiader - 08-12-2025, 19:28 Temat postu: żarówki led H4/H7 z homologacją Witam, posiadacz prawa jazdy od tygodnia i Colta VI też od tygodnia się kłania.
Czy ma ktoś może doświadczenie z tego typu żarówkami?
https://www.osram.pl/ecat...97/ZMP_4068661/
Bizi78 - 08-12-2025, 19:53
Temat jest już od dłuższego czasu wałkowany na forum.
Jak do tej pory ww. żarówki nie są dopuszczone do poruszania się po drogach publicznych w Polsce.
Homologację do używania w PL dostały bodajże tylko H11.
Marcino - 09-12-2025, 10:12
Za chwile się i PL i nasze prawo dostosuje
apg2312 - 09-12-2025, 23:42
| Marcino napisał/a: | | Za chwile się i PL i nasze prawo dostosuje |
Szczerze ?? O ile przez "chwilę" rozumiesz ładnych kilka lat, albo i dłużej
Bo jakoś wątpię, żeby UE pozwoliła ma wolną amerykankę, coś w stylu "byle jaki, gówniany chiński czy wietnamski retrofit pasuje, to zakładasz i możesz na legalu jeździć" To jest jednak Unia, nie Ukraina, Białoruś czy Rosja
Bo nawet w Unii czegoś takiego wbrew pozorom nie ma. Osram i Philips przeprowadzają badania swoich konkretnych modeli retrofitów z konkretnymi, wyselekcjonowanymi modelami reflektorów w niektórych, konkretnych modelach aut. I tyle.
Marcino - 10-12-2025, 07:08
| apg2312 napisał/a: | | Osram i Philips przeprowadzają badania swoich konkretnych modeli retrofitów z konkretnymi, wyselekcjonowanymi modelami reflektorów w niektórych, konkretnych modelach aut. I tyle. | No ja o tym mówie, ze tylko konkretne modele będa mogły jeżdzić w PL z retrofitem tak jak jest to teraz w DE dopuczone.
tościk - 11-12-2025, 10:31
Gdzieś mi się parę dni temu przewinął artykuł, że u nas właśnie nie bardzo chcą prawo w ten sposób dostosować. Także moim zdaniem to prędzej wejdzie zakaz spalinówek niż dopuszczą u nas retrofity
Marcino - 11-12-2025, 11:48
U nas nie chcą bo nie mamy takiej kontroli jak na zachodzie i wtedy jak się coś pozwoli do konkretmgo modelu to ludzie i tak kupią tansze chinskie i będa wszedzie zkładać ledy
apg2312 - 11-12-2025, 18:27
To nawet nie chodzi o to, że kupią , bo markowe, Philipsy i Osramy też.
Przykładowo - jakiś retrofit Philipsa H4 (przykł. model H4PH) został warunkowo dopuszczony do używania z przedliftową Carismą, czyli 1995-99, ale tylko w wersji liftback (sedany się nie załapały), w wersji silnikowej 1,6 i 1,8, ale nie GDI, oraz diesle się też nie załapały. Inny retrofit Osrama (przykl. H4OSR) został dopuszczony dla odmiany w poliftowych liftbackach tylko w wersji silnikowej z dieslem, oraz w sedanach w benzynie, czyli do sedanów z dieslem w ogóle nie ma kompatybilnych retrofitów. Tyle teoria
A jak w Polsce wyglądałaby praktyka ??
Każdy posiadacz Carismy, i chyba bez wyjątku, z miejsca założyłby retrofity. Nieważne jaki model, jaki rocznik, jaki silnik, patrzyłby tylko, które z powyższych żarówek (H4PH czy H4OSR) są tańsze czy akurat dostępne. W końcu Carisma to tylko Carisma, co tam kogoś jakieś badania czy homologacje interesują
A potem pewnie poszłoby już z górki...w końcu Carisma to Mitsubishi, ale bardzo bliski kuzyn Volvo, więc...
Marcino - 12-12-2025, 14:33
Dokładnie tak, zgadzam się z Toba ze tak by było.
|
|
|