ASX Techniczne - Mitsubishi ASX 1.6 benzyna stuki z silnika?
kiwdro - Dzisiaj 2:59 Temat postu: Mitsubishi ASX 1.6 benzyna stuki z silnika? Czy ten silnik już pada? 120tys przebiegu i takie stukanie go dopadło. Pojawia się głownie na zimnym. Na luzie tak nie słychać jak podczas ruszania i przyspieszania. Po rozgrzaniu już tak nie stuka.
Wrzucam nagranie: https://youtube.com/shorts/4GuL12O_grE?si=ALUidxzI23o46Sd7
40s i 48s - kluczowe momenty
Komentarz: nagranie po nocnym postoju. Pierwsze 30s to odpalony na luzie, potem pare sekund jazdy na wstecznym i tu pojawia się pierwsze metaliczne stukanie. Potem jedynka i jazda do przodu (pojawia się ponownie stukanie 48s i potem dwójka, chwilę postoju na luzie i znów ruszanie na jedynej 1min 30s - i znów słychać stukanie przy przyspieszaniu. Obroty cirka 1200-2000). Olej 5w30 (niedawno wymieniany).
Nie wiem czy to silnik, wydech a może osprzęt (jakieś łożyska w obszarze paska klinowego).
Ktoś tak miał? Wszelkie rady dobrze widziane. Oleju nie bierze, spadku mocy nie ma. Ale stuka i to niepokoi.
Poniżej wklejam 2 film , nagrany bezpośrednio po pierwszym (czyli po 3min pracy silnika, na trasie z v max 60km/h):
https://youtu.be/7jglrzTSQQA?feature=shared
Czy coś w tej pracy silnika jest niepokojącego?
Próba testu osprzętu: po skończonej jeździe, na postoju załączam klimatyzację:
https://youtube.com/shorts/96lmItHXDAQ?si=0-Kl-JRbikSLWl45
pitt63 - Dzisiaj 7:59
Moim zdaniem nie jest to wina silnika ani też jego osprzętu. Dla pewności zdejmij pasek wielorowkowy, odpal i wtedy posłuchaj. Wygląda mi to natomiast na skrzynię biegów i/lub sprzęgło. Czy i kiedy wymieniałeś olej i na jaki? Najlepiej posłuchać go od spodu na kanale po zdjęciu osłony silnika. Jak nie posiadasz kanału to jedź na stację diagnostyczną. Tam mają długie kanały, więc nie będzie problemu z wychwyceniem tego zjawiska.
kiwdro - Dzisiaj 12:36
| pitt63 napisał/a: | | Moim zdaniem nie jest to wina silnika ani też jego osprzętu. Dla pewności zdejmij pasek wielorowkowy, odpal i wtedy posłuchaj. Wygląda mi to natomiast na skrzynię biegów i/lub sprzęgło. Czy i kiedy wymieniałeś olej i na jaki? Najlepiej posłuchać go od spodu na kanale po zdjęciu osłony silnika. Jak nie posiadasz kanału to jedź na stację diagnostyczną. Tam mają długie kanały, więc nie będzie problemu z wychwyceniem tego zjawiska. |
Dzięki z podpowiedz. Auto ma 7 lat. 5 lat serwisowane w ASO Wrocław: olej 0w20. Ostatnie 2 lata kontynuowałem olej 0w20, kupowane na allegro: 0w20 Mitsubishi genuine parts GF 6a (od Mitsubishi Kalisz, banka 5l). Mam aktualnie 123000km. Jakieś 2-3tys km temu zmieniłem na olej 5w30 (mając nadzieję że coś to pomoże na te stuki - sądziłem że może dopadł mnie piston slap).
Czy twoje podejrzenie o skrzyni biegów - mogę jeszcze samodzielnie jakoś diagnozować, jakiś test/jazdę? Szczerze to nie miałem żadnych problemów ze skrzynią. Około 100tys km miałem wymieniany olej w skrzyni.
pitt63 - Dzisiaj 15:10
Jeśli chodzi o olej w silniku, to moim zdaniem mogłeś zostać przy ori 0W20. Ja taki leję już do drugiego mojego ASX-a i wszystko jest ok. Obecnie mam przebieg 110 tysi i od urodzenia jeździ na 0W20 oryginał. Skoro silnik dobrze pracował to mogłeś pozostać na tym oleju. Skrzynię sam sprawdzisz i nie koniecznie potrzebny jest kanał. Możesz ewentualnie podnieść cały przód, odpalić silnik i wrzucić bieg i wtedy nasłuchiwać. Musisz oczywiście zachować warunki bezpieczeństwa tzn. solidnie podstawić jakieś podstawki/koziołki. Tak na przyszłość, jeśli coś stuka w silniku to zmiana oleju na innej lepkości nic nie da.
kiwdro - Dzisiaj 15:20
| pitt63 napisał/a: | | Jeśli chodzi o olej w silniku, to moim zdaniem mogłeś zostać przy ori 0W20. Ja taki leję już do drugiego mojego ASX-a i wszystko jest ok. Obecnie mam przebieg 110 tysi i od urodzenia jeździ na 0W20 oryginał. Skoro silnik dobrze pracował to mogłeś pozostać na tym oleju. Skrzynię sam sprawdzisz i nie koniecznie potrzebny jest kanał. Możesz ewentualnie podnieść cały przód, odpalić silnik i wrzucić bieg i wtedy nasłuchiwać. Musisz oczywiście zachować warunki bezpieczeństwa tzn. solidnie podstawić jakieś podstawki/koziołki. Tak na przyszłość, jeśli coś stuka w silniku to zmiana oleju na innej lepkości nic nie da. |
5w30 miało coś dać, jeśli byłby to piston slap. Co do zmiany z 0w20 na 5w30: ja też lałem od nowości 0w20 przez 7 lat. Gdy stuki się nasiliły, a miałem zrobione około 7-8k km na oleju 0w20, podjechałem do ASO Mitsubishi. I oni powiedzieli mi że oni nie mają w ogóle 0w20. Leją albo 5w30 do takich aut jak ASX albo 5w40 jeśli auto ma turbo. Tak więc widzisz to nawet nie jakaś moja kombinacja, ale jak widzisz Mitsubishi w Polsce a w innych krajach ma różne podejście do tych samych samochodów. Tutaj zdjęcie z tego konkretnego ASO jaki miałem wybór (wrzucam jako ciekawostka):
Twój trop ze skrzynią biegów mi nie pasuje. Dlaczego stuk pojawia się tylko w pierwszych 2 minutach jazdy a po rozgrzaniu już jest cicho?
W moim pierwszym poście aktualizuję i wrzucam nowe filmy z różnych jazdy. 3 film jest na postoju przy załączaniu klimatyzacji - może to jednak osprzęt?
Krzyzak - Dzisiaj 15:40
Czy zawory były ustawiane? Jak tam jest realizowana kasacja luzu? - hydraulika czy już szklanki?
kiwdro - Dzisiaj 15:42
| Krzyzak napisał/a: | | Czy zawory były ustawiane? Jak tam jest realizowana kasacja luzu? - hydraulika czy już szklanki? |
Wg ASO zawory ok, sprawdzane przy 110tys km:
Ssące 0,20mm
Wydechowe 0,26mm
pitt63 - Dzisiaj 16:06
Teraz to bardziej wygląda na sprężarkę klimatyzacji lub alternator niż na skrzynie biegów. Jak już proponowałem, zdejmij pasek wielorowkowy i wtedy posłuchaj. Regulacja luzu zaworowego jest szklankami.
kiwdro - Dzisiaj 16:25
| pitt63 napisał/a: | | Teraz to bardziej wygląda na sprężarkę klimatyzacji lub alternator niż na skrzynie biegów. Jak już proponowałem, zdejmij pasek wielorowkowy i wtedy posłuchaj. Regulacja luzu zaworowego jest szklankami. |
Jedynie nie rozumiem dlaczego ten stuk (jeśli pochodzi z osprzętu) słychać tylko na zimnym?
|
|
|