Space Star Ogólne - Olej do silnika 1,8 GDI
Anonymous - 05-05-2007, 20:29 Temat postu: Olej do silnika 1,8 GDI Jaki olej do tego silnika wlac???
pytałem jzu wczesniej o olej do skrzyni. a zapomniałęm odrazu spytac o olej do silnika bo myslałem ze znjde na forum ale sa rozne zdania.
Wiec prosze o rade jaki najlepeij wlac jak niewiem jaki tam był wlany wczesniej olej.
Dzieki za pomoc
saphire - 06-05-2007, 11:51
Taki syntetyk który spełnia zalecenia co do lepkości, klas i norm producenta tego silnika. Każdy z nas ma jakieś tam swoje preferencje co do marek olejów więc możesz dostać kilkanaście odpowiedzi i każda będzie inna. Ja mam w GDI Mobil1 5W50
Anonymous - 06-05-2007, 23:18
Castrol 5W30
Anonymous - 07-05-2007, 15:42
Dzieki za pomoc
Anonymous - 07-05-2007, 23:06
Witam,
jeśli mówimy o oleju silnikowym do 1,8 GDI, to istnieje informacja techniczna producenta, iż zalecanym jest olej 10W/30. Jest olej połsyntetyczny, który produkował Castrol, lecz wycofał go już z oferty. Jest jeszcze Shell i bodajże Aral
Matejko - 07-05-2007, 23:47
krzysiek-asv napisał/a: | Jest olej połsyntetyczny, |
to byl full syntetyk tyle ze mial taki zakres
gdi-owcy czy sie myle ??
Anonymous - 08-05-2007, 13:38
Olej 10W/30 Shell Helix Plus AH o klasyfikacjach
- API: SL/CF
- ACEA: A3-98, B3-98
jest niestety olejem półsyntetycznym.
No chyba, że nie źle odczytuję nazwę na opakowaniu brzmiącą: "półsyntetyczny olej silnikowy" - został on umieszczony przez producenta. Więc się chyba mylisz.
Robson86 - 08-05-2007, 15:56
a co myslicie o Castrolu 5w-40 do GDI
nie dlugo bede zmienial olej a w tym ASO co serwisuje moje autko polecaja wlasnie ten...
Pozdroo
Anonymous - 08-05-2007, 18:37
Castrol jak Castrol -dobry olej, co do specyfikacji 10W30 Castrola to był full syntetyk, zaś 10W30 Shella jest półsyntetykiem, klasa lepkości nie świadczy o tym czy olej jest syntetyczny, czy nie , są oleje 15W50 i są w pełni syntetyczne!
turek61 - 08-05-2007, 20:55
A ja im dłużej jestem na forum tym bardziej jestem głupi
Ilu właścicieli GDI tyle opinii dotyczących tego tematu i dylematów związanych z zalaniem tego silnika odpowiednim olejem.
To że shapire jeździ na syntetyku i tylko taki olej poleca to już Wszyscy wiemy.
Niestety niektórzy z Nas kupili jucz samochody, które były nawet serwisowane w ASO i silniki były zalane półsyntetykiem.
Ja coraz bardziej dojrzewam do tego aby następną wyminę dokonać na olej Shell Helix Plus AH choć jeden z użytkowników forum pisał, że po wymianie na ten olej silnik zgłupiał.
Zaczął strasznie głośno pracować(zawory, popychacze) i szybko zmienił na inny.
Cóż trzeba sprawdzić i się przekonać.
Anonymous - 08-05-2007, 22:25
Jak wspomniałem istnieje informacja techniczna dotycząca lepkości oleju dla GDI. Cały dowcip polega na tym, iż napełnienie silnika na biegu jałowym oraz przy hamowaniu silnikiem odbywa się poprzez uchylenie przepustnicy, które jest mierzone dzięki potencjometrowi. Oleje silnikowe podczas procesu spalania mają tendencje do pozostawiania nagarów (plus niedopalone cząstki paliwa), co przy tym rozwiązaniu powoduje brak możliwości pełnego domknięcia przepustnicy i przekłamania dotyczącego "kroków" otwarcia jej do biegu jałowego (w głównej mierze) - silnik ma niestabilną pracę, próbując ustalić optymalne parametry pracy. Biorąc dodatkowo specyfikę silników GDI, które w odpowiednich warunkach pracują na bardzo ubogich mieszankach paliwowo-powietrznych (grubo poniżej składu stechiometrycznego), muszą mieć bardzo dokładną informację o uchyleniu przepustnicy i ilości zasysanego powietrza. Stąd ten wymóg. Używanie inych olejów syntetycznych, na dłuższą metę, w tych silnikach będzie powodować opisane zjawisko niestabilnej pracy. Olej 10W/30 pozwala na dłuższy czas bezproblemowej jazdy, choć i on nie wykłuczy go całkowicie.
Co do stukania hydropopychaczy zaworowych - jest to bolączka wszystkich silników, bez względu na producenta - stukają gdyż nie mogą utrzymać pełnego napełnienia i dokładnie kompensować luzów zaworowych. Najczęściej jest to kwestia kilku-, kilkunastu sekund po rozruchu i cichną po stabilizacji ciśnienia transmisji na rampie olejowej. Jeżeli stukają cały czas, niestety należy je wymienić, choć zwiększenie luzu zaworowego (wtedy słychać stukanie) jest o wiele mniej niebezpieczne, niż sytuacja odwrotna.
Co do samej klasy olejów - olej olejowi nie jest równy. Z naszego podwórka: Grandis i Outlander z silnikiem BSY ma być zalewany olejem syntetycznym, ale nie każdym. Można używać tylko ten, który ma dodatkowo klasyfikację VW 505.01 lub 506.01. Nowe Pajero BK nalezy zalewać olejem syntetycznym, ale tylko takim, który posiada identyfikację B3, etc.
Na ten temat można gadać długo a namiętnie, ale wystarczy.
Robson86 - 08-05-2007, 22:31
Z tym ze Castrol badajrze wycofal sie z produkcji 10W-30 do silnikow GDI
Pozdroo
Anonymous - 08-05-2007, 22:37
Tak, tak jak pisałem - castrol nie oferuje już tego rodzaju oleju. Pozostał jeszcze Shell i chyba Aral
Anonymous - 14-02-2008, 16:51
Od niedawna jestem posiadaczem SS 1.8 GDI, po przeczytaniu tego wątku stwierdzam że nie wiem jaki olej wlać chyba rzucę monetą ....
Robson86 - 14-02-2008, 17:35
mieszek2 napisał/a: | Od niedawna jestem posiadaczem SS 1.8 GDI, po przeczytaniu tego wątku stwierdzam że nie wiem jaki olej wlać |
zalej mobilka 5W50 sprawdzony przez nas ... a jak masz obawy to moze sprobuj castrol Edge 5W30
Pozdroo
|
|
|