To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C62A 1.6] Hamulce tylne C62A

Anonymous - 12-05-2007, 22:01
Temat postu: [C62A 1.6] Hamulce tylne C62A
A czy ktoś miał problem z hamulcami bębnowymi w budzie 88'-92'-dokładnie chodzi o samoregulator przylegania szczęk do bębna? Od 97' mam z tym kłopot bo nie wiem czemu ale w tylnym prawym kole nie działa prawidłowo(zębatka nie dociaga szczek do optymalnej pozycji).Wymieniłem już 3 rzy z innych Lancerów kompletem i dalej nic! Doszło do tego że kupiłem klucz dynamometryczny i co jakiś czas(jak pedał ham. staje się za miękki)odkręcam bęben i sam podkręcam rozpórkę szczęk. Czy to typowy problem ? Czy Archiwum X?
josie - 12-05-2007, 22:05

można na 2 sposoby wsadzić samoregulator - że blaszka obracajaca zebatke bedzie blizej lub dalej od niej. Pozatym można lekko podgiąć blaszkę obracającą zębatką. Pracę układu sprawdzić można zaciągając i opuszczając ręczny bez bębna
Anonymous - 12-05-2007, 22:21
Temat postu: Hamulce tylne C62A
w 98' jak wystapił problem próbowałem podgiąć blaszkę ale skubana pękła. Sprawdzę jeszcze ten drugi sposób mocowania -może coś przeoczyłem! Dodam że zębatke luzno się obraca w kazdą stronę. :wink:
romek555 - 06-07-2007, 09:43

Ja miałem inny problem, skończyły mi się okładziny po ok 330kkm, a że na podwórku stoi drugi na części (był wieczór, a rano do pracy musiałem jechać), to pomyślałem, że przełożę i gra gitara, a tu ZONK
w maluchu to szczęki pasowały chyba wszędzie, a w miśku z lewej strony na prawą NIE, na dodatek mechanizmy regulacyjne i mocujące się różniły
po założeniu właściwych, czyli lewych na lewą stronę lub prawych na prawą (dokładnie nie pamiętam)nie mogłem założyć bębna, prawie zużyte szczęki były za duże (średnice bębnów były takie same)
kolega mechanik poszlifował coś tam przy mocowaniach i bęben udało się założyć, ale to nie sukces, bo ręczny uciekł
skąd te różnice? - mój, czyli jeżdżący to '88 z VIN zaczynającym się na J, a ten na części to '91 z VIN 4...
czekam, na urlop żony, ściągam szczęki i do sklepu na zakupy
oto moja przygoda z hamulcami :wink:

josie - 06-07-2007, 11:22

romek555 napisał/a:
kolega mechanik poszlifował coś tam przy mocowaniach i bęben udało się założyć


Były zdaje się 2 rodzaje szczęk - szersze i węższe - ale średnica bębna ta sama i po skręceniu na miniumum samoregulatora powinien bęben najść.

romek555 napisał/a:
kolega mechanik poszlifował coś tam przy mocowaniach i bęben udało się założyć, ale to nie sukces, bo ręczny uciekł


Do czasu rozepchnięcia się samoregulatora ręcznego ni ma:) Po kilkunastu czy więcej zaciągnięciach u mnie się pojawił i trzymał ładnie już po 7 ząbkach

Mi, mimo sprawdzania po nr VIN i tak sprzedali szersze - ale weszły bez problemu i hamują. Chyba że wcześniej ktoś przez pomyłkę założył węższe.

romek555 - 06-07-2007, 22:42

josie piszesz, że były węższe i szersze, a u mnie były jakby na większy bęben, szerokość taka sama, a mocowania inne, auta prawie takie same (inne rocznik, ale buda taka sama i motor prawie też - 4G15 tylko różne głowice: 8V i 12V)
myślę, że najlepiej będzie jak wyjmę te z lewej - jeszcze nie wymieniane i udam się do sklepu
dzięki za info na temat samoregulatorów

josie - 07-07-2007, 13:41

Z tego co widzę na japparts.pl to szczęki zmieniły się ze zmianą z 8V na 12V.

do 90r (8V):



po 90r (12V):


Średnica na bank ta sama 180mm. Róznica w szerokości 2mm (35-37mm) - ale to i tak u różnych producentów pływa.
No ale widać że inny system mocowania

Źródło: www.intercars.com.pl

West - 03-08-2007, 12:34

Dzięki tym zdjęciom wiem jakie mam kupić szczęki do siebie - tylko że u mnie w Lancerze 90r powinny wg Ciebie być te niżej - a tak w rzeczywistości muszą to być te szczęki z "blaszką do ręcznego". (Już trzeci raz nie takie mi w sklepie gł..y zamówili, a najśmieszniejsze jest to że tak jak piszesz pisze katalog - a szczęki nie pasują) Szczęki ZMIENIŁY SIĘ jeszcze w 90 roku w MAJU (ale w przypadku 1.5 12V). Do maja są inne szczęki i od maja później już są jeszcze insze :rolleyes: . Ale spróbuje zamówić sobie teraz te do 8V. Wielkie dzięki za pomysł a w zasadzie "przesłanie" :mrgreen: . POZDRAWIAM.
tomusn - 04-08-2007, 01:29

hamulce w C5x i C6x to w ogóle porażka, dopuki nie rozbierzesz to nie wiesz...
np. JURID do mojego Colta podaje dwa rodzaje klocków, ale oba do tarcz litych, a ja tarcze mam wentylowane, a wentylowane podaje do Colta po 90 roku i 90KM :lol:

Anonymous - 08-08-2007, 02:02

jedne i drugie wejda ... wczoraj wlasnie zmienialem szczeki i cylinderki, problemow nie widzialem 15 min roboty na kolo ... pozdrawiam
West - 08-08-2007, 16:10

Tak tak ... jedne i drugie wejdą ... ale... jak dostaniesz te co na zdjęciu są oznaczone 12V (bez "ręcznego") - to na ręcznym Sobie nie "pozawijasz" zakrętów :( bo go nie będzie. A przełożenie tej "blaszki" jest niemożliwe :| (chyba, że się szczękę rozwali - ale aż tak nie walczyłem to też nie mogę potwierdzić :D ).
Anonymous - 08-08-2007, 23:25

wszystko sie da a to photo bylo tylko pogladowe pewnie ;)
West - 09-08-2007, 18:14

Swoją drogą... pewnie się da - ale czy wszystko?? :mrgreen: Ja bym tam nie chciał np. wywinąć hełm na lewą stronę... :badgrin: Ale wracając do tych szczęk - próbowałem... :? Ale nie wywijać je - tylko przełożyć. Bez powodzenia. Pozdrawiam. :thumbright:
Anonymous - 09-08-2007, 21:34

prosze Cie ... scisnij samoregulator ... i wejda
romek555 - 09-08-2007, 22:51

obawiam się, że nie wejdą - wiem bo nie weszły :wink:
szlifowanie szczęki na zamkach pomogło w złożeniu, ale ręcznego brak, a samoreguletor to można było ściskać w maluchu i jemu podobnych, tu jest po japońsku (cyfrowo, "zero" lub "jeden") pasuje, albo nie pasuje :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group