To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Drgania na kierownicy, znosi na prawo, nie jedzie

Anonymous - 16-05-2007, 08:49
Temat postu: [CJ1A 1.3] Drgania na kierownicy, znosi na prawo, nie jedzie
No więc mam problem. Podczas jazdy przy 100 do 150 km (więcej po Warszawie nie ma gdzie jechać), odczuwalne są na kierownicy drgania( koła wpadają w rotację). Kolejna sprawa to że samochód nie jedzie prosto, przy puszczonej kierownicy lekko znosi na prawą strone, i żeby można było jechać prosto należy kieronice skręcić o jakieś 5-10 stopni w lewno. Wszystko to pojawiło się po zmianie starych opon na nowe. Stare opony miały 0,01 mm bieżnika(były jak sliki). Wymieniłem tarcze i klocki bo jedna z tarcz sie zwichrowała. Wczoraj pojechałem na ustawienie zbieżności i sprawdzenie luzów. Wszystko jest ok, ustaiona zbieżność, luzów brak. Wiem że geometrii się nie ustawia.

Proszę o rady co może powodowąć w/w usterki. Nie mam pojęcia co może sie dziać.

Biorę pod uwagę wade fabryczną opon, bądź złe wyważenie. W zawieszeniu mechanik na stacji diagnostycznej nie stwierdził uszkodeń.

akbi - 16-05-2007, 08:53

stankiew napisał/a:
złe wyważenie

od tego bym zaczął
Podczas wyważania, będzie też widać czy nie są walnięte opony

Anonymous - 16-05-2007, 08:57

A propo wyważania, zauważyłem że przy drugim razie ciężarek obcierał o zacisk i było tarcie. teraz nic nie słysze. Czy to może byc powód.
KaWu - 16-05-2007, 08:58

TEz obstawiam zle wywazenie lub krzywe felgi.
akbi - 16-05-2007, 09:09

stankiew napisał/a:
zauważyłem że przy drugim razie ciężarek obcierał o zacisk i było tarcie.

:shock: :shock: to jak duży był ten ciężarek :?: :shock: możesz jakąś fotkę zamieścić??

.... proponuję zmienić zakład wulkanizacyjny

hm .... a może Ty masz jakieś felgi niestandardowe??

Anonymous - 16-05-2007, 09:13

nie felgi to aluminiowe 13 allezio - proste sprawdzane! Ciężarek przyklejony chyba standardowy, aluminium klejone od wewnętrznej strony alu. A co powiecie o tym że musze przekręcić kierownice o 5-10 stopni żeby jechać prosto. Może bębenek się zapiekł i kloek dociera tarcze??
akbi - 16-05-2007, 09:18

stankiew napisał/a:
A co powiecie o tym że musze przekręcić kierownice o 5-10 stopni żeby jechać prosto

Kierownica nie ma wpływu na prostą jazdę ... wizualnie tylko będzie prosto ustawiona, ale nadal samochód będzie Ci ściągał

[ Dodano: 16-05-2007, 09:20 ]
stankiew napisał/a:
Może bębenek się zapiekł i kloek dociera tarcze??

to byś wyczuł też przy wolnej jeździe ... ale sprawdź czy masz gorące felgi ... powinny być już po paru kilometrach jazdy jeśli CI coś tam obciera

Anonymous - 16-05-2007, 09:23

dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Anonymous - 16-05-2007, 10:40

Po pierwsze nie przechwalaj się tak swoimi wyczynami za kierownicą, bo bynajmniej dobrze o Tobie nie świadczą.
Co do problemu, sugeruje jednak sprawdzić, czy tłoczek w prawym kole cofa się do końca. Czy przy niższych prędkościach też ściąga?

Anonymous - 16-05-2007, 22:03

tak, zgadza się sciąga nawet przy prędkości 20- 30 km. Oporów na kierownicy nie czuje. Czasem słysze piszczenie przy zimnych tarczach.

Co do prędkości sprawdzam stan techniczny. Ale jest kilka miejsc gdzie można pocisnąć. Ale na codzień nie szaleje. :)

Anonymous - 19-05-2007, 10:37

też mam taki problem

W moim przypadku najprawdopodbniej walnięta felga.

Anonymous - 20-05-2007, 11:20

w moim CJO też był taki problem, a mianowicie aby samochód jechał prosto kierownica musiała być przekręcona lekko w prawo bądź lewo. Jak juz była przekrecona to samochód już jechał prościukto. "Usterka" przechodziła z czasem sama, czasem pojawiała sie z nikąd, wsiadałem rano i jest. Problem występował 2 - 3 razy do roku przez okresy od tygodnia do 2 miesięcy. Opony były dobrze wyważone, felgi proste, luz na układzie znikomy. Ja sie po prostu przyzwyczaiłem :)
Anonymous - 21-05-2007, 12:15

stankiew napisał/a:
tak, zgadza się sciąga nawet przy prędkości 20- 30 km. Oporów na kierownicy nie czuje. Czasem słysze piszczenie przy zimnych tarczach.
Sugeruję zatem sprawdzić te tłoczki. Roboty przy tym nie ma wiele, a może się co nieco wyjaśnić. W moim przypadku jeden tłoczek nie cofał się o 3 mm.
Anonymous - 23-05-2007, 13:38

Ewentualnie jeżeli okaże się że to są tłoczki, to jak sie zabrać do naprawy - przesmarować???? :?: :?
Anonymous - 23-05-2007, 13:44

stankiew napisał/a:
Ewentualnie jeżeli okaże się że to są tłoczki, to jak sie zabrać do naprawy - przesmarować???? :?: :?
Wyjąć tłoczek, dokładnie oczysić, przesmarować, złożyć z powrotem. Sensownym też być może wymiana uszczelek. Ktoś z forum miał nawet do sprzedania dwa komplety. Ważne, by użyc specjalnego smaru wysokotemperaturowego do tłoczków, np. firmy ATE.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group