To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C51A 1.3] Jakie łożysko jest w korpusie stacyjki?

rus_one - 17-05-2007, 10:25
Temat postu: [C51A 1.3] Jakie łożysko jest w korpusie stacyjki?
Wie ktoś może jakie łożysko jest w korpusie stacyjki?
W moim misiu jest już wybite i tłucze jak jadę po bruku
Nie chcę za wczasu wyciągać bo to dużo roboty, a i tak nie wiadomo czy znajdę takie, więc zabiore się za to jak będę miał łożysko.

Krzyzak - 17-05-2007, 11:17

ja tam zadnego lozyska nie widzialem - jest bebenek z zapadkami krecacy sie w wiekszym bebnie
i to wszystko

Anonymous - 17-05-2007, 11:52

Chodzi Ci o stacyjkę czy kolumnę kierowniczą? Obnstawiam jednak to drugie. Możliwe przyczyny:
1. Luzy na (szczególnie górnym) mocowaniu kolumny.
2. Luz na samej kolumnie. W kolumnie są - najprawdopodobniej teflonowe - pierścienie, które mogły się wytrzeć. Byłbyś drugą osobą, której się to przytrafiło (ja jestem pierwszy).

rus_one - 18-05-2007, 09:09

To nie tłucze pod maską, tylko przy kierownicy!
Mógłbyś mi trochę przybliżyć pojęcie górnego mocowania kolumny?
Obejrzałem wszystko wokół stacyjki i nie znalazłem nic podejżanego.
Udało Ci się coś z tym zrobić?

Anonymous - 18-05-2007, 14:30

rus_one napisał/a:
To nie tłucze pod maską, tylko przy kierownicy! Mógłbyś mi trochę przybliżyć pojęcie górnego mocowania kolumny?
Właśnie o tym piszę. W okolicach stacyjki masz wspornik, mocujący kolumnę kierowniczą do blachy. Sprawdź, czy wszystkie śruby są odpowiednio dokręcone i czy nie ma luzów.
rus_one napisał/a:
Udało Ci się coś z tym zrobić?
W moim przypadku będzie wymiana całej kolumny kierowniczej. Jeszcze tego nie robiłem, bo mam co innego na głowie i czasu mi brak. Kiedy wreszcie się do tego dobiorę, dam znać.
rus_one - 18-05-2007, 21:36

Oki! Dzięki!
rafq - 04-06-2007, 19:41

ale kierownica nie lata ? i nie wysuwa się ze swojego miejsca pracy ?

nie wiem jaką masz wersję autka, ale u mnie w glxi jest podwójna regulacja kiery: na wysokość i na "długość" i jak ta regulacja długości jest poluzowana to tłucze troszke i sama kierownica wydaje się być poluzowana.

rus_one - 05-06-2007, 11:13

Kiera nie lata, regulacje poprawiałem i nic nie dało. W czasie jazdy po bruku coś tłucze pod samą kierownicą, więc podejżewam ostatnie łożtsko, a jest ono właśnie w korpusie stacyjki (przynajmniej w passacie tam było)
rafq - 15-06-2007, 01:16

nie pozostaje nic innego jak zdemontować stacyjkę i nią wstrząsnąć :) odkręcasz 2 śruby na dole pod kierownicą - trzeba użyć dość długiego śrubokrętu krzyżakowego ;) obniżasz kierę na maxa do dołu i demontujesz ten plastik co od góry przykrywa całą kolumnę. teraz już widać mocowanie stacyjki - 13stka w dłoń i odkręcasz dwie śrubki
Anonymous - 15-06-2007, 08:24

rafq napisał/a:
teraz już widać mocowanie stacyjki - 13stka w dłoń i odkręcasz dwie śrubki
Tyle, że te dwie śruby mocujące stacyjkę mają zapewne urwane łby - przynajmniej w CA0 tak jest.
rafq - 15-06-2007, 20:35

gregorbu napisał/a:
rafq napisał/a:
teraz już widać mocowanie stacyjki - 13stka w dłoń i odkręcasz dwie śrubki
Tyle, że te dwie śruby mocujące stacyjkę mają zapewne urwane łby - przynajmniej w CA0 tak jest.


u mnie jest tak jak napisałem, sprawdzane wczoraj, dlatego uzbrojony w świeżą praktyczną wiedzę podłączyłem się do tematu :D

rus_one - 16-06-2007, 11:31

Wiem jak wyjąć stacyjkę. Chodziło mi o to żeby zaopatrzyć się w potrzebne łożysko i dopiero zdjąć stacyjkę.
Zauważyłem jeszcze że przy zablokowanej kierownicy daje się nią obrócić o ok dwa centymetry, ale obraca się razem z całą obudową, stacyjką i przełącznikami. Jakby ktoś mógł sprawdzić czy w innych c5x też tak jest, byłbym wdzięczny!

josie - 16-06-2007, 12:01

rus_one napisał/a:
Zauważyłem jeszcze że przy zablokowanej kierownicy daje się nią obrócić o ok dwa centymetry, ale obraca się razem z całą obudową, stacyjką i przełącznikami. Jakby ktoś mógł sprawdzić czy w innych c5x też tak jest, byłbym wdzięczny!


U mnie jest tak, że przy zablokowanej kierownicy ma ona lekki luz na boki (ale rusza się sama, bez obudowy i stacyjki). Czasami jednak stacyjka i obudowa kiery są lekko krzywo w stosunku do licznika, wtedy na zablokowanej kierownicy trzeba przekrecic w lewo, robi "pstryk" i wskakuje na swoje miejsce i jest równo :wink:

Hugo - 16-06-2007, 12:19

josie napisał/a:
mnie jest tak, że przy zablokowanej kierownicy ma ona lekki luz na boki (ale rusza się sama, bez obudowy i stacyjki). Czasami jednak stacyjka i obudowa kiery są lekko krzywo w stosunku do licznika, wtedy na zablokowanej kierownicy trzeba przekrecic w lewo, robi "pstryk" i wskakuje na swoje miejsce i jest równo
U mnie też tak było.
rus_one - 18-06-2007, 13:22

W takim razie to raczej tak ma być.

Znalazłem!!!
Poluzowana była śruba przy krzyżaku przy samej podłodze.
Dokręciłem i nastała cisza.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group