To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Lancer CK0 - [CK1A 1.3] Końcówka drążka kierowniczego

Anonymous - 18-05-2007, 17:11
Temat postu: [CK1A 1.3] Końcówka drążka kierowniczego
Dzisiaj zajrzałem pod samochód i do wymiany lewa końcówka drążka kierowniczego- i mam pytanie.

1. Dzis zadzwoniłem do paru sklepów i japońska końcówka kosztuje 45zł a jakis zamiennik jest po 24zl (oczywiście nie wchodzi w gre).

2. Czy mozna to zrobic samemu( a mniemam ze mozna wszystko :wink: ), ale bardziej chodzi mi o to czy trzeba miec kanał czy przez zwyczajne podlewarkowanie i zdjecie koła tez sie da rade :?: :?:

3. Czy po wymianie końcówki trzeba robić zbieżność kół :?: (spotkałem sie kiedyś z opinią że trzeba)

4. Wiem ze w manualu sa informacje - najwazniejsza to chyba ta aby pamietac po dokręceniu o odległości

5. Czy coś jeszcze musze wiedzieć lub na coś uważać czy zwykle sie odkręca starą i zamienia na nową :?:

Pozdrawiam

BUBU - 18-05-2007, 17:38

Możesz samemu .

Odkręcasz koło
Odkręcasz nakrętkę zabezpieczającą
Luzujesz nakrętkę kontrującą na drążku
Podkładasz jakiś klocek pod drążek
Wybijasz sworzeń
Wykręcasz końcówkę
Wkręcasz nową (staraj się aby w miarę dokładnie wkręcić tyle samo co starą)
Zakręcasz nakrętkę zabezpieczającą
Zakręcasz nakrętkę kontrującą
Przykręcasz koło
Jedziesz na zbieżność

Końcówkę kupuj japońską

PS Ja wymieniam parami (szkoda kasę dwa razy na zbieżność wydawać)

Pozdrav

matt81 - 18-05-2007, 20:59

dm17 napisał/a:

4. Wiem ze w manualu sa informacje - najwazniejsza to chyba ta aby pamietac po dokręceniu o odległości



Przy odkręcaniu starej końcówki liczyłem ilość obrotów, i nawet udało mi się zamontować nową bez robienia zbieżności ( nie cięło opon, położenie kierownicy ok.) No nie ma co się oszukiwać jest to taki trochę partyzancki sposób i nie zawsze zadziała , ale próbować można :mrgreen: . Nie wiem jak to jest z tymi zamiennikami bo jesli pod względem wymiarów końcówka będzie miała jakiś drobny odchył od oryginal , to nie da rady w ten sposób :wink:

Hugo - 19-05-2007, 00:52

Kup końcówkę firmy 555. Jeśli chodzi o wybicie starej to jest dobry sposób:
1. Zapierasz jakąś breszkę pomiędzy drążkiem kierowniczym a miejscem gdzie jest przykręcana końcówka (część piasty z otworem na końcówkę drążka) i naciskasz breszkę w dół tak jakbyś chciał wypchnąć starą końcówkę do góry.
2. bierzesz Ty (albo druga) osoba 0,5 kg młotek i walisz w piastę w okolicach mocowania końcówki. Po pierwszym, no max. trzecim walnięciu końcówka musi wyskoczyć.
3. Pamiętaj aby najpierw odkontrować śrubę na drążku kierowniczym. Później będziesz miał spory problem.

Anonymous - 23-05-2007, 15:15

Misja wykonana

Obie koncówki zakupione i zamontowane -cena jedej to 43 zł -czyli 86 :wink: ( ze znizka bo było 96 )



Zrobiełem następująco:
1. Zdjęcie koła :biggrin:
2. Odkręcenie śruby kontrującej - na rysunki nr 1
3. Ponieważ "zawleczki" blokującej nakrędkę od dołu nie mogłem wyjąć uciałem ja najblizej śruby jak mogłem i siłowo skręciłem nakrętkę.
4. Młotkiem wybiłem sworzeń od dołu
5. Wkręciłem nową-nasmarowałem gwint smarem przed wkręceniem.
6. Zakręcenie nakrętki od spodu na nasmarowany gwint i włożenie "zawleczki" zabezpieczającej
7. Rano ustawienie zbieżności

Wymieniłem obie koncówki-co prawda druga była jeszcze dobra i nie kwalifikowała sie do wymiany ale przynajmniej mam spokój i nie musze wydawac podwójnie kasy na zbieżność.(oczywiście starą zatrzymałem na wszelaki :mrgreen: )

KOSZT CAŁKOWITY 86zł + 40 zbieżność + 45 min pracy

Anonymous - 23-05-2007, 15:46

W czy nie wkręciłeś tego odwrotnie? Nawet schemat pokazuje, że nakrętka powinna być na górze. :?
josie - 23-05-2007, 16:03

gregorbu napisał/a:
czy nie wkręciłeś tego odwrotnie?


Dobrze ma - we wszystkich autach jakie widziałem tak jest :wink:

Anonymous - 23-05-2007, 16:08

Dobrze jest :wink: schemat jest dogóry nogami :mrgreen:
Anonymous - 23-05-2007, 20:46

Zagadka rozwikłana. W Colcie CJ0 końcówka drążka jest montowana śrubą do dołu, zaś w CA0 - odwrotnie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group