Inne modele Mitsubishi - Celeste - różnice
Anonymous - 10-12-2005, 18:09 Temat postu: Celeste - różnice Witam
Szukam różnic pomiędzy wszystkimi modelami Celeste. Wiem, że starsze modele miały pojedyncze przednie reflektory, a późniejsze pojedyncze kwadratowe. Spotkałem natomiast Celeste z podwójnymi reflektorami okrągłymi. To samo dotyczy zderzaków. Jedne mają chromowane, inne plastikowe.
Dlatego też poszukuję wszelkich informacji na temat wszystkich zmian w Celeste, oraz w którym roku dana zmiana została wprowadzona. Bardzo by mi to pomogło w doprowadzeniu mojego autka do stanu oryginalnego.
Z góry serdeczne dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
MARKHEIM
wichura1 - 13-12-2005, 09:15
Poczekaj na Kordiana on odświeża właśnie Celestynkę, może będzie wiedział. Dużo na temat historii Mitsu wie również Hubeeert.
Celestyna Kordiana
kordiank2 - 08-02-2006, 12:01
MARKHEIM czy to jest to bóstwo w podpisie???
jeśli tak, to wygląda na rocznik 80, kiedy to zrezygnowano z przepięknych chromowanych zderzaczków na rzecz czarnych szyn z plastikowymi nakładkami. reflektory już wcześniej (ok 78 ) zmieniono na pojedyncze prostokątne (ja mam nówki z helli). do 78 też były najpiękniejsze na świecie chromowane okrągłe lusterka na błotnikach, potem wprowadzono czarne prostokątne na drzwiach - ja mam w tej chwili solidne czarne zerkałka od łady niwy - ładniejszych nie znalazłem a na ori nie ma szans.
co do świateł, to okrągłych podwójnych nie widziałem, a w ogóle to o historii modelu w necie niewiele znajdziesz - pisałem maile do japońców, ale bez echa, chyba polskiego tam nie znają
różne celestyny - mniej więcej chronologicznie
Anonymous - 08-02-2006, 17:51
No więc tak: Moje Celeste jest na pewno z początku produkcji. Świadczą o tym, poza dowodem rejestracyjnym, chromowane zderzaki, zachowany wlot powietrza który w oryginale znajdował się zaraz pod atrapą i był w kolorze nadwozia, skrzynia biegów "4", montowana w modelach 1600 ST bodajrze do 1980 roku, oraz, co odkryłem niedawno, lampy tylne z centralnie umieszczonym kierunkowskazem, gdyż późniejsze wersje miały kierunkowskazy na skraju tylnych lamp. Ponadto wg numeru nadwozia wynika, że jest to model Celeste z silnikiem 1,6 i skrzynią "4". Numer kolejny nadwozia to 08039. Te dane są potwierdzone, gdyż zaopatrzyłem się w workschopa do Celeste `78. Czy miał lusterka na błotnikach nie wiem, gdyż samochód był przemalowany, ale podczas remontu blacharki powinno się wszystko wyjaśnić. We wnękach zachował się jeszcze oryginalny lakier oraz nalepka "PAINT CODE 068 - MEDIUM TAN", wg której nr lakieru to 068 (lub 063, gdyż w tym miejscu jest trochę nieczytelna) a kolor to średni brąz, oczywiście metalik. Przyglądając się zdjęciom pierwszych Celeste, niektóre istotnie miały taki lakier.
Poniżej kilka zdjęć mojego autka, mam nadzieję że podpowiesz mi, czy mam rację w tym co wyżej napisałem czy nie
A tutaj moje dwa pupilki
kordiank2 - 10-02-2006, 09:16
trochę małe było to pierwsze zdjęcie, ale i tak powinienem się domyślić, że to starszy model - po listwach bocznych, z których po "przełomowym" roku 80 zrezygnowano. lusterka musisz więc zamontować na błotnikach. silnik mam ten sam 1,6 (4g32) i również skrzynię czwórkę. największy problem będziesz miał ze zdobyciem oryginalnych okrągłych lampionów z chromowanymi ramkami. chociaż modele przejściowe (ok.79) miały - identyczne jak twój - okrągłe światła i zderzaki, ale już nie chromowane - tylko maklowane na czarny mat. a tak nawiasem mówiąc, nic by się nie stało jak byś zrezygnował z listewek bocznych, ale atrapa i lampy - to konieczność...
Kofi - 10-02-2006, 15:09
Kordian....jak klikniesz na fotke to sie odpali w nowym oknie duza
kordiank2 - 11-02-2006, 12:43
Kofi napisał/a: | Kordian....jak klikniesz na fotke to sie odpali w nowym oknie duza |
a właśnie, że nie!
miałem na myśli zdjęcie w podpisie MARKHEIMA - nr1 w tym temacie. a pozostałe sobie dokładnie obejrzałem. Kofi nie rób ze mnie abnegata i tak na całej linii podpadam ze sklepem...
Kofi - 11-02-2006, 14:07
heheheheh....zartuje przeciez
Koniec OT
Anonymous - 03-04-2006, 14:16
kordiank2 napisał/a: |
... a tak nawiasem mówiąc, nic by się nie stało jak byś zrezygnował z listewek bocznych, ale atrapa i lampy - to konieczność... |
Listewki zostaną, a atrapa i lampy już zmienione. Jak Wam się teraz podoba ???
NOWA ATRAPKA
Kofi - 03-04-2006, 17:59
hehe...zdecydowanie lepiej.
kordiank2 - 05-04-2006, 13:20
MARKHEIM napisał/a: | Listewki zostaną, a atrapa i lampy już zmienione. Jak Wam się teraz podoba ??? |
A co to? z poloneza? czy z vw?. moim zdaniem modyfikacja zbyt daleko posunięta...
Anonymous - 06-04-2006, 09:28
Fakt, wydawać by się mogło że modyfikacja daleko posunięta, ale atrapa z Poloneza przejściówki pasuje idealnie. Musiałem tylko dospawać małe blaszki jako mocowania, ale zawsze je będzie można wyciąć przy powrocie do oryginału. Z oryginalnych blach nic nie było wycinane ani przerabiane.
kordiank2 - 06-04-2006, 12:38
jest szansa, że moja atrapka będzie do opylenia wraz z lampionami (nowe hella - zamieniki, bo ori denso nówek nie znalazłem). będę wiedział gdzieś w czerwcu...
Anonymous - 07-04-2006, 08:41
kordiank2 napisał/a: | jest szansa, że moja atrapka będzie do opylenia wraz z lampionami (nowe hella - zamieniki, bo ori denso nówek nie znalazłem). będę wiedział gdzieś w czerwcu... |
Zamawiam. Jak będziesz sprzedawał dawaj znać.
Anonymous - 13-04-2006, 11:41
czesc mam mitsubishi celeste i nie dawno kupilem drugiego jest miedzy nimi rok roznicy i troszke sie roznia karoseria i wnetrzem. mam troche czesci do celeste.napisz co bys chcial wiedziec i co potrzebujesz. pozdrawiam artur nr.tel.663-051-640
|
|
|