To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] Żarówka

Anonymous - 22-05-2007, 09:58
Temat postu: [Cari 1.8] Żarówka
Niestety :( poszla mi zarowka - z przodu po prawej stronie w mojej nowej, 10-letniej carismie :(

Czy wie moze ktos jaka to zarowka? (chcialbym ja szybkaczem wymienic).


Pozdrawiam serdecznie

luk_szc - 22-05-2007, 10:16

Rozumiem , że nie postojówka :)
Zwykła H4 powinna załatwić sprawę . Możesz się też pokusić o jakieś GT 150 . Wymień obydwie na raz , bo niedługo będziesz wymieniał tą z drugiej strony .
Pozdro

Anonymous - 22-05-2007, 10:25

Ooo! To jakies fajne zarowki? :)

Wiec mam pytanie, gdzie moge takie cuda kupic? (Stacja paliw moze?) I czy sa problemy z wymiana?


Pozdrawiam i wiekie THANKS! :D

Anonymous - 22-05-2007, 11:35

Na stacji paliw to pewnie zwykle Phillipsy kupisz (allweather albo cos takiego) i te by byly tam najlepsze a swieca srednio - delikatnie mowiac.

Polecam http://sklep.tuning.pl lub allegro - pelno tam tego.
Chlopaki na forum polecaja Phillips Blue Vision lub GT150 ale maja zywotnosc ok 300h, wiec ja wybralem Hella Light Power +50% - tez dobrze o nich tu pisali.

Powodzenia

gulgulq - 22-05-2007, 12:26

No ..z zywotnościa GT 150 jest kiepsko...u mnie jakies 3 miesiace wytrzymały, ale zareklamowałem i dostałem nowe ;) . Teraz mam założone Philips Premium +30% i moge polecic. Za ok 10 zł sztuka naprawde bardzo dobrze swiecą.
GT150 trzymam na jesien - wtedy bedzie gorsza widocznośc to akurat sie przydadza :) :).

saphire - 22-05-2007, 20:31

GT130 2-3 miesiące dłużej od GT150 ale tak czy siak 2x do roku teraz trzeba wymieniać żarówy.
Chooper - 22-05-2007, 21:12

to buble a nie żarówy. 2 lata ponad jeżdże na BV i świecą.
loidd - 22-05-2007, 22:16

Jedynie co mogę polecić rozsądnego to
H4 firmy OSRAM BILUX
Bardzo dobre.
Ponad dwa lata całorocznej jazdy na światłach........i dalej świeca.

Anonymous - 23-05-2007, 00:05

w tym temacie załączyłem test żarówek,
wpradzie nie są to H4 ale link może się
przydać jako poglądowa informacja o modelach różnych producentow:

http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=12325

turek61 - 23-05-2007, 00:45

Z którego wynika, że Philips wiedzie prym :wink:
Anonymous - 23-05-2007, 08:44

Czy podczas wymiany zarowki nalezy ja wykrecic? Czy docisnac (z tego czarnego)?

Wczoraj sie meczylem z pol godziny :| I zwiesilem sie na wyciagnieciu zarowki :-/

saphire - 23-05-2007, 09:14

Ja jeżdżę na żarówkach Helli. Akurat nie zgadzam się z tym testem w kwestii że żarnik mają ciut nie w ognisku i że ciut za długi. Dłuższy żarnik - dłuższa żywotność a co do jego położenia to jakoś dziwnym trafem na innych żarówkach mam rozmytą granicę i odcięcie światło-cienia a na Helli mam ostrą i wyraźną (a przecież lampy są Helli) więc moim zdaniem do lamp Helli w Cari lepiej pasują żarówki Helli właśnie. :twisted:

Testowałem GT130/150 (przekładałem od kumpla) i światło rozmyte, Osramy i Tungsramy także a Hella ostra granica światło-cienia i jasne białe światło. Białe i nie żółtawe. Nawet kumple się pytali co mam za żarówy że tak mocno i jasno świecą. Generalnie nie narzekam na oświetlenie - może narzekania na światła Cari wynikają z nieodpowiedniego zogniskowania żarnika w lampie? Hella pasuje do tych lamp i tyle. W innych autach pewnie jest inaczej. :badgrin:

[ Dodano: 23-05-2007, 09:20 ]
r3m3dy napisał/a:
Czy podczas wymiany zarowki nalezy ja wykrecic? Czy docisnac (z tego czarnego)? Wczoraj sie meczylem z pol godziny :| I zwiesilem sie na wyciagnieciu zarowki :-/


1. Odkręcasz i zdejmujesz czarne dekle z tyłu lamp
2. Zsuwasz do tyłu uszczelnienie kabli w dole lampy tak by wyszły z mocowania na tyle lampy tuz pod tym czarnym deklem (pamiętaj by po wymianie przed założeniem dekla je zamocowac w obudowie
3. Przekręcasz i zdejmujesz kostkę z pozycyjki
4. Zdejmujesz zsuwając do tyłu kostkę ze styków żarówki H4 - pewnie bardzo ciasno siedzi
5. Naciskasz sprężynę dociskającą obudowę (blachę) żarówki do klosza i po naciśnięciu zsuwasz lekko w bok tak by ominęła ząbki na których się trzyma - otworzy się wtedy jak drzwi na zawiasach i pozwoli wyjąć żarówkę
6. Wymiana żarówy - nie dotknij szkła żarówki paluchami bo strzeli przy włączeniu - trzymaj za obsadkę metalową
7. Montaż analogicznie w drugą stronę po tych punktach
8. Regulacja świateł

Matejko - 23-05-2007, 10:03

saphire napisał/a:
4. Zdejmujesz zsuwając do tyłu kostkę ze styków żarówki H4 - pewnie bardzo ciasno siedzi


nie siedzi ciasno tylko w niej sa zatrzaski i sie ja sciska za takie wystajace punkty z jej lewej i prawej strony, ja tam nigdy jeszcze nie wyciagalem postojowki, a ten drucik trzymajacy zarowke wystarczy nacisnac w dol i sam zejdzie

Anonymous - 23-05-2007, 10:17

Matejko napisał/a:
nie siedzi ciasno tylko w niej sa zatrzaski



Widzialem wlasnie jakies bolce - (2?) odgiecie ich nic nie dalo - moze faktycznie za slabo sie staralem :-/

saphire - dzieki!

saphire - 23-05-2007, 10:22

U mnie nawet mocne ściśnięcie kostki niewiele dawało - po prostu jak niezbyt często ją zdejmujesz to się lubi zasiedzieć i ciasno jest tym bardziej że od strony akumulatora to niewiele miejsca na wsadzenie ręki a z drugiej strony to znowu osprzęt klimy choć tam ciut więcej miejsca. I tak dobrze że sami możemy to wymieniać - niektóre nowe auta po spaleniu żarówy (i to nie xenony) to do serwisu a tam zdejmują zderzak i nadkole by ją zmienić (sic!!!) :lol: :badgrin: :twisted:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group