Space Star Techniczne - [MSS 1.3] KLIMATYZACJA Problem z klimą
Anonymous - 26-05-2007, 13:36 Temat postu: [MSS 1.3] KLIMATYZACJA Problem z klimą witam !!!
mam problem z klimą i potrzebuje pomocy co robić dalej ?
po zimie( regularnie była włączana) przestała chłodzić.w warsztacie "stwierdzili że to gaz, który niebawem nabili przy okazji wymienili filtr od klimy na niskich obrotach tragedia na wyższych przewody robią sie zimne . kolejna "diagnoza" osuszacz -wymienili osuszacz i bez zmian.kolejny etap moich perypetii to podobno zawór rozprężny.
pozdrawiam Ω
saphire - 26-05-2007, 17:27
Może sprężarka zeszła? Duży masz przebieg?
Anonymous - 28-05-2007, 00:29
Witam !
Przebieg około 15tys. Dziwne (dodam że cała instalacja była przedmuchiwana azotem - i nic ) jest to że na wysokich obrotach od razu instalacja robi się zimna jak popuszczam to zaczyna się grzać.Byłem u innego magika i on też twierdzi że te objawy wskazują na zawór rozprężny, ale nikt nie wie jak on wygląda w miśku a żeby go obejrzeć trzeba wybebeszyć pół kokpitu w katalogach go niema sytuacja patowa wszyscy chcą się na mnie chyba uczyć!
pozdrawiam
saphire - 28-05-2007, 09:23
W Carismie ten zawór (wnioskuję że chodzi o dual pressure switch) jest na takim okrągłym tubusie stojąc przodem do silnika to po lewej stronie od chłodnicy - takie coś z małym szklanym oczkiem i na tym jest ten zawór - to coś z tym szklanym oczkiem to chyba osuszacz - dochodzą tam ze dwie rurki aluminiowe od klimy i przy nich jest ten zworek - ale niech jeszcze ktos to potwierdzi bo nie wiem czy w SS tez tak jest.
JCH - 28-05-2007, 10:53
Scan z manuala, nie widzę tam nigdzie informacji ale to chyba z 1.3 wersji:
Anonymous - 28-05-2007, 21:45
witam ! Dziękuję za pomoc.Jeżeli chodzi o położenie zawora vel zaworu rozprężnego to podobno znajduje się on pod kokpitem, po stronie pasażera i faktycznie przewody z klimy mniej więcej w tamtym miejscu sie chowają. Sam nie wiem co robić dalej jedni nie maja czasu bo tylko nabijają a inni żadnych konkretów przed rozpoczęciem naprawy w ich katalogach z częściami tego zaworka nie ma. Jestem przekonany że klima ze spaca jest taka sama jak w volvo v40, ale w tych samych katalogach vel cennikach też go nie ma. Nie wiem czy szukać innego warsztatu i znowu dać się wydoić czy zostać u tych i jak się zaczęli uczyć to niech skończą hm! Na razie przede mną zagazowanie miśka nie wiem czy wyjdzie mu to na zdrowie?!
pozdrawiam i
[ Dodano: 07-06-2007, 13:55 ]
witam !!!
klima dalej nie dział mechanik twierdzi cały czas że to zawór rozprężny nawet pytał na forum od klimy i ktoś napisał że może to być nawet sprężarka (http://www.klimatyzacja.pl/forum/viewtopic.php?id=1016)
poradzicie co robić bo sam już nie wiem
pozdrawiam
[ Dodano: 07-06-2007, 13:57 ]
http://www.klimatyzacja.p...pic.php?id=1016
cakp - 28-07-2014, 11:17
Mam podobny problem i objaw. Przy 2000 obr temperatura z kratek nawiewu to 15 stopni. Wystarczy przygazować do 3000 obr i temperatura spada do 10 stopni. Czy sprężarka do wymiany czy osuszacz?
majstersim - 28-07-2014, 19:35
a nie jest to tak że czym większe obroty to sprężarka będzie lepiej chłodzić ? Najlepiej niech wypowie się kolega który wie na 100 %.
Bizi78 - 28-07-2014, 19:47
cakp, osuszacz pochłania wilgoć z układu czyli wpływu raczej nie ma .
Podstawowe pytanie, kiedy nabijałeś ostatnio klimę .
cakp - 02-08-2014, 15:10
Pojechałem nabić klimatyzację. Po nabiciu to samo. Chyba jednak sprężarka traci swoją wydajność lub po prostu ten typ tak ma. W mondeo jak miałem swego czasu to musiałem wyłączać bo mi zimno było. Tam na postoju spadało do 10 stopni przy kratkach co pozwalało w upały zbic temperaturę.
Serwisant polecił mi jeżdzic na obiegu wewnętrznym z włączoną klimatyzacją. Obecnie stojąc w korku w upalny dzień zdycham z gorąca przy włączonej klimatyzacji. W trasie jest ciut lepiej jadąc samemu. Przy 5os w trasie klimatyzacja nie dawała rady. A jak jest u was na postoju z włączoną klimatyzacją?
|
|
|