To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Tyle zawieszenie - zapadnięte, a może mi się

woxy - 26-05-2007, 23:51
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Tyle zawieszenie - zapadnięte, a może mi się
Witajcie,
mam Cari 1.8 GDi z Holandii (od razu z hakiem, wiec pewnie śmigała z przyczepką). Ostatnio przewoziłem spory ciężar (jakieś 400-500kg + ja = 500-600 ;) ) także koła tyle zrobiły zeza do środka. Nie obcierały koła podczas jazdy wiec pojechałem w trasę (niecałe 250km).
Za kilka dni jechałem z pasażerem z tyłu który powiedział mi "Nie chce Cię martwić ale łożyska Ci huczą z tyłu". Od tego czasu mam wyczulone ucho i wzrok na wszelkie stuki, huczenie itd z tylnego zwieszenia.
Ostatnio zauważyłem, iż tylne koła jakby lekko zapadnięte są wierzchami do środka (jakby Cari była pod obciążeniem). Przód stoi pionowo a tył lekko do środka zapadnięty. No i teraz już sam nie wiem czy tak było czy może po tej mojej jeździe tak się zrobiło.
Czy może ktoś z Was to zweryfikować u siebie?? Dodam ze Cari jest zapadnięta ja tak około 1cm w stosunku do pionu.

Pozdrawiam
Woxy

maxwell61 - 27-05-2007, 00:33

powiem szczerze , ale nie wiem jak na to experci zareagują...mam to samo i moim skromym zdanie jest ok... jeśli byłeś na stacji diagnostycznej i przeszedłeś wszelkie testy to musi być ok... jest takie poporostu wrażenie... jeśli ci huczą koła to poprostu czas na ich wymianę...opony starte na krwaędziach taki dzwięk wydają...pozdrawiam
Matejko - 27-05-2007, 01:12

sprawdz geometrie, moze wlasnie przez ten pochyl ci te opony hucza
saphire - 27-05-2007, 08:49

W większości aut tył ma lekki ,,minus'' bo poprawia to prowadzenie w zakrętach - zbyt duzy minus już nie jest wskazany - w Cari tez mam leciutki minus na tyle w stosunku do przodu. Tak samo miałem w Corsie i tak samo ma kumpel w mondeo i w megance tak że w niektórych autach tak ma być - grunt by kąt był taki jak fabryka nakazuje. Sprawdź kąty i zbieżność. Huczenie niekoniecznie może być od łożyska - równie dobrze od wyząbkowanej opony a ta od rozjechanego zawieszenia, złej zbieżności, złej mieszanki, złych dróg i całej innej masy powodów. Jak huczy z jednej strony to może i łożysko ale jak z obu to raczej opony. Czasem pomaga zamiana kół miejscami na osi - prawe na lewą stronę i odwrotnie. Spróbuj bo to szybka akcja i warto sprawdzić jak będzie.
woxy - 27-05-2007, 13:45

Dzięki za podpowiedzi,
jak na chwile wyrwę się od remontu, to posprawdzam co się da i jeśli da to poprawę jazdy nie omieszkam się podzielić moimi spostrzeżeniami :)

Pozdrawiam
Woxy

Anonymous - 27-05-2007, 14:15

jesli masz wrazenie ze tyl "siedzi" a do tego slyszysz huczenie z tylnych opon to na 90% masz padniete amory (duze prawdopodobienstwo bo hak z tylu).
zabkowanie opon powstaje z dwoch powodow tj. padniete amory lub zla gemoetria.

Anonymous - 28-05-2007, 22:31

arturro tu mam racje ,jak chcesz sprawdzić czy hucza łożyska do podnies auto na lewarku sprawdz luzy na bok , góra dół jak bedzie powyżej ok 2mm to mogą być łożyska

ale również zerknij na opony ,a może masz zimówki w tyłu przy tej pogodzie szybko sie scierają ,(wiem i bo mam)

Anonymous - 30-05-2007, 21:15

Witam
Moja Cari też zaczynała "brać " opony z tyłu od wewnętrznej krawędzi. Utrata geometrii spowodowana była mocnym zużyciem łączników poprzecznych wahacza tylnego.
Po wymianie tych dłuższych koła natychmiast się wyporostowały, ponowne ustawienie geometrii i jest ok.
pozdrawiam
zibi



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group