To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Preparat do wyciszenia pracy silnika

turek61 - 27-05-2007, 11:03
Temat postu: Preparat do wyciszenia pracy silnika
Koledzy a co o tym myślicie :?:
http://moto.allegro.pl/it...e_zaworow_.html
Tam jest napisane:
Cytat:
NIE STOSOWAĆ DO SILNIKÓW Z TZW. MOKRYM SPRZĘGŁEM !

Nie jestem pewny w 100 % ale moja Cari ma chyba sprzęgło hydrauliczne...czy się mylę ?
Czy ktoś z Was stosuje/stosował kiedyś ten środek ?
Czy można go używać bez ryzyka ?

Hugo - 27-05-2007, 11:31

turek61 napisał/a:
Nie jestem pewny w 100 % ale moja Cari ma chyba sprzęgło hydrauliczne...czy się mylę ?
Masz sprzęgło hydrauliczne, ale to nie o to chodzi. "Mokre sprzęgło" pracuje w oleju i jest nim chłodzone.
Anonymous - 28-05-2007, 10:35

Był już o tym post, nawet całkiem niedawno. Jeśli padają ci hydrauliczne regulatory zaworów (stukanie) to ten specyfik to wyciszy, sprawdziłem septoleptycznie w Mazdzie (sporo już na tym jeżdżę, jakieś 40000 km). W miśku to zalałem, pomogło, jednak przy wymianie oleju, dałem lepszy olej i też ucichły, jednakże przedobrzyłem i misiek moczy się...
turek61 - 28-05-2007, 18:01

Artoos napisał/a:
jednakże przedobrzyłem i misiek moczy się...

Co dokładnie miałeś na myśli ?

saphire - 28-05-2007, 21:50

Za rzadko mu z tym olejem albo za dużo go ma :) i pewnie popuszcza uszczelniaczami w majty... :wink:
Anonymous - 30-05-2007, 13:54

Chyba poprostu olej okazał się za rzadki...Ponoć jest to normalne jeśli samochód jakiś czas jeździł już na mineralnym.
czekoladka_1981 - 30-05-2007, 17:33

Artoos napisał/a:
Był już o tym post, nawet całkiem niedawno. Jeśli padają ci hydrauliczne regulatory zaworów (stukanie) to ten specyfik to wyciszy, sprawdziłem septoleptycznie w Mazdzie (sporo już na tym jeżdżę, jakieś 40000 km). W miśku to zalałem, pomogło, jednak przy wymianie oleju, dałem lepszy olej i też ucichły, jednakże przedobrzyłem i misiek moczy się...

Jeżeli miałeś mineralny a po wymianie wlałeś syntetyk to możesz spodziewać się pęknięcia uszczelki pod głowicą,gdyż syntetyk wypłucze cały nagar. Będziesz miał kupę roboty.
Cytat:

turek61 - 30-05-2007, 18:27

czekoladka_1981 napisał/a:
Jeżeli miałeś mineralny a po wymianie wlałeś syntetyk to możesz spodziewać się pęknięcia uszczelki pod głowicą,gdyż syntetyk wypłucze cały nagar. Będziesz miał kupę roboty.

No no ...Pani Renata zna się na rzeczy.Dokładnie tak jest jak pisze.Nie zmienia sie z minerala na syntetyk :!:

Anonymous - 31-05-2007, 12:34

Sorry, że się wtrącę, ale bzdury gadacie.
To wszystko zalezy od kondycji i stanu czystości silnika. Jeśli olej zawsze był na czas zmieniany (obojętnie jaki) to można smiało przejśc o klasę wyżej.
Teoria jest taka, ze "lepszy" olej wypłucze nagary i zatka kanały olejowe - jeśli już. A tę wersję z pęknieciem uszczelki pierwszy raz słyszę. Niby dlaczego miałaby pęknąc? Chętnie poznam tę teorię.

Poparciem mojej tezy jestem sam, a dokładniej moje auta. Już któreś z kolei miało zmieniany olej z minerala na semi-. Min. obecnie mam jeszcze citroena xantię (2 litry benzyna) z przebiegiem ponad 400 tysięcy i od 3 zmian (co 10 tys) własnie smiga na półsyntetyku . Wcześniej od lat był mineralny. Olej nigdzie nie wycieka, silnik nie spala go ani grama.
Tyle moich własnych doświadczeń.

Anonymous - 31-05-2007, 13:08

Zasada jest taka , że nie zmienia się oleju z gęstrzego na żadszy, szczególnie gdy dłuższy czas używa się tego pierwszego. Przeskoczenie z mineralnego na pełny syntetyk jest conajmniej nierozsądne i napewno będzie miało negatywne skutki dla samego silnika.
Na początek zastanowiłbym się dlaczego był zalany olej mineralny a nie full syntetyk :?

czekoladka_1981 - 31-05-2007, 17:52

Jurek napisał/a:
Sorry, że się wtrącę, ale bzdury gadacie.
To wszystko zalezy od kondycji i stanu czystości silnika. Jeśli olej zawsze był na czas zmieniany (obojętnie jaki) to można smiało przejśc o klasę wyżej.
Teoria jest taka, ze "lepszy" olej wypłucze nagary i zatka kanały olejowe - jeśli już. A tę wersję z pęknieciem uszczelki pierwszy raz słyszę. Niby dlaczego miałaby pęknąc? Chętnie poznam tę teorię.

Poparciem mojej tezy jestem sam, a dokładniej moje auta. Już któreś z kolei miało zmieniany olej z minerala na semi-. Min. obecnie mam jeszcze citroena xantię (2 litry benzyna) z przebiegiem ponad 400 tysięcy i od 3 zmian (co 10 tys) własnie smiga na półsyntetyku . Wcześniej od lat był mineralny. Olej nigdzie nie wycieka, silnik nie spala go ani grama.
Tyle moich własnych doświadczeń.

Co do xantii to po takiej wymianie długo nie pociągniesz, chyba że prędzej sprzedaż. Bastek mnie uprzedził to samo miałam na myśli. :lol:

[ Dodano: 31-05-2007, 17:56 ]
turek61 napisał/a:
czekoladka_1981 napisał/a:
Jeżeli miałeś mineralny a po wymianie wlałeś syntetyk to możesz spodziewać się pęknięcia uszczelki pod głowicą,gdyż syntetyk wypłucze cały nagar. Będziesz miał kupę roboty.

No no ...Pani Renata zna się na rzeczy.Dokładnie tak jest jak pisze.Nie zmienia sie z minerala na syntetyk :!:

Dzięki:
Nie nadarmo czyta się posty i człowiek się uczy. :oops:

turek61 - 31-05-2007, 19:01

Jurek napisał/a:
Jeśli olej zawsze był na czas zmieniany (obojętnie jaki) to można smiało przejśc o klasę wyżej.

I tu masz rację ale nie o dwie klasy :P

Anonymous - 31-05-2007, 21:45

Był zalany mineralnym (choć sprzedający wspominał o półsyntetyku) a wlałem półsyntetyk.
Wszystko wygląda jakby uszczelka miski się roższczelniła. Chociaż po paru dniach wygląda nieźle i kropek pod bolidem nie widać. Może czas ceramizer przetestować...

tomusn - 31-05-2007, 22:34

Bastek napisał/a:
Na początek zastanowiłbym się dlaczego był zalany olej mineralny a nie full syntetyk
bo był tańszy?? jakieś 4 razy??
pozatym "ile ten samochód ma przejechane - 150tys, o panie to już mineralny pan zalej z beczki za 10zł/1l"
wszyscy domorośli "mechanicy" już po 100tys zalewaliby 15w40
zgadzam się z Jurkiem, jak jest wszystko ok i po trzech wymianach na półsyntetyku nie ma wycieków, to wszystko jest w porządku i wyrokowanie o śmierci silnika - przedwczesne

turek61 - 31-05-2007, 22:54

Dlaczego każdy temat nie dotyczący oleju kończy się tym tematem rzeką ?
[-X
Przypominam: "Preparat do wyciszenia pracy silnika" - "Hydrostossel Additiv"



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group