[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] pompa paliwa
Anonymous - 27-05-2007, 11:08 Temat postu: [CA4A 1.6] pompa paliwa Przy zgaszonym silniku a włączonym zapłonie pompa paliwa pracuje bez przerwy .
Czy to jest prawidłowa praca pompki?
josie - 27-05-2007, 13:29
Nie, powinna zacząć pracować przy odpalaniu silnika i w czasie jego pracy
Anonymous - 27-05-2007, 15:35
josie napisał/a: | Nie, powinna zacząć pracować przy odpalaniu silnika i w czasie jego pracy |
a wlaczenie zaplonu to nie jest sytuacja przy odpalaniu?
josie - 27-05-2007, 16:19
mugen napisał/a: | a wlaczenie zaplonu to nie jest sytuacja przy odpalaniu? |
No chyba niebardzo...
Anonymous - 27-05-2007, 20:17
No to jak? Przecież to chyba Krzyzak (albo Hugo) pisał kiedyś o czekaniu na zgaśnięcie CE, że powinno się czekać. Bo obok testu przez ECU czujników włącza się też pompa paliwa i "robi" odpowiednie ciśnienie, przez co "łatwiej", szybciej silnik odpala...
Więc pompa działa już po przekręceniu kluczyka na ACC, a nie dopiero po odpaleniu...
josie - 27-05-2007, 21:27
U mnie się nie włącza. Jak robiłem CA0 1,6 to wydaje mi się że też włączała się dopiero przy kręceniu silnikiem
Anonymous - 28-05-2007, 09:24
jest dokladnie tak jak napisal swistak81 po wlaczeniu zaplonu slychac przekaznik od pompy ktora sie wlacza i wytwarza cisnienie w ukladzie
Krzyzak - 28-05-2007, 09:42
dokladnie to jest tak, ze przez specjalny przekaznik pompa paliwa jest wlaczana na chwileczke podczas przejscia kluczyka z ACC na ON (aby minimalnie podniesc cisnienie), ale juz w tej pozycji (ON) nie pracuje - dopiero po daniu kluczyka na zaplon uruchamia sie na maxa
josie - 28-05-2007, 09:45
Anonymous - 28-05-2007, 14:44
To czy ma ktoś teraz jakiś argument przemawiający za odczekiwaniem aż zgaśnie CE przed zapłonem? Tzn, czy KONIECZNIE trzeba czekać, czy powinno się czekać, czy nie trzeba czekać...
Anonymous - 28-05-2007, 16:17
Świstak81 - ECU testuje wszystkie czujniki - wiec warto odczekac...
Anonymous - 03-06-2007, 19:35
Co trzeba zrobić zeby zaczeła pracować poprawnie. Czy pompa posiada wyłącznik ciśnieniowy? Jeśli tak to gdzie?
josie - 04-06-2007, 09:42
Bogusław Zakrze, pompa nie ma wyłącznika ciśnieniowego. Steruje nią ECU (komputer silnika) podając lub nie napięcie na przekaźnik który ją załącza. A ciśnienie na listwie wtryskowej regulowane jest przez mechaniczny (podciśnieniowy) regulator
Jeśli poradzisz sobie z angielskim to tutaj:
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3445
jest serwisówka. Wszystko masz opisane na temat pompy - procedury testowe itp.
Myślę że warto by było (jeśli tego nie zrobiłeś jeszcze) zainteresować się wymianą kondensatorów w ECU - póki nie jest za późno
Anonymous - 04-06-2007, 19:28
Wymieniłem kondesatory ECU i pompa paliwa pracuje non stop.
josie - 04-06-2007, 19:48
Bogusław Zakrze, stało się to nagle czy tak już kupiłeś auto.
Możliwe że padł przekaźnik pompy (jest za radiem) i ktoś poradził sobie inną drogą włączając pompę w momencie włączenia zapłonu.
Albo musisz pogrzebać w serwisówce którą podałem - dział FUEL. Albo oddać auto do elektryka i mieć nadzieje że sobie poradzi.
Albo po prostu jeździć jak jest, z tym że nie powinieneś trzymać auta z włączonym zapłonem na wyłączonym silniku.
|
|
|