[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Problem z praca zimnego silnika
piwkotom - 28-05-2007, 07:11 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Problem z praca zimnego silnika Witam,
zrobilo mi sie ostatnio cos takiego:
po dluzszym postoju, na przyklad rano silnik musi kilka razy pochechlac zanim odpali, jeszcze 1,5 miesiaca temu palil na dotyk
Ponadto dzieje sie taka rzecz, ze dopoki jest zimny po dodaniu gazu zamiast zwiekszac obroty to je zmniejsza az do zgasniecia, chyba ze mocniej wcisne gaz to sie podnosi. Dzieje sie tak takze po przelaczeniu na gaz. Trwa to co prawda tylko kilka minut ale mnie to wkurza, bo tak byc nie powinno.
Wymienilem swieczki (juz byl czas na nie bo zrobilem na nich 50kkm a nie wiem kiedy wczesniej byly wymieniane, i myslalem ze to moze byc przyczyna - blad), brak efektu
Oprocz tego, po wymianie oleju w automatycznej skrzyni na zimnej skrzyni dzieje sie cos takiego, ze po wlaczeniu biegu obroty spadaja praktycznie do 100 obr/min. Po sekundzie sie podnosza i stoja na swoich 600 obr/min. Dzieje sie to tylko przy pierwszym wrzuceniu biegu, niezaleznie czy to R czy D. Czasem musze wyrzucic na luz zeby nie zgasl
Wie ktos czym to moze byc spowodowane? Poziom oleju w skrzyni byl sprawdzany i jest prawidlowy.
Z gory dzieki za pomoc.
saphire - 28-05-2007, 08:59
Co do zdychania silnika na zimno przy dodaniu gazu - identyczny objaw w megance u kumpla oznaczał uwalony czujnik temperatury w silniku zatem tu pewnie to samo będzie. Co do automatu to przy wrzuceniu biegu na zimnej skrzyni jasna sprawa że spadną obroty ale silnik je zaraz podniesie i to normalny objaw - powiedz tylko JAK ty jesteś w stanie określić i po czym że spadają do 100obr???
piwkotom - 28-05-2007, 09:20
saphire napisał/a: | Co do zdychania silnika na zimno przy dodaniu gazu - identyczny objaw w megance u kumpla oznaczał uwalony czujnik temperatury w silniku zatem tu pewnie to samo będzie. |
Czy to moze byc rowniez przyczyna dlugiego odpalania? Rozumiem ze mozna to sprawdzic bez kupowania czujnika "w ciemno"?
saphire napisał/a: | Co do automatu to przy wrzuceniu biegu na zimnej skrzyni jasna sprawa że spadną obroty ale silnik je zaraz podniesie i to normalny objaw - powiedz tylko JAK ty jesteś w stanie określić i po czym że spadają do 100obr??? |
Wiadomo ze spadaja ale nie tak drastycznie, czasem do zgasniecia silnika. Poza tym przed wymiana oleju tego nie bylo. Od wymiany oleju zrobilem okolo 10kkm.
Co do tych 100 obr/min to wiesz... mam dobre oko i szybko licze
saphire - 28-05-2007, 11:07
Czujnik temperatury silnika można omomierzem sprawdzić bo to chyba termistor jest. Wymontować, wsadzić do garnka, obsypać lodem z lodówki, podłączyć omomierz, wsadzić termometr z zakresem -10...+110 garnek na kuchnię i delikatnie grzać, notować wskazania omomierza i termometru co równe odstępy czasu np. co 5 minut grzania - zrobisz wykres oporu funkcji temperatury i będziesz widział jak się zachowuje i czy poprawnie.
[ Dodano: 28-05-2007, 11:50 ]
Wg manuala do Carismy ten termistor przy 20°C ma mieć 2.1-2.7 kΩ a przy 80°C ma mieć 0.26 - 0.36 kΩ ale nie wiem jaki opór ma mieć ten sensor w Galu - pewnie też taki - sprawdź w galowym manualu. Carismowy manual w rozdziale FUEL str. 13A-18 opisuje procedurę jak sprawdzić ten sensor ,,onboard'' bez wymontowywania mierząc napięcie na nim. W galowym manualu sprawdź czy też jest na to taka procedura.
[ Dodano: 28-05-2007, 12:11 ]
Dodatkowo jeszcze na stronach 13A-102 w Carismowym manualu jest opis grzania sensora w garnku i pomiaru oporu.
waldi-1 - 28-05-2007, 13:49
z tym czujnikiem temperatury to bym sie niezajmował miałem taki sam problem, jezeli autko jest na gazie to nastąpił jego wybuch co sie czesto zdarza, w skutek czego poszedł przepływomierz i tego bym sie chycił na twoim miejscu. Ja wymieniłem wtryski . pompe paliwa, kondesatory w kompie, czujnik temperatury, świece, kable a poszedł przepływomierz
piwkotom - 28-05-2007, 14:11
waldi-1, u mnie raczej nie bardzo, mam LPI V gen. Wiec tam nic nie wybucha, chyba ze przeplywka poszlaby tak sobie, aczkolwiek wydaje mi sie ze uszkodzona przeplywka powodowalaby wiele innych nieprawidlowsci.
waldi-1 - 28-05-2007, 14:15
powiedziałem ci tylko to co ja miałem a za gaz sekwencyjny to fakt niewybucha ale sprawdzić sobie mozesz przepływke
Anonymous - 28-05-2007, 17:50
piwkotom: sluchaj ja mam od poczatku takie cos.. u mnie np. to niedomykajace sie wtryski i przez to cisnienia nie trzyma po dluzszym postoju. moze powoli zrobilo Ci sie to samo:P ( Czego oczywiscie nie zycze:) )
waldi-1 - 28-05-2007, 17:55
a co z krokowym? tez moze to chyba być przyczyną
akbi - 28-05-2007, 17:56
piwkotom, wymieniłeś świeczki, a wyeliminowałeś drugą podstawową przypadłość - Kable WN
piwkotom - 28-05-2007, 18:18
qrcze... probujecie mnie nastraszyc czy jak??
to moze z innej beczki.. czy po podlaczeniu go do komputera bedzie mozliwe postawienie ostatecznej diagnozy? nie chce naprawiac go, ze tak powiem w ciemno, bo nie mam w tej chwili na to kasy
maniakowy, rozumiem ze tu bym dostal ostro po kieszeni?
waldi-1, przy niesprawnym silniczku krokowym dzialoby sie to rowniez przy rozgrzanym silniku?
akbi, gdyby to byla wina iskry to po wymianie swieczek powinno sie choc troche poprawic? Nic sie kompletnie nie zmienilo
I nie probuje podwazac Waszych diagnoz gdyz nie mam wystarczajacej wiedzy, staram sie jedynie upewnic bo mam watpliwosci i... brak wiedzy
akbi - 28-05-2007, 18:35
piwkotom napisał/a: | akbi, gdyby to byla wina iskry to po wymianie swieczek powinno sie choc troche poprawic? Nic sie kompletnie nie zmienilo |
jeśli przed wymianą świeczki miałeś dobre, no to ... zrozumiałe jest to, że nie masz żadnych zmian po ich wymianie
Anonymous - 28-05-2007, 19:34
piwkotom: powiem Ci tak: obiawy tego sa takie: przede wszystkim po zgaszeniu auta jak otworzysz maske leciutko przy silniku moze ciagnac gazem. z takich normalnych obiawow to jest to ze jak go gasisz i odpalasz od razu ( powiedzmy w ciagu 5minut) to odpala normalnie.. jak go chcesz odpalic po parunastu minutach to juz ma problemy.. a jak stoi np. 3 dni bez odpalania to wtedy ladnie odpala:) troche to zakrecilem ale mam nadzieje ze Ci to jakos tam przedstawilem.
jesli chodzi o wtryski to mozna je przeczyscic. ( u mnie lekki problem bo niestety wtryski mam oddolu silnika zamontowane i sporo z tym roboty by bylo ). jesli juz jest taki zabrudzony ze czyszczenie nic nie da to zostaje nowy kupic ( ceny tragiczne )
ogolnie to kochaj bedzie wiedzial na ten temat sporo.. wiec mozesz sie podpytac jeszcze go;)
Bartek - 28-05-2007, 20:50
Stawiam na czujnik temp. silnika.
Podłączenie zimnego silnika pod MUT'a da ostateczną diagnozę....
Silniczek krokowy nic nie ma do dławienia się przy wciśniętym gazie, przepływka ma, ale to sprawdzisz MUTem (daję na tę opcję max 1% szansy )
saphire - 28-05-2007, 21:31
Dlatego też o tym czujniku pisałem już na początku. To charakterystyczny przypadek i na 90% to czujnik tym bardziej że najprościej go sprawdzić. Po co sobie szukać kwadratowych jaj juz na samym początku.
|
|
|