To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I Ogólne - Nierównomierna praca silnika 4G69 mivec 2,4

Anonymous - 28-05-2007, 17:34
Temat postu: Nierównomierna praca silnika 4G69 mivec 2,4
Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną nierównamiernej pracy silnika outlander 2.4 4G69 rocznik 2003. Szczególnie gdy jest zimny - brak mocy, czesto gaśnie.
Dodam że mam gaz (LGI) ( wiem ze nie wolno ), ale na gazie silnik wprawdzie też pracuje nierównomiernie, lecz ma mniejsze spalanie!! o ok 1 litra/100km na trasie.
Srawdzałem stopień sprężania - wzsystko ok.

Anonymous - 28-05-2007, 21:11

filtry , kable WN i swiecie w jakim sa stanie ?
saphire - 28-05-2007, 21:52

A czujnik temperatury silnika sprawdzałeś?
Anonymous - 29-05-2007, 09:21

świece wymieniłem - nowe, dodam jeszcze, komputer sygnalizuje kod błędu: wielokrotne wypadanie zapłonu!!!. błąd pojawia się czasem po 90km czasem po 200km od wykasowania
Hubeeert - 30-05-2007, 22:15

4G69 MIVEC nie wspolpracuje z gazem. Oby sie nie okazalo, ze masz wypalone gniazda zaworowe. Tak czy inaczej jak dla mnie winna jest gazownia.
tomekrvf - 02-06-2007, 00:22

A luzy zaworowe kiedy były sprawdzane? W tym silniku luzy zaworowe sprawdza się co 15000km.
zwolin - 07-06-2007, 12:29

orto napisał/a:
ma mniejsze spalanie!! o ok 1 litra/100km na trasie.

a może jakiś kretyn skończony ustawił Ci za ubogą mieszankę na gazie, i zawory+gniazda (miejmy nadzieję, że tylko) zrobiły papa.

saphire - 07-06-2007, 17:46

Pewnie gniazda poszły na drzewo. Podobny numer był z fordowskimi ZETEC'ami (chyba 1.6 i 1.8) gdzie były ceramiczne gniazda zaworowe i gaz je po prostu w szybkim tempie wypalał co kończyło się zwykle wymianą głowicy i wykopaniem gazu z auta. :twisted:
Anonymous - 11-06-2007, 21:47

jutro dowiem się wszystkiego - zdejmują głowicę!
skull - 15-08-2012, 19:20

pozwolę sobie podłączyć się do tematu :wink: w wolnym czasie szukałem i szukałem podobnego tematu na forum i znalazłem ten,wprawdzie dotyczy Outka a ja mam Grandisa,ale więcej jest posiadaczy tego silnika w Outlanderze i myślę,że tu szybciej znajdę pomoc.
Do rzeczy mój MiVEC też ma instalację LPI z lubryfikatorem,jak go kupiłem falowały mu obroty od tamtej pory wymieniłem standardowo filtry powietrza,oleju zalałem pełen syntetyk,wyregulowane zawory,wymieniony przepływomierz,nowe świece irydowe,czyściłem EGR i przepustnicę.Poprawa jest obroty są stabilne utrzymuję się między 750-800 obr/min,ale ciągle są odczuwalne drgania silnika na biegu jałowym.Troszkę mnie to irytuje,moc ma na obroty wkręca się dobrze,nie spala mi oleju,ale obroty biegu jałowego pozostawiają jeszcze do życzenia.Silniki MiVEC ciągle poznaję i zastanawiam się co jeszcze może odpowiadać za wolne obroty,pierwsze co nasuwa się to silniczek krokowy,ale nic takiego nie mogę znaleźć w manualu w tym motorze.Prosiłbym o podpowiedź kolegów,dodam że nie ma różnicy czy jest na gazie czy na benzynie,nawet ostatnio przegoniłem go w trasie na PB98

elektryk - 15-08-2012, 22:08

skull napisał/a:
Poprawa jest obroty są stabilne utrzymuję się między 750-800 obr/min,ale ciągle są odczuwalne drgania silnika na biegu jałowym.Troszkę mnie to irytuje,moc ma na obroty wkręca się dobrze,nie spala mi oleju,ale obroty biegu jałowego pozostawiają jeszcze do życzenia.
Ja mam tak w 4G63, mechanicy rozkładają ręce, jak dla mnie podejrzane wszystko co pracuje na pasku alternatora, ew jakaś magiczna wada któreś poduszki silnika. Ja mam problem jak odróżnić nierówną pracę silnika od drgań jakiegoś elementu.
skull - 15-08-2012, 22:41

elektryk napisał/a:
Ja mam problem jak odróżnić nierówną pracę silnika od drgań jakiegoś elementu.

dokładnie też tak mam;) patrzę na obrotomierz i niby obroty stoją w miejscu nie wahają się,a jednak silnik jakby "kulał". W moim przypadku jeszcze nie zmieniłem rozrządu,a według informacji z serwisu w Holandii już czas,pasek osprzętu łącznie z rolkami wymieniłem.

krzychu - 16-08-2012, 09:17

elektryk napisał/a:
dla mnie podejrzane wszystko co pracuje na pasku alternatora


Odpal bez paska? Ciężko się go ściąga i jeszcze gorzej zakłada, ale od razu będziesz miał parę podejrzeń mniej. Przecież bez klimy, ładowania i wspomagania kierownicy może na chwilę pochodzić....

A jak nim równo szarpie to może warto pomierzyć kompresję?

elektryk - 23-08-2012, 11:12

krzychu napisał/a:
Odpal bez paska? Ciężko się go ściąga i jeszcze gorzej zakłada, ale od razu będziesz miał parę podejrzeń mniej. Przecież bez klimy, ładowania i wspomagania kierownicy może na chwilę pochodzić....
Już to próbowałem, niby jest trochę lepiej, ale jak samochód chwilkę postoi i się go odpali to też przez kilka minut jest prawie idealnie.
PS ściąganie paska i nakładanie to bajka, najwięcej kłopotu jest z rozbieraniem plastikowych osłon silnika.

Babu - 26-08-2012, 22:38

witam a czy wyskakuja jakies błady? np P0300 lub np P0301... Mam podobny problem ale chyba juz wiem co sie dzieje, przyanjmniej u mnie, z checia pomoge bo troche juz ten silnik przejzałem i porozbierałem. Mam 2.4 Mivec 4g69 akurat w galancie, pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group