Carisma - Techniczne - branie oleju
Anonymous - 31-05-2007, 00:07 Temat postu: branie oleju niech mi ktoś powie ile oleju powinna brac Cari 1.8 z 97 roku. U mnie to jest okolo 150 ml na 1000 km. Czy to dużo czy raczej normalnie. okolo 1,5 litra na zmianę. Co ile zmieniac olej, co jaki przebieg??????
phixius - 31-05-2007, 12:05
Na razie nie ma co panikować. Jeszcze do przyjęcia raczej.
Wymiana zależy od tego na jakim oleju jeździsz? Syntetyk czy półsyntetyk?
stanik - 31-05-2007, 16:09
i tez od stylu jazdy, jak ostro cisniesz to tez bedzie lykal szybciej.
Pozdrawiam
czekoladka_1981 - 31-05-2007, 18:06 Temat postu: Re: branie oleju
krisar napisał/a: | niech mi ktoś powie ile oleju powinna brac Cari 1.8 z 97 roku. U mnie to jest okolo 150 ml na 1000 km. Czy to dużo czy raczej normalnie. okolo 1,5 litra na zmianę. Co ile zmieniac olej, co jaki przebieg?????? |
1,5L/10000km to według mnie troszeczkę za dużo
maxwell61 - 31-05-2007, 19:44
ja, z tym, ze w 1.6 dolewam przysłowiową "setkę" na 13 tys. km..nie wiem jak to jest w 1.8...kolega ma astre z 1999 i dolewa na 10 tys. km 2 litry...dla mnie to masakra... ale cóż producnet mówi różnie...pozdrawiam
mlun - 31-05-2007, 19:52
Ople mają to do siebie że lubią olej,tak samo jak niektóre toyoty.No itak podstawowo pytanie się kłania jaki olje lejesz i jaki masz przebig bo rok dużo nie sugeruje.
maxwell61 - 31-05-2007, 20:19
CASTROL GTX High Mileage 15W-40 ...przebieg 198tys.
Anonymous - 31-05-2007, 20:46
Witam
Cytat z instrukcji obsługi Carismy - " Zużycie oleju silnikowego zależy w znacznym stopniu od obciążenia samochodu, prędkości obrotowej silnika itp. W zależności od sposobu jazdy może ono dochodzić do 1.0 l na 1000km."
Robson86 - 31-05-2007, 20:53
vienek napisał/a: | " Zużycie oleju silnikowego zależy w znacznym stopniu od obciążenia samochodu, prędkości obrotowej silnika itp. W zależności od sposobu jazdy może ono dochodzić do 1.0 l na 1000km." |
...kazdy producent jakos sie zabezpiecza przed zwiekszonym zuzyciem paliwwka czyli co za tym idzie pozniejszymi ewentualnymi roszczeniami ze strony uzytkownikow.
Pozdroo
Anonymous - 31-05-2007, 21:07
Co do brania oleju - odpowiedź po czesci masz, a co do częstotliwości wymiany ... ja przy przebiegu ponad 160 000 wymieniam co 10 000 km ...
Pozdrawiam
mlun - 31-05-2007, 21:41
Hymm a czy kupiłeś już zalaną takim olejem? Bo nie wiem czy 200tyś to nie zawczesnie jeszcze na minerał.
Anonymous - 31-05-2007, 22:17
mlun napisał/a: | Hymm a czy kupiłeś już zalaną takim olejem? Bo nie wiem czy 200tyś to nie zawczesnie jeszcze na minerał. |
zalałem Castrol 10W 40 bo taki był wczesniej i wymieniam co okolo 12 - 13 tys
maxwell61 - 31-05-2007, 22:17
mlun, problem z tym, że nikt nie wiedział jaki jest w niej olej...znajomy mechanior doradził minerał, bo najbezpieczniej do aut po 100 tys. km...ja wymieniam co 13 tys. km i naprawdę jestem bardzo zadowolony z wyboru oleju... kolega pracował w workshopie i stwierdził że jak brali filtry oleju po wymianie, najszybciej spływał Castrol i zarazem filtr pozostawał najczystszy, aczkolwiek to nie jest wyrocznia...każdy orze jak może...pozdro
phixius - 01-06-2007, 10:50
Więc raczej wszystko w porządku. Silnika na branie oleju na razie nie opłaci się robić bo wymiana uszczelek, uszczelniaczy na zaworach i pierścieni w Cari 1,8(nie GDI) to koszt rzędu 500-600 zł za sam materiał plus robocizna. Wiem bo robiłem jakies 2 miesiące temu, ale ja mam już 220 przebiegu i brał mi prawie pół litra na 1000. A po wymianie zrobiłem na razie niecałe 3000 a ubytek na bagnecie raczej minimalny-nawet nie 100...
Anonymous - 01-06-2007, 14:22
Witam, mój lancer ma 236tys.km. jak go kupiłem miał 229tys. i wymieniłem olej, przez te 7 tys. nie dolewam ani kropli, nic też nie ubyło z bagnetu. Zalałem olejem Opel 10W40 SL, oryginalny szwabski. Poprzedni właściciel do około 200tys jeździł na full syntetyku mobil 1, poźniej wlał 10W40 i ja dalej tak robie i jest ok, silnik chodzi równo i cicho, może minimalnie słychać zaworki, ale klubowy kolega stwierdził, że wszystko jest ok, nawet nie wymagają regulacji, więc jest ok
Jeżeli nie masz wycieków itd, to znaczy , że już motorek trochę przelatany i trzeba skorzystać z oleju mineralnego, najlepiej typu high mielage Castrola lub Shella 15W50, dla silników z dużyum przebiegiem i powinno być lepiej. Do Castrola 10W40 silnik musi być naprawdę w dobrej kondycji, jest to najlepszy olej semi na rynku.
|
|
|