To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Uciekający płyn chłodzący

Anonymous - 01-06-2007, 23:53
Temat postu: [EAxx] Uciekający płyn chłodzący
Jestem świerzynką jeśli chodzi o Galanta . To autko marzyło mi się od dawna, ale dopiero niedawno było mnie na niego stać. Autko sprowadziłem z Niemiec , ze względów rodzinnych kombi, ze względów maniackich :twisted: 2.5 V6. Jestem właśnie w trakcie wymiany poszczególnych części. Mam hopla na punkcie sprawnego auta, na pierwszy rzut poszły paski, płyny, oleje, filtry - nie miało dla mnie znaczenia co mi powiedziano - lubię wiedzieć co mam. Niestety , problem tkwi w uciekającym płynie chłodzącym. Płyn cieknie od strony czołowej chłodnicy z prawej strony (patrząc z pozycji kierowcy) . Czy tam występują jakieś węże, rurki czy cokolwiek innego? Czy czeka mnie wymiana chłodnicy?
WeinMaster - 02-06-2007, 00:32

Em, patrząc od strony kierowcy to po prawej stronie na dole chłodnicy jest tak:

- Riura którą krązy płyn chłodzący
- czujnik temperatury dla wiatraka

I to wszystko, z tego co pamiętam. Więc, albo wąż tam sobie cieknie albo na połączeniu węża z chłodnicą nie styka do końca albo poluzował się czujnik temperatury ( co miałem po wymianie silnika, ale pewnie mechanior nie dokrecił dokładnie) albo (czego nie życzymy ) dziurawa chłodnica.

Najłatwiej to wbij się w kanał i pooolokaj co tam masz ciekawego :) Albo jak możesz to walnij fotę i się pochwal :) .

Pozdrawiam

Constans - 03-01-2010, 19:31

U mnie sprawa nie jest tak prosta :/ Nie mam pojęcia gdzie się mój płyn podziewa. Co jakiś czas dolewam około litra. Trochę wlewam bezpośrednio do chłodnicy, trochę do zbiorniczka wyrównawczego. Tak po 100km zbiorniczek już jest suchy. Ma ktoś patent, jak sprawdzić, gdzie ucieka? Oleju mi nie przybywa i nie wygląda na rozwodniony, na chłodnicy ani na samym silniku śladów nie widzę... Ogrzewanie działa prawidłowo, silnik nie przegrzewa się. Nawet jeśli nie doleję przez dłuższy czas, żadne problemy z temperaturą się nie pojawiają. Nie wiem czego się czepić :/
robertdg - 03-01-2010, 19:38

Constans, poczytaj ten wątek http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
pablo diablo - 03-01-2010, 20:23

Constans napisał/a:
U mnie sprawa nie jest tak prosta :/ Nie mam pojęcia gdzie się mój płyn podziewa. Co jakiś czas dolewam około litra. Trochę wlewam bezpośrednio do chłodnicy, trochę do zbiorniczka wyrównawczego. Tak po 100km zbiorniczek już jest suchy. Ma ktoś patent, jak sprawdzić, gdzie ucieka? :/


płyn chłodniczy należny sprawdzać tego co wiem jak silnik jest gorący
sprawdź czy wtedy poziom sie rożni

Constans - 03-01-2010, 22:12

No tak, ale u mnie czy zimny, czy ciepły i tak jest sahara w zbiorniczku. Mogę dolać do maxa i za jakiś czas będzie sucho. ...a w chłodnicy jakieś 0,7 litra luzu.
robertdg - 03-01-2010, 22:25

Constans, teraz to bedzie ciezko sprawdzic, ale moze cieknie ci nagrzewnica :?:
Constans - 03-01-2010, 22:30

Wygląda na to, że czeka mnie habilitacja z układu chłodzenia ;)
swinks_UK - 03-01-2010, 22:33

Może ci uciekać na chłodnicy. Pod wpływem starzenia, ta część chłodnicy z bakelitu (góra i dół) zaczyna dostawać mikroszczelin (wygląda jak cienka siateczka), którymi płyn ucieka jak auto się nagrzeje i wzrośnie ciśnienie w układzie.
Andrew - 04-01-2010, 13:04

Constans, tutaj masz także link odnośnie tematu znikający płyn: http://forum.mitsumaniaki...+p%B3yn&start=0
A takie moje pytanie odnośnie tego tematu: do niedawna znikał mi płyn ze zbiorniczka, wymieniłem ostatnio płyn na nowy, no i po odpowietrzeniu układu stan płynu się nie zmienia... Czy przyczyną tego zjawiska był zapowietrzony układ, czy też płyn nie znika z powodu minusowej temperatury jak myślicie???

swinks_UK - 04-01-2010, 13:49

Temperatura otoczenia nie ma tu nic do rzeczy. Silnik potrafi wystarczająco dogrzać komorę pod maską. :D
Zasada jest następująca (w skrócie)
1. silnik się grzeje na małym obiegu
2. po nagrzaniu termostat otwiera obieg z chłodnicą
3. gdy ciśnienie w układzie wzrośnie (układ bardzo gorący) zawór w korku się otwiera i wywala do zbiorniczka nadwyżkę płynu
4. układ stygnie i robi się podciśnienie, to zawór się w korku otwiera i zasysa potrzebną ilość płynu ze zbiorniczka.

W twoim przypadku jak miałeś "suchy" zbiorniczek (rzekoma dziura), to przy stygnięciu układ zasysał powietrze. Potem w trakcie jazdy taka mieszanka powietrzna (bąbelki) powodowała szybszy wzrost ciśnienia w układzie i wywalkę płynu do zbiorniczka, płyn znikał dziurą w zbiorniczku i cykl sie powtarzał.
Jednym słowem jeśli zbiorniczek był dziurawy (a wszystko na to wskazuje z twego opisu), to byłeś na dobrej drodze do przegrzania silnika.

Andrew - 04-01-2010, 13:57

Hej swinks_UK, trochę się nie zrozumieliśmy, tzn. ogólnie chodziło mi o to, że po każdym zagrzaniu silnika i ponownym ostygnięciu ubywał mi płyn, z tym, że napisałem,że ze zbiorniczka, bo uzupełniałem systematycznie stan w zbiorniczku i nie dopuszczałem do tego, żeby było w nim "sucho", a w chłodnicy było full cały czas. Dodam, że zbiorniczek nie był dziurawy... Więc ponawiam pytanie:Czy przyczyną tego zjawiska był zapowietrzony układ, czy też płyn nie znika z powodu minusowej temperatury?Pozdrawiam
swinks_UK - 04-01-2010, 14:34

He, he, he no widzisz... fakt nieporozumienie.

Osobiście stawiałbym na to, że układ miałeś zapowietrzony i uzupełniałeś dolewkami. Wyjdzie w praniu jak się pogoda ociepli. Jeśli będzie ok, to masz już odpowiedź, jeśli objawy wrócą, to szukałbym nieszczelności w układzie.

packman13 - 04-01-2010, 17:00

Ja miałem taką sytuację że zrobiła mi się malutka dziura w rurze idącej od chłodnicy do silnika górnej. Była tak mała że trudno było ją zlokalizować. Znalazłem ją jak na rozgrzanym silniku dodawałem dużo gazu bo wtedy dopiero ten płyn uciekał. Na wolnych obrotach czy zimnym silniku nie znalazłbym tego.
gesty - 14-01-2010, 10:55

U mnie plyn 'znikal' przed zima, gdy spadly temperatury poziom pozostaje niezmienny, co dziwne widze wyzej ze andrew84 typuje niskie temperatury jako przyczyne ubytku a nie poprawy stanu plynu w zbiorniczku..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group