Chcę kupić Eclipse! - Co powinien sprawdzić przyszły właściciel Eclipse 1G
Anonymous - 02-06-2007, 01:13 Temat postu: Co powinien sprawdzić przyszły właściciel Eclipse 1G Pomyślalem sobie ze jakbym znalazl taki temat przed kupnem 1G to ulatwiloby mi to sprawe wyboru.
1). Pierwsza rzecz to sprawdzenie błędów ECU. Tu odsyłam do strony Krzyżaka, nie ufajcie kontrolce na desce rozdzielczej, sam kupilem samochód bez zarówki w tym miejscu..
2). Ogólny widok silnika, czy przewody w miarę oryginalne, czy może do każdego czujnika inny kabelek i nie do końca dobrze zaizolowany, to moze swiadczyc moze nie tyle o niezawodniości tych czujników ale o dbałości o wyeliminowanie usterki przez poprzedniego wlasciciela,czy robił na sztuke czy zeby to dzialalo na dłuższy czas.
3).Po odpaleniu silnika nalezy dokladnie śledzic wskazówke obrotomierza na wolnych obrotach, czy sztywno leży na okolo 850obr czy moze faluje wkoło tej (lub innej) wartości.Jeśli faluje to połóżcie ręke na chodzącym silniku i sprawdzcie czy aby nim nie rzuca co jakić czas, co wskazywało by na uklad zaplonowy.Jak wiadomo kazdy sprzedawany Eclipse mial dopiero co zmieniane kable i świece wiec można szukać tylko droższych przyczyn..Jeśli nie rzuca to sprawa leży w ukladzie zasilania i nie jest jednoznaczna (silnik krokowy, brudna przepustnica, przedmuchy itd)
4).Sprawdzcie czy silnik szybko i bez problemów reaguje na gaz w podłodze,jeżeli są jakies problemy i jeśli ma gaz pierwszej lub drugiej generacji to zawsze można to zrzucić na mikser-jednak podejrzane a powyżej drugiej gen. niedopuszczalne
5).Skrzynia to ogólnie lipa w Misubishi, przejedzcie sie samemu pare kilometrów zmieniając biegi ile sie da, potem poruszajcie w przód i w tył na zmianę, sprawdzając czy biegi nie mają problemów z wskakiwaniem. Podstawa to luz-jedynka, luz-wsteczny i jedynka-dwójka.Nie dajcie sie wziąć na gadke typu "trzeba olej wymienić i bedzie ok"
6).Kolejna bolączka to tylne piasty. Najbardziej uciążliwe są podczas hamowania z większych prędkości (pow.140km/h) do zera oraz podczas hamowania przy toczeniu sie samochodu w tył, można wtedy ręczny pociągnąć i wszystko bedzie słychać lub nie./ Tutaj moze wlasciciel powiedziec ze to łożysko, nie dajcie sie jednak naciągnąć bo samego łożyska sie nie wymieni.Jednynie cala piasta która kosztuje od 500zł w górę
7). Zawieszenia sami nie sprawdzimy, trzeba by na szarpaki zajechać.Gumy sie dość czesto wybijają ze względu na jednak dość sztywny zawias w bryce i niegładkie polskie drogi.
U mnie się czasem świeci kontrolka ABS, szczerze nie wiem jak to usunąć ale narazie dałem spokój. Jeśli w kandydującym samochodzie kontrolka sie nie swieci to sprawdzcie kilkukrotnie wykorzystując ABS ( lecimy, lecimy i hamulec do spodu), jeśli nie zablysnie po próbach to mozemy miec oczekiwania ze ABS jest sprawny.
Narazie to tyle co mi przychodzi do głowy, jeśli ktoś na jakieś swoje uwagi to niech pisze,nawet taka "baza danych" bedzie bardzo pomocna notorycznemu kupcowi Kliperka.Zapraszam do rozbudowy.
Adaho_krak - 02-06-2007, 01:38
Dodam jeszcze, że najlepiej poprosić kogoś z klubu, aby nam pomógł w oględzinach wózka, każdy użytkownik Klipsa wie na co zwrócić uwagę. Temat bardzo przydatny a więc przyklejam
kaleos - 20-06-2007, 18:34
ja bym dodal
8 ). Sprawdzic czy nie ma wyciekow z uszczelniaczy na wale, najczesciej miedzy skrzynia a silnikiem
Anonymous - 18-09-2007, 17:12
9) sprawdzic poduszki przy silniku czy nie sa pozrywane;))
10) Sprawdzic przeguby czy nie halasuja > (Najlepiej skrecic kola do oporu i ruszyc dosyc dynamicznie jak sa do kitu napewna sie odezwa).
LEWY - 18-09-2007, 18:16
11) moze jeszcze czy nie poci sie na misce (bo tam jest tylko silikon i czasem nie chce mu sie trzymac już oleju)
12) pewnie drobiazgi ale wysuwana antena i trzeszczace plstiki jak jakis magik sam grzebał
viader - 24-04-2008, 10:02
13) sprawdzić sprzęgło, wcisnąć mu ostro gaz na 3 albo 4 biegu i zobaczyć czy się nie ślizga, wiele osób ostatnio miało problem ze sprzęgłem w 1G, koszt z wymianą ok. 1000zł
14) sprawdziłbym jeszcze amortyzatory bo one nie należą do najtańszych, komplet nowych to minimum 1000-1200 zł
15) sprawdzić czy nie bije kierownica podczas hamowania z prędkości powyżej 100km\h oraz czy nie wali po pedale hamulca, krzywych tarcz nie opłaca się przetaczać a komplet nowych przyzwoitych(nie piszę o najtańszych badziewiach) plus nowe klocki to też jakieś 800-1000zł
kafar_1989 - 19-01-2010, 22:05
16) progi w 1G podobno za listwami lubia gnic takze wart i to sprawdzic a trzeba dodac ze trzeba to lepic bo reperaturek nie ma
wojtas gst - 10-02-2010, 18:06
17) wcisnąć sprzęgło i wrzucić bieg - jeżeli samochód lekko drży albo obroty lekko spadają to pompka sprzęgła, wysprzęglik, źle odpowietrzone sprzęgło - u mnie przynajmniej tak było
18) dotyczy w zasadzie każdego samochodu - wyprostować koła i sprawdzić czy leżą one równo w stosunku do nadkola, można też zmierzyć odległości prawe koła przód-tył i lewe koła przód-tył. Jeżeli nie to problem z zawieszeniem (wahacz, tuleje wahacza) lub też dzwon...
zaxdamian - 11-02-2010, 14:52
19) delikatne "cykanie" w okolicach kolektora wydechowego. Mogą chałasować wałki wyrównujące. Spore pieniądze sie z tym wiążą. Z tego co pamiętam nie można wymienić panewek, trzeba demontować blok i napawać.
A co do zawieszenia można je chociaż prowizorycznie sprawdzić/przejrzeć mając do dyskozycji kanał/podnośnik. Popękane tuleje, pukające łączniki itd
20) warto sprawdzić czy auto posiada naklejki z numerem nadwozia na elementach takich jak drzwi, słupki, pokrywa silnika, bagażnika
21)odkręcić korek wlewu oleju i zobaczyc czy nie ma na nim szlamu(woda plus olej) mogą być niewielkie ilości jeśli auto jeździ na krótkich dystansach
22) czy alternator jest suchy i czy nie ma przebarwień na stojanie. Ja u siebie już dwa wymieniłem:P
są jeszcze setki rzeczy do których się można przyczepić i poznać czy auto jest na sprzedaż przez handlarza czy klient dbał o samochód. Np czy światełka się równo i szybko otwierają.
zenek_bb - 11-02-2010, 19:54
23) na rozgrzanym silniku włączyć jaknajszybciej wszystkie światła, ogrzewanie szyby i lusterek, klime i zacząć kręcić kierownicą, jak zgaśnie albo bardzo nisko spadną obroty -> silniczek krokowy lub źle ustawione wolne obroty
24) jak jest regulacja wysokości świecenia lamp (po liftowe wersje) sprawdzić czy działa
25) na rozgrzanym silniku po 10-15 minutach jazdy przystawić rękę do wydechu i sprawdzić czy ręka będzie ociekała wodą z pary wodnej, jak tak to lambda lub olej (nie dotyczy LPG)
26) tempomat jak jest
27) szyby czy się domykają, oraz centralny zamek (wina suchych przetartych prowadnic i nieposmarowanych zamków/ścięgien, mały problem ale można zbić cenę)
28) czy występuje hamowanie silnikiem powyżej 1500obr/minutę jak nie to były kombinacje przy przepustnicy lub uszkodzony IPS (nie tyczy się instalacji gazowych 1 i 2 gen.)
29) napięcie paska rozrządu nie tylko pomiędzy wałkami rozrządu
30) podnieść miarkę oleju i/lub odkręcić korek wlewu oleju, sprawdzić czy mocno czuć spalinami i/lub czy wydobywa się dym spalinowy, sprawdzić czy dmucha (trzeba mieć porównanie) jeżeli tak to przedmuchy na głowicy i/lub pierścieniach
viader - 11-02-2010, 21:55
zenek_bb napisał/a: | 25) na rozgrzanym silniku po 10-15 minutach jazdy przystawić rękę do wydechu i sprawdzić czy ręka będzie ociekała wodą z pary wodnej, jak tak to lambda lub olej (nie dotyczy LPG) |
No nie wiem, u mnie poniżej 10 stopni kopci na biało prawie non stop. Lambda OK, oleju też prawie nie ubywa. Zauważyłem, że prawie wszystkie mitsubishi mocno kopcą parą wodną. Na youtube był filmik jak z evo 8 przy gazowaniu woda leje się ciurkiem...
zenek_bb - 14-02-2010, 05:27
halo, evo ile ma mocy? ma turbo? bogata mieszanka? pierwszy etap spalania zużywa dużo paliwa i drugi etap nie wiąże H2O w CO2... jak niewyparuje woda z wydechu która pozbierała się przez skraplanie jak auto stoi a potem z bogatej mieszanki na ssaniu to będzie dym obfity, mi dymi strasznie w zimie na gazie... jezu... ale taki urok spalania C3H8 i C4H10 (propan butan) że powstaje H20, mało CO i CO2 mniej niż po spaleniu PB
zaxdamian - 15-02-2010, 10:01
zenek_bb napisał/a: |
25) na rozgrzanym silniku po 10-15 minutach jazdy przystawić rękę do wydechu i sprawdzić czy ręka będzie ociekała wodą z pary wodnej, jak tak to lambda lub olej (nie dotyczy LPG)
28) czy występuje hamowanie silnikiem powyżej 1500obr/minutę jak nie to były kombinacje przy przepustnicy lub uszkodzony IPS (nie tyczy się instalacji gazowych 1 i 2 gen.)
|
Jak się auto rozgrzeje to na wolnych obrotach praktycznie pary nie ma jeśli jest sprawny ale na 15 minut to trzochę za mało żeby rozgrzać wydech.
Hamowanie wystepuje w instalacjach 2g i przy każdym innym zasilaniu. Jak jest przepustnica to auto silnikiem hamuje. Jednak na benzynie hamowanie jest większe- jak ktoś jest laik to i tak się nie pozna.
|
|
|