To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

FAQ & How to? - TERMOSTAT

e-gen - 14-12-2005, 14:47
Temat postu: TERMOSTAT
Zebrało mi się na wymianę termostatu (silnik 4G61) . Kupiłem za 21 zł na 88 stopni firmy Vernet (francuski). Co i jak robiłem opiszę w punktach:

    1. Odkręciłem dwie śrubu (12-tki) trzymające obudowę termostatu. UWAGA-> wyleci ok. 0.5 L płynu chłodzącego, który po zakończeniu całej operacji trzeba uzupełnić!
    2. Wyjąłem stary termostat (był na 82 stopnie)
    3. Oczyściłem obydwie przylgnie z pozostałości starej uszczelki i silikonu i wypolerowałem na lustro (drobny papier ścierny). UWAGA-> termostat jest osadzany jakby w takim rancie, który też trzeba oczyścić najlepiej płaskim śrubowkrętem.
    4. Dokładnie i cieniutko rozprowadziłem silikon wysokotemp. ( do 315 stopni, 12 zł za sporą tubkę) po dolnej przylgni (dobre 10 min. - zależy od temp. otoczenia - powinien sobie silikon schnąć żeby uzyskć dobre właściwości montażowe)
    5. Odłączyłem górną cześć obudowy termostatu od węża aby mieć wzór na wykrojenie uszczelki.
    6. Uszczelkę wykroiłem z bristolu (nie może to być zwykła kartka papieru!).
    7. Naniosłem cienką warstwę silikonu na przylgnię górnej części termostatu.
    8. Wsadziłem nowy termostat, skręciłem całość do kupy (dokręcić solidnie ale bez zrywania gwintów ;) ) i uzupełniłem płyn chłodzący.



Na koniec:
zauważyłem że stary jak i nowy termostat nie mają żadnych uszczelek. Metal wchodzi w metal zamykając duży obieg.
Teoretycznie można termostat źle osadzić (odwrotnie itd.), dlatego należy zwrócić uwagę aby taki mały dyngs na termostacie był bliżej przedniego zderzaka ( na maila mogę wysłać fotkę ).
Jeżeli będziemy gotować termostat w garnku przez dłuższy moment i przesadzimy z temperaturą to termostat nie będzie się dokładnie domykać; po prostu metalowy kapsel się odkształci.

:arrow:

sampler - 14-12-2005, 16:51

Ja to robilem tak jak Ty ale na poczatku spucilem okolo litr plynu z ukladu i nic sie nie wylalo. Tez zastosowalem Vernet 88 st.C. Odradzam Movi
Anonymous - 14-12-2005, 18:24

Robilempodobnie, tylko darowalem sobie uszczelke, spuscilem chyba z 3 litry wody.. dziala! A gamonie z warsztatu nie potrafili zrobic.
e-gen - 14-12-2005, 20:13

mnie na sam silkon się nie udało, zawsze gdzieś się pociło :)
Anonymous - 25-08-2006, 20:31

ja z tego co pamiętam to potem zawsze sie trochę poci bo sie układ odpowietrza a jak tam jest ciśnienie podczas pracy na wyższych obrotach to troszkę leci ale to w ciągu 24 - 48 godzin samo ustępuje. a ubytek płyny jest przy tym mniejszy niż 0,2 litra
wichura1 - 26-08-2006, 09:40

Widać zły silikon stosujecie.
AFGarage - 09-01-2019, 19:24

Wymiana termostatu w Lancer 2008 1.8 MIVEC

https://www.youtube.com/w...YyaHJR2hw&t=16s



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group