To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] wymiana paska w serwisie

Anonymous - 04-06-2007, 22:53
Temat postu: [CJ1A 1.3] wymiana paska w serwisie
Witam wszystkich.
sprowadzilem colta z 97roku, 1.3 GLX od starszej osoby prywatnej z niemiec. Przebieg 127ts, mam ksizke z pelna informacja o corocznzch przegladach oraz przebiegach, jednak w ksiazcze brak info o wymianie paska rozrzadu. Jak moge sprawdzic czy pasek byl wymieniany, auto jest naprawde w swietnym stanie i nie chce zeby to sie zmienilo. Sam pasek zamierzam wzmienic ale w tej chwili kasy brak po jakim czasie jest wymiana w serwisach.

Z grory dzieki za pomoc.

pozdry

PS
zajefajne forum

kamil - 04-06-2007, 22:57

co 90tyś km ale lepiej zmieniac wczesniej tak co 60tyś km
Hugo - 05-06-2007, 00:24

Zosia napisał/a:
Jak moge sprawdzic czy pasek byl wymieniany
Tego na 100% sprawdzić nie można. Jeśli nie masz wzmianki o wymianie to zrób to jak najszybciej.
Marino - 05-06-2007, 15:15

można zdjąć osłony z paska i z poziomu kanału poświecić latarką na śrubę trzymającą dolne koło, paluchem można dotknąć i zbadać czy śruba ma uszkodzenia mechaniczne od klucza. jak ma to była odkręcana i pasek wymieniany. Cóż więcej... popatrz jaki masz pasek, jakiej firmy i w jakim jest stanie wizualnym, czy ładny czarny czy szary. Sama wymiana paska i rolki nie jest aż tak kłopotliwa, dwie godzinki, dwa Tyskie w sobote i po temacie:)
Anonymous - 05-06-2007, 15:38

Marino napisał/a:
można zdjąć osłony z paska i z poziomu kanału poświecić latarką na śrubę trzymającą dolne koło, paluchem można dotknąć i zbadać czy śruba ma uszkodzenia mechaniczne od klucza. jak ma to była odkręcana i pasek wymieniany. Cóż więcej... popatrz jaki masz pasek, jakiej firmy i w jakim jest stanie wizualnym, czy ładny czarny czy szary.

To jest absolutnie niemiarodajne!
1. Czy przebieg jest prawdziwy?
2. Nawet jeśli przebieg jest prawdziwy, rozrząd powinien być wymieniony przy 90.000. Po przejechaniu kolejnych prawie 40.000 śladów na śrubie widać nie będzie. A jeśli jednak przy 90.000 pasek nie był wymieniony?
Marino napisał/a:
Sama wymiana paska i rolki nie jest aż tak kłopotliwa, dwie godzinki, dwa Tyskie w sobote i po temacie:)
Nie zapominajmy tez o wymianie uszczelniaczy.
Marino - 05-06-2007, 16:38

Źle mnie zrozumiałeś, chodziło mi o to, o co pytała Zosia
Zosia napisał/a:
Jak moge sprawdzic czy pasek byl wymieniany

Ślady na śrubie świadczyć będą, że była tam ingerencja klucza a to daje pewną nadzieję, że pasek był wymieniany. Być może poprzedni właściciel zrobił wymianę (co widać na śrubie) ale nie dokonano mu wpisu.
W przeciwnym wypadku, jeżeli wszystko jest fabrycznie nietykane to trzeba się tym zająć jak najszybciej.

Anonymous - 06-06-2007, 08:39

Marino napisał/a:
Źle mnie zrozumiałeś, chodziło mi o to, o co pytała Zosia
Teraz wszystko jasne. 8) Tak czy inaczej ze swojej strony zalecam wymianę. Koszt niewygórowany, a będzie pewność, że pasek został wymieniony.
I jeszcze jedna sprawa: Zosia, określ jasno swoją płeć. W profilu jesteś kobietą, a piszesz:
Zosia napisał/a:
sprowadzilem colta z 97roku

Miroslaw1305 - 06-06-2007, 23:05

oprócz paska do wymiany rolki inapinacz

[ Dodano: 06-06-2007, 23:12 ]
wymienia się to jako komplet . Jeśli szczeli pasek koszty naprawy 10 razy ??? większe sprawdż czy nie ma kartki obok zawiasu górnego drzwi kierowcy Ja mam tam wklejoną z ilością km do wymiany

[ Dodano: 06-06-2007, 23:23 ]
co do przebiegu km prawie wszystkie COLTY z Niemiec mają przebieg ok 130000 km a właściciel to osoba w podeszłym wieku :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: po prostu w niemczech rejestruje się samochody na dziadka lub babkę opłaty są mniej sze licznik wColcie cofa się w parę minut a w papierach pisze się to czego oczekuje klient Ilość km oceń po stanie tapicerki anie po stanie liczmika przy okazji sprawdz filtr powietrza ,paliwa ,iolej w silniku

[ Dodano: 06-06-2007, 23:34 ]
wejdż na forum jest wkilku miejscach owymianie paska chodzi o typ ,producenta są ceny akupić morzesz u najleprzego sprzedawcy dla COLCIARZY Japanaze MAREK MALIK PABIANICE 602224584 lub 0422154402 podajesz rok typ silnika iczęści są do twego COLTA

[ Dodano: 06-06-2007, 23:38 ]
wymiana w stacji Mitsubishi drogo

[ Dodano: 06-06-2007, 23:38 ]
wymiana w stacji Mitsubishi drogo

[ Dodano: 06-06-2007, 23:39 ]
wymiana w stacji Mitsubishi drogo

Anonymous - 07-06-2007, 12:46

Miroslaw1305 napisał/a:
oprócz paska do wymiany rolki inapinacz

[ Dodano:, 23:12 ]
wymienia się to jako komplet . Jeśli szczeli pasek koszty naprawy 10 razy ??? większe sprawdż czy nie ma kartki obok zawiasu górnego drzwi kierowcy Ja mam tam wklejoną z ilością km do wymiany

[ Dodano:, 23:23 ]
co do przebiegu km prawie wszystkie COLTY z Niemiec mają przebieg ok km a właściciel to osoba w podeszłym wieku :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: po prostu w niemczech rejestruje się samochody na dziadka lub babkę opłaty są mniej sze licznik wColcie cofa się w parę minut a w papierach pisze się to czego oczekuje klient Ilość km oceń po stanie tapicerki anie po stanie liczmika przy okazji sprawdz filtr powietrza ,paliwa ,iolej w silniku

[ Dodano:, 23:34 ]
wejdż na forum jest wkilku miejscach owymianie paska chodzi o typ ,producenta są ceny akupić morzesz u najleprzego sprzedawcy dla COLCIARZY Japanaze MAREK MALIK PABIANICE lub podajesz rok typ silnika iczęści są do twego COLTA

[ Dodano:, 23:38 ]
wymiana w stacji Mitsubishi drogo

[ Dodano:, 23:38 ]
wymiana w stacji Mitsubishi drogo

[ Dodano:, 23:39 ]
wymiana w stacji Mitsubishi drogo
panowie jak nie ma kartki z przebiegiem to paska ja nigdy nie sprawdzam tylko wymieniam bo to sa grosze w porownaniu z konsekwencjami
Anonymous - 09-06-2007, 21:47

Mój Colcik też nie miał żadnej adnotacji w książce serwisowej odnośnie rozrządu. Wymieniłem cały komplet plus olej, filtry oleju, paliwa i powietrza i paski. Zapłaciłem z częściami i robocizną 930 zł. A w serwisie w Szczecinie chcieli tylko za rozrząd 1.300 zł ...
Tybek - 11-06-2007, 09:19

Strasznie drogo!

Ja zapłaciłem w warsztacie mitsubishi za rolke, rozrząd (gwarancja na cały okres eksploatacji paska :) ), klinowy i świece (części + robocizna) 430 zł... oleje i filtry chyba ok. 200zł. Co daje 630zł.

Do tego zrobili podpórke pod klape z maski, bo była zardzewiała i zaczepy na akumulator, plus tylnią wycieraczke bez dodatkowych kosztów :)

piotras - 11-06-2007, 10:24

Jezeli Bolo robił na oryginałach (pasek, uszczelniacze, napinacz czyli komplet) to tyle mniej wiecej wyjdzie. Na zamiennikach faktycznie można się zmieścić w 500zł
Tybek - 11-06-2007, 11:19

Co jest oryginał, co jest zamiennik...?

Ja mam rozrząd firmy Gates. Świece, to chyba nie ma czegoś takiego jak zamiennik :) no a klinowy, to nie wiem. Poprostu mechanik mi powiedział, że do wszystkich mitsubishi dają te części i nigdy nie mieli reklamacji, więc nie kombinowałem po swojemu, w końcu to jest warsztat mitsubishi, więc pewnie się znają.

piotras - 11-06-2007, 18:34

Oryginał czyt. z napisem Mitsu na opakowaniu lub na części - pasek, uszczelniacze, napinacz
Tybek - 12-06-2007, 10:31

A to o to chodzi :) jeśli te części co mi wstawił są dobre, to po co przepłacać tylko dlatego, że jest napis mitsu heh


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group