To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G] Lozysko w tylnej piascie.

Anonymous - 07-06-2007, 11:04
Temat postu: [1G] Lozysko w tylnej piascie.
Czesc.
Padlo milozysko w tylnej piascie,czy mozna wymienic samo lozysko i czy to zdaje relacje czy cala piaste?
I jakie satego koszty?

Eclipsik 1g
Nie wiem czy to ma znaczenia ale z abs-em a podobno troche inna piasta jest.

Anonymous - 07-06-2007, 11:18

Widze ze Cie dopadla jedna z podstawowych bolączek Klipsiarzy. Wymienia się całą piaste niestety, były próby wymieniania samych kulek ale tu zdania sa podzielone pomiedzy bezpieczeństwem i ekonomia wiec póki co odradzane.
Anonymous - 07-06-2007, 11:20

A co z bezpieczenstwem?
przeciez w wiekszosci samochodow w piastach sa wymienne lozyska.

Anonymous - 07-06-2007, 11:55

Łożyska tak ale nie same kulki, bieżnie też sie łuszczą i zużywają, jak utwardzona warstwa się złuszczy to odkryje tę nieutwardzoną i wtedy możesz wkładać coraz wieksze kulki a bieżnie beda sie coraz szybciej zużywały. Wyobraź sobie ze lecisz 180km/h po trasce i blokuje Ci sie jedno tylne koło,lipa jakich mało..Osobiście odradzam takie bajery.
Anonymous - 07-06-2007, 12:59

Ale nie mowie o samych kulkach wiem ze to nie da efektu tylko o wymianie calego lozyska.
Anonymous - 07-06-2007, 21:12

da sie... "polak potrafi" ale na Eclipsie sie nie oszczedza... tym samochodem raczej spokojnie sie nie smiga... zadbaja o bezpieczenstwo swoje a rpzedewszystkim pozostalych uzytkownikow polskich drog...
Anonymous - 07-06-2007, 21:20

Czesc Goldi
hehe bede bezpieczny.
Tylko ze mi chodzilo o to czy bezpiecznie nie da sie wymienic samego lozyska?

Anonymous - 08-06-2007, 14:43

Da się tylko musisz wytoczyć piasty na dobrym sprzęcie,ja mam przerobione i zrobiłem już 8 tkm i jest super opis na eclipse.net 8)
Anonymous - 08-06-2007, 17:58

ARKOBUBEL powiedz mi jakie teraz tam masz łożyska (czy obie nośności i zakres prędkości obrotowej są porównywalne z oryginalnymi) i jakie pasowanie zastosowałeś na bieżni zewnętrznej? Jeśli możesz to podziel sie podstawowymi parametrami zeby ewentualnie następni mogli dopasować odpowiednie łożysko a nie pierwsze lepsze z motozbytu.
Anonymous - 08-06-2007, 19:26

Nie baw się w jakieś druciarstwo. Piasty z tyłu wymienia się całe. Koniec kropka. Cała piasta SKF kosztuje ~450 zł.
Z przodu można wymienić same łożyska - 250 zł za sztukę SKF.

Nie rób tego błędu co ja - wymień obie piasty, a najlepiej piasty i łożyska. Ja wymieniłem jedną piastę, pojechałem do Zakopanego w czasie powrotu rozpadła się druga. Wymieniłem, pojeździłem tydzień - poleciała prawa przednia... Wtedy wymieniłem juz obie...

Anonymous - 08-06-2007, 19:54

Bez przesady-amortyzatory ,czy tez spręzyny wymienia się parami.Ale łozyska w zalezności od potrzeby-zużyło sie to sie wymienia.Nie rób nic na zapas.
Można domniemać ,że jeśli zaczniesz ostro ''chodzić'' po zakrętach to słabsze /niewymienione / łożysko szybciej doprowadzisz do agonii ,ale ...poczekaj aż i ono zacznie buczeć...

Anonymous - 08-06-2007, 20:01

Arkobubel mozesz dac link gdzie to jest na eclipse.net?
Anonymous - 08-06-2007, 21:36

Łożyska teraz mam rolkowe, wytrzymałość na obciązenie jest 3x większa a zapas prędkości obrotowej jest 5-krotny.Pasowanie bieżni na 0,005 .Pełny standard w porównaniu do innych aut a koszt ewentualnej wymiany łożysk na dwie piasty to 200zł.
(link do eclipse )

Anonymous - 09-06-2007, 00:08

A widziałeś kiedyś rolkowe łożyska przenoszące siłe osiową?Oryginalne łożyska to kulkowe skośne,nie wiem czy 15 czy 25 stopni ale skośne.Pasowanie na 5 mikronów ale w którą stronę? Swoją drogą jeśli znalazłeś łożyska na których zewnętrznej średnicy granice tolerancji masz 5 mikronów (łącznie z przetoczeniem chyba na wytaczarce diamenciarce lub ze szlifowaniem) to koszty tego przedsiewzięcia przewyższą całe piasty.Jeśli się myle to proszę sprostuj.Według mnie uzyskanie 5 mikronów, używając łożysk klasy wyższej niż C2 i standardowych obrabiarek jest niemożliwe a napewno nie za 200zł.
Anonymous - 09-06-2007, 07:16

Oj trochę masz słabą wiedzę,robiłeś przy innych autach? Łożyska rolkowe (skośne) stosowane w większości samochodach np.BMW na przednich kołach które są dodatkowo skrętne.Mam zastosowane właśnie łożyska typowo samochodowe z katalogu (idealnie pasujące na sworzeń osi).Mamy dobrą obrabiarkę i podałem tolerancję błędu maszyny (poczytaj link) a cene podałem samych łożysk.U mnie przeróbka kompletu 2szt. 650zł. Fotki zainteresowanym na e-mail 8)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group