| 
				
					| [97-04]Galant EAxA/W - światła do jazdy dziennej
 
 Anonymous - 07-06-2007, 22:17
 Temat postu: światła do jazdy dziennej
 Zatanawiałem sie otatnio nad przeróbką halogenów na światła do jazdy dziennej.
 W sumie na halogenach nie jezdze prawie wogole.Mieszkam w takim miejscu gdzie nie mamy zbytnio mgiel.Po dalekich trasach tez zbytnio nie jezdze.Poza tym wedle przepisow to i tak nie zawsze ich mozna uzywac mimo mgły.Wiec po cholere mi one jak od czasow uzytkowania Galanta minal juz prawie rok a ani razu ich nie uzywalem (chyba raz zeby jest wogole sprawdzic czy swieca
  ) No i tutaj jest pytanie czy wystarczy samam wymiana zarowki na slabsza?czy nalezy wymienic tez calą lampę.Z tego co wiem kąt padania w dziennych jest inny,swieca wyzej i dalej.Zaznaczam ,ze mam konkretnie Sport edition czyli male soczewkowe halogeny.
 
 Pozdr.
 JCH - 07-06-2007, 22:39
 
 Dyskutowaliśmy na ten temat tutaj
  >> Klik << Nie wystarczy wymiana żarówek, ani całych lamp bo:
 
 Musiałbyś zmienić m.in. sposób ich podłączenia. 	  | Cytat: |  	  | Znalazłem jakieś Rozporządzenie (Dz. U. 32/2003 - kto chce niech sobie znajdzie  i wynika z niego, że przeciwmgielne nie mogą byś światłami do jazdy dziennej. Załączane są osobno, nie gasną po włączeniu mijania lub drogowych i coś tam jeszcze chyba   | 
 
 Krzyżak kombinował coś jeszcze ze zrobieniem dziennych na diodach LED
  poczytaj. saphire - 08-06-2007, 07:26
 
 Klosze też inne muszą być.
 Krzyzak - 10-06-2007, 19:33
 
 no - kombinowalem, ale ustawodawca wyraznie napisal, ze trzeba uzywac swiatel mijania, wiec przestalem kombinowac
 swiatel do jazdy dziennej nie mozna w Polsce w ogole uzywac, bo nie spelniaja warunkow ustawy
 Anonymous - 10-06-2007, 20:20
 
 
  	  | Krzyzak napisał/a: |  	  | swiatel do jazdy dziennej nie mozna w Polsce w ogole uzywac | 
 Co za idiotyzm z tą ustawą
   saphire - 10-06-2007, 20:38
 
 To coś słabo kombinowałeś Krzyzaczku albowiem własnoocznie przeczytałem to rozporządzenie opisujące oświetlenie obowiązkowe i jak wół jest w nim punkcik o tych dziennych światłach tyle że mają się one wyłączać jak przełączysz na krótkie lub długie oraz mają byc sprzężone z pozycyjkami tylnymi. Podobno po wakacjach ma być nowelizacja która pozwoli by bez tylnych pozycyjek mogły być. Oczywiście mają mieć homologację świateł do jazdy dziennej na kloszach.
 Krzyzak - 10-06-2007, 20:55
 
 ja tez czytalem wlasnoocznie... moze cos potem zmienili, ale przez dlugi czas mialem tego PDFa zassanego z BIPa i dokladnie czytalem ten artykul 52 lub 57 - juz nie pamietam - w kazdym razie byla tam tylko nowelizacja i 1 punkcik, ktory mowil, ze tylko mijania
 Pieraś - 24-08-2014, 16:05
 
 Odkopuję stary temat .... co sądzicie o takich światłach?
 
 1. http://allegro.pl/swiatla...4473467417.html
 
 - te w miejsce ory halogenów, jako że w moim i tak są do D. Prawie wcale nie widać ich efektów. Już w Maździe 323f żony świecą dalej
 
 2. http://allegro.pl/drl-swi...4510331297.html
 
 - te to już wydają się być git ze względu na to, że w galancie nie da się zamontować tych tradycyjnych listwe led'owych bo po prostu nie ma gdzie.
 - i te już są z homolog.
 czarny.marcin - 24-08-2014, 18:38
 
 
  	  | Pieraś napisał/a: |  	  | Odkopuję stary temat .... co sądzicie o takich światłach? 
 1. http://allegro.pl/swiatla...4473467417.html
 
 - te w miejsce ory halogenów, jako że w moim i tak są do D. Prawie wcale nie widać ich efektów. Już w Maździe 323f żony świecą dalej
 
 2. http://allegro.pl/drl-swi...4510331297.html
 
 - te to już wydają się być git ze względu na to, że w galancie nie da się zamontować tych tradycyjnych listwe led'owych bo po prostu nie ma gdzie.
 - i te już są z homolog.
 | 
 
 kolejne chińskie g...no które pasuje do wszystkiego
 Pieraś - 24-08-2014, 19:24
 
 Te okrągłe halogeny odpadają - w galu są lekko jajowate.
 Wiesz, tak czy owak myślę, że LED to LED i będzie świecił.
 
 Co więcej masz zawsze 2 lata gwarancji.
 czarny.marcin - 24-08-2014, 23:16
 
 
  	  | Pieraś napisał/a: |  	  | tak czy owak myślę, że LED to LED i będzie świecił. 
 | 
 
 pytanie tylko czemu to ma służyć ? zawsze się zastanawiam czym kierują się ludzie dokładając to do swoich samochodów . Moim zdaniem wieś tańczy śpiewa( z całym szacunkiem dla wsi ) . Nawiercisz otworów w zderzaku , okaleczysz auto dla takiego badziewia ? . Te wszystkie ledy to taki sam paździerz jak HIDy i modne swego czasu Angel Eyes z ringami od BMW lub nowszy model z ''łezkami'' wprost z Audi na tył oczywiście obowiązkowe były lampy z Lexusa .
 Świat idzie z postępem , ludzie za modą więc nic tylko wiercić , kleić , lutować , skręcać dokręcać ten chłam do zderzaków .
 Tomii - 25-08-2014, 07:21
 
 
  	  | czarny.marcin napisał/a: |  	  | pytanie tylko czemu to ma służyć ? zawsze się zastanawiam czym kierują się ludzie dokładając to do swoich samochodów .
 | 
 
 Odpowiem kolejny raz w skrócie:
 
 - po co świecić deskę rozdzielczą, światła pozycyjne w piękny słoneczny dzień ? zużycie żarówek, wypalanie lamp (żółknięcie zwłaszcza plastikowych), w Galancie np przygasanie podświetlenia klimatronika i zegarka.
 - światła mijania nie są przystosowane do jazdy w dzień ponieważ świecą w dół ! dlatego samochód posiadający markowe z homologacją światła dzienne jest lepiej widoczny w dzień niż samochód jadący na nowych lub często wypalonych już lampach standardowych - to jest argument dla tych co są przekonani że światła w dzień to zwiększenie bezpieczeństwa na drodze.
 - świecąc tylne światła pozycyjne w słoneczny dzień człowiek później albo w ogóle może nie zauważyć świateł stop poprzeddzającego go pojazdu, ponieważ mniejsza jest wtedy różnica natężenia światła - inna (opóźniona) reakcja oka ludzkiego.
 - na skrzyżowaniach w wielu modelach samochodów często światło mijania zlewa się z kierunkowskazem co utrudnia ruch, płynność jazdy.
 - więcej prądu w zimie dla tych co mało jeżdzą.
 
 jednym słowem same plusy oprócz oczywiście:
 
 - światła dzienne często są źle montowane - niezgodnie z przepisami
 - dużo ludzi montuje najtańsze "ledy" bez homologacji, które świecą jak postojówki albo co gorsza wypalają się i np mrugają.
 - w wielu autach jest problem z zamontowaniem świateł do jazdy dziennej ze względu na budowę zderzaka - dlatego jak ktoś na siłę montuje wygląda to delikatnie mówiąc nieestetycznie.
 eremita - 25-08-2014, 07:41
 
 Ja w C5 miałem założone okrągłe w miejsce halogenów krótko przed sprzedażą się przepaliły i na gwarancji wymienili mi na nowe
  też się zastanawiałem czy nie włożyć ich zamiast halogenów. Jeździłem tak 1,5 roku i nie było problemu z Policją.
 Pieraś - 25-08-2014, 07:53
 
 Moje zdanie jest takie jak wyglosil Tomil.
 Jednak zderzaka nie bede ruszal, bo faktycznie slabo by to wyglądało.
 Ale te pojedyncze ledy mozna w kratke u dołu zderzaka umiescic. Popatrze pomysle jeszcze nad tym.
 Tomii - 25-08-2014, 07:59
 
 
  	  | Pieraś napisał/a: |  	  | Moje zdanie jest takie jak wyglosil Tomil. Jednak zderzaka nie bede ruszal, bo faktycznie slabo by to wyglądało.
 Ale te pojedyncze ledy mozna w kratke u dołu zderzaka umiescic. Popatrze pomysle jeszcze nad tym.
 | 
 
 pamiętaj tylko o wymiarach przy montażu:
 - min 25cm od ziemi
 - min 60cm między lampami
 - max 40cm od krawędzi zewnętrznej auta
 
 |  | 
 |  |