[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] MITSUBISHI COLT 1.6 16V - falujące wolne obroty
Anonymous - 10-06-2007, 16:46 Temat postu: [CA4A 1.6] MITSUBISHI COLT 1.6 16V - falujące wolne obroty Witam szanownych forumowiczów !
Mam taki problem auto jak temacie 94r cyklicznie falują wolne obroty w przedziale od 1000 do 1500 i wyżej, po włączeniu silnika wyskok na 3000 potem spada i faluje na zimnym i ciepłym silniku, po próbnej jeździe dosyć ostrej, wolne obroty schodzą na ok 800 - 900, po wyłączeniu silnika problem pojawia się. Czynności jakie zostały przeprowadzone to:
1 wymiana kopułki + palec rozdzielacza ( stary pęknięty i przebicie )
2 przeczyszczony i sprawdzony zaworek zwrotny odpowietrzenia pokrywy klawiatury
3 wyczyszcony i sprawdzony zespół przepustnicy z reulacyjnym zaworem obejściowym
4 sonda lambda coś tam generuje, podstawiałem sygnał z emulatora, bez rezultatów
5 co do czujnika temp, płynu chł. nie mam pewności za właściwe wskazania, ale ECU nie wyrzuca żadnych błędów
6 listwa wtryskiwaczy zdemontowana i sprawdzone wizualnie wtryski - rozpylają ok Kompresji nie sprawdziłem silnik eksploatowany przez statecznego człowieka stałego klienta, usterka pojawiła się nagle podczas jazdy i dlatego jest to troche dla mnie dziwne, raz już spotkałem się z takim przypałem w matizie ale tam padła sonda lambda.
Jeszcze jedno po odłączeniu przepływomierz (zintegrowany z MAP i temp. pow zas.) obroty z falujących spadają do 700 i nie falują, wtedy są generowane błędy przepływomierza, czy jest aby możliwe by zespół przepływomierza przekłamywał wskazania i to by miało wpływ na brak stabilizacji wolnych obrotów, a jednocześnie były one w zakresie granicznym błędów?, proszę o jakieś wskazówki, lub podzielenie się doświadczeniami podczas napraw takich przypadków
josie - 10-06-2007, 18:47
Brakuje chyba punktu regulacji zespołu przepustnicy.
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=2316
Hugo - 11-06-2007, 11:17
Problem identycznie objawia się jak u mnie. Tylko u mnie przyczyna była dość nietypowa.Poczytaj
Anonymous - 11-06-2007, 20:38
Idąc za ciosem przeprowadziłem dzisiaj tą regulację w/g opisu, falowanie zniknęło, jednak obroty nie spadają poniżej 1400, wyczytałem w opisie:
6. Jeśli nie można wyregulować (np. nie da się zmniejszyć), to być może uszkodzony jest zawór woskowy w bypasie, który na podstawie temp. silnika sam przymyka dodatkowo bypas - trzeba wtedy wymienić ten zawór.
Gdzie ten zawór dokładnie się znajduje ?? czy jest to może jeden z dwóch na ścianie tuż za kolektorem ssącym do których wędrują wężyki podciśnieniowe z przepustnicy??
Mam jeszcze jeden niepokojący mnie akcent strasznie kiepskie spalanie sypie mi sadzą jakby za duża dawka paliwa, (miałem taki feler w francuzie gdzie był uszkodzony MAP)
- Hugo właśnie przeczytałem twój post w następnym "wejściu antenowym" sprawdze czy nie poszło moje doświadczenie w kierunku twojego przypału, a co ustale zamieszcze na forum, już mi nie chodzi o te pieniądze ale o samą "sztukę" w tej ciężkiej branży
josie - 11-06-2007, 21:45
skels napisał/a: | trasznie kiepskie spalanie sypie mi sadzą jakby za duża dawka paliwa |
wygląda na sondę lambda, padła a komp odczytuje to jako ubogą mieszankę i leje ile wlezie
Anonymous - 12-06-2007, 06:48
Mam jeszcze pytanie, przeczytałem o manualu do tego auta, czy ktoś jest mi w stanie podesłać na adres skels@vp.pl , a co do sondy to dzisiaj kupie nówke bo stara generuje coś koło 0,2-0,3 V, można jeszcze podstawić sygnał z generatora ale sonde i tak kupie będzie na zapas.
josie - 12-06-2007, 09:15
skels, serwisówki są tutaj:
http://www.mitsubishi-gra...46c236c0b359789
Anonymous - 16-06-2007, 22:14
sterownik jest do regeneracji lub wymiany;
miałem podobny problem w poprzednim Colcie, pół auta rozmontowałem\osłuchałem\obadałem wszystkie sygnały\itd i nic, dopiero wymiana sterownika poskutkowała, jak masz możliwość podłącz sprawny i sprawdź, ja tak bynajmniej zrobiłem;
pali Ci teraz tyle bo prawdopodobnie na awaryjnym chodzi i bogatą mieszankę podaje;
a myślałem że to Coltów z początku produkcji się tyczy;
Anonymous - 19-06-2007, 10:26
Wielkie dzięki za wskazówki
Dorwałem drugi samochód podstawiłem prawie każdy podejrzany podzespół, i okazało się że jest wadliwy sterownik na 100%, Póki co chcę zakupić sprawny z num MD175667, czy ktoś ma może taki odsprzedać ??.
Mam jeszcze jedno pytanie, słyszałem że jedną z przyczyn usterki są przepięcia w instalacji, czy jest to prawda i czy na forum znajdę jakiś schemat w/g którego można tą modyfikację wykonać ??
Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc !!
|
|
|