To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] Nadgorliwy wentylator

Anonymous - 11-06-2007, 23:39
Temat postu: [E33A 2.0] Nadgorliwy wentylator
Witam!
Mam spore wątpliwości co do przyczyny dziwnego zachowania wentylatora tzn: po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury i to podczas spokojnej jazdy albo pracy na biegu jałowym wiatrak włancza się na jakieś 12 sek.
Po upływie nie więcej jak minuty włancza się ponownie i tak w kółko. Ostatnio po sporym podjeździe po góre w upalny dzień w zbiorniczku zaczeło ostro bulgotać i to jeszcze przez chwile po zgaszeniu silnika :/
Wskaźnik temperatury cały czas jest na środku.
Obastawiałem zakamienioną chłodnicę, ale po wymianie chłodnicy na inną jest to samo...
Może poradzicie w czym może tkwić przyczyna?

Anonymous - 12-06-2007, 10:32

Heja!
Co do często załączającego się wentylatora to mam tak samo zarówno w Galancie E32 jak i w Galu E55. Podczas stania korku lub ślimaczej jazdy wentylatory chodzą prawie non stop, to chyba standard w mitsu. Wskażnik temperatury powinien być lekko przed środkiem skali.
Bulgotanie...hmm... Czy masz w układzie chłodzenia wodę czy płyn? Ostatnio jak mojemu ojcu w e55 zamknął się termostat na zawsze :) , to wskazówka temp doszła do 3/4 skali i dopiero wtedy wyleciał płyn chłodniczy więc przy normalnej temp silnika nie powinno nic bulgotać.

Anonymous - 12-06-2007, 11:53

No właśnie to bulgotanie w zbiorniczku przelewowym mnie zaniepokoiło.
Faktem jest że wskażnik utrzymuje się tak jak piszesz, miinimalnie poniżej centrum.
Co do płynu to sprawa wyglata tak: Jakieś 2 miechy temu wyminiałem go na nówke ale zanim go zalałem przepłukałem cały układ chyba ze 4 razy wodą bo był tak straszny syf, a w zbiorniczku był centymetr dosłownie błota :/
Teraz już nie bardzo wiem gdzie szukać?

Anonymous - 12-06-2007, 12:51

Ormowiec napisał/a:
a w zbiorniczku był centymetr dosłownie błota :/

No... bulgotanie i szczególnie ten syf i "błoto" w zbiorniczku to mogą być objawy przepalonej uszczelki pod głowicą :( . Sprawdź czy nie masz oleju w płynie chłodniczym, albo "masełka" na korku od chłodnicy.

Anonymous - 12-06-2007, 13:03

Płyn pomimo, że niedawno wymieniany to jednak jest nieciekawy tzn w kolorze rdzy ale oleju w nim nie znalazłem, masłeka też już szukałem pod korkiem, ale śladów nie ma.
A wracajac do bulgotania to w zbiorniczku było je słychać jeszcze przez chwile po zgaszeniu, wydaje mi się że to przez tempetrature.
Nie wiem czy utrzymywałby po zgaszeniu ciśnienie z cylindrów aż przez jakieś 30 sek.
Po tym zdarzeniu zrobiłęm jakieś 100km i więcej nie zagotował ale wole nie czekac do następnego

josie - 12-06-2007, 13:52

Miałem podobnie jak padł mi korek chłodnicy
Anonymous - 13-06-2007, 10:53

Wymieniłem korek na nowy bo faktycznie stary jest w dość wątpliwym stanie. Jak narazie spokój,oby tak dalej :)
Dzieki



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group