[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] [CJ0]Sonda lambda
Anonymous - 12-05-2005, 10:15 Temat postu: [C52A 1.5] [CJ0]Sonda lambda Wczoraj sprawdzilem sonde...i wskazania na cieplym silniku: 0,02V do 0.30V i skacze...ale czy walnieta sonda musi wywalac bledy na ECU czy nie - bo u mnie nie wywala zadnego bledu? Auto nadal muli..po zmianie paliwa mniej ale po rozgrzaniu przy 3000-35000obr. dlawi sie i pali smoczo paliwa w trasie ok. 10-11L.
I jeszcze jedno pytanie...czy spokojnie moge wstawic sonde uniwersalna (dwa przewody) do silnika 4G15?
Kofi - 12-05-2005, 12:56
u mnie walnieta sonda nie powodowala wyswietlenia ecu.
samochod zachowywal sie tak ze czesto przelanczal sie sam z gazu ba benzyne, szarpal, wariowal i duzo palil. Po wymianie sondy jest wszystko ok.
Anonymous - 17-05-2005, 17:54 Temat postu: sonda No kolego ja walczyłem z sondą i niestety musi 4G15 mieć sonde taką jak masz ori. Niestety 3 przewody dopiero na tej mój silnik ożył, ale całkiem odmienne zachowanie miał silniczek bez sondy..był wolniejszy ale za to też i mniej spalał :]
pozdrawiam i czekam na informacje w kwestii dot sondy
krzycho
Anonymous - 18-05-2005, 07:26
ale 4G15 ma dwa przewody w ori.
Anonymous - 18-05-2005, 08:47 Temat postu: hmmm Możliwe...przepraszam niewziołem pod uwage ..ze mój silnik jest "s" 4g15"S"
SOrka całe nadwozie też ..mam inne nieco zawieszenie ale to drobiazgi no min w tych drobiazgach jest sonda :>
Anonymous - 24-05-2005, 22:57
Te wskazania sondy lambda to nie są prawidłowe, miałem takie same i czasami mi wywalał błąd, a czasami nie, sondę wymieniłem na 2 przewodową NGK, czyli sonda oryginalna, ale bez wtyczki czyli uniwersalna. Możesz sam zmienić, bo instrukcja jest świetna w środku, prawidłowe odczyty z sondy na ciepłym silniku to od 0,2 do 0,7.
Anonymous - 22-08-2005, 10:33
mardors,
Cytat: | Wczoraj sprawdzilem sonde...i wskazania na cieplym silniku: 0,02V do 0.30V i skacze...ale czy walnieta sonda musi wywalac bledy na ECU czy nie - bo u mnie nie wywala zadnego bledu? Auto nadal muli..po zmianie paliwa mniej ale po rozgrzaniu przy 3000-35000obr. dlawi sie i pali smoczo paliwa w trasie ok. 10-11L.
I jeszcze jedno pytanie...czy spokojnie moge wstawic sonde uniwersalna (dwa przewody) do silnika 4G15? |
I jak po wymianie, lepsze spalanie - mój pali mniej bo około 9 l ( z opinii powinien palić od 6,5 do 8,50 l) w mieście na silnik 1.3, ale przy 1500 km miesięcznie robią się koszta.
Zostało mi tylko sonda lambda do sprawdzenia.
piotras - 18-10-2005, 14:51
Teraz przyszła pora ma moją sone. Na benzynie nie swieci się bład kompa - wywala dopiero po przełączeniu na gaz. Sonda pracuje non-stop na 4,99V (bez róznicy czy Pb czy LPG) tak jak by coś było zwarte. I teraz pytanie: jak jest sonda (ile przewodów) w 4G92 - 2 cewki, i jakiej firmy polecacie zakup a czego unikać.
Krzyzak - 18-10-2005, 15:53
Piotras - 5V to chyba od podgrzewania sondy. Tam jest na 100% więcej niż 2 przewodowa, więc grzana. Stąd pewnie badałeś zły kabel - tak podejrzewam.
Fakt - może się zdarzyć, że ECU nie wywala błędu sondy - tak było np. ostatnio u Josiego, który ma ciągłe 0.09V (błąd statystyczny odczytu) a ECU nie zgłasza błędu.
Jak już jednak zmieniasz sondę to oczywiście na NGK (chyba NTK to się nazywa).
Hubeeert - 18-10-2005, 16:21
Piotras i generalnie Colty CJ0 mają sondę czteroprzewodową. Odczyty są co najmniej śmieszne bo wg serwisówki powinny wahać sie w granicach 0,6 - 1,0V. lepszym numerem jest TPS który u niego zamiast mieć 400 - 1000 mV tez ma 4,99
Bartek - 18-10-2005, 16:25
Wyedytuj pan swojego posta panie admin!
Zakres pracy TPS: 0.5-5V
Lambda 0.2-1V
PS. a do grzalki Lambdy uzywa sie 12v
Hubeeert - 18-10-2005, 16:41
No i co
Hehe generalnie mówimy o tym samym tylko każdy na swój sposób. Bartek swoje i ja swoje. Ja o odczytach a Ty o zakresie pracy
A Ty piotras sprawdź czy się w dobry pin podpiąłeś bo Panie Kolego z tego co Bartek mówi TPS jest zasilany 5V.
Bartek - 18-10-2005, 16:51
Podales tutaj kawalek procedury ustawiania IPS-a nie TPS-a, ale poza wszystkim jest to wartosc dla zamknietej przepustnicy. Ideologia dzialania TPS-a jest taka, ze na zamknietej masz 0.5 v przy max otwartej 5v - tak jest we wszystkich misiach jakie mialem w swoil lapskach, od najsterszych gaznikowcow, do drive-by-wire w GDi
WHEN RACING THE ENGINE (czyt. w czasie przegazowywania) zgadzam sie ma byc ponad 0.6V = bogata mieszanka
Hubeeert - 18-10-2005, 17:10
No to masz brakujący kawałek Bartku - prawda że wiele wnosi Przeca my o tym samym gadamy a czepianie sie semantyki zresztą nie mnie tylko serwisówki się czepiasz
Bartek - 18-10-2005, 17:32
Po 1 nie czepiam sie nikogo i niczego, tylko podaje fakty
Po 2 ta strona wyjasnia baaardzo wiele, poprostu jest to procedurka ustawiania IPSa i TPSa tak jak sie domyslalem - przeczytaj CALA procedurke, to bedziesz wiedzial, dlaczego mamy rozbiezne zdania - jest to ustawienie szczeliniomerzem punktu zadzialania IPSa - a tym punkcie TPS ma pokazac 0.4-1 V i cala filozofija
|
|
|