To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] [CJ0]Sonda lambda

Anonymous - 12-05-2005, 10:15
Temat postu: [C52A 1.5] [CJ0]Sonda lambda
Wczoraj sprawdzilem sonde...i wskazania na cieplym silniku: 0,02V do 0.30V i skacze...ale czy walnieta sonda musi wywalac bledy na ECU czy nie - bo u mnie nie wywala zadnego bledu? Auto nadal muli..po zmianie paliwa mniej ale po rozgrzaniu przy 3000-35000obr. dlawi sie i pali smoczo paliwa w trasie ok. 10-11L.
I jeszcze jedno pytanie...czy spokojnie moge wstawic sonde uniwersalna (dwa przewody) do silnika 4G15?

Kofi - 12-05-2005, 12:56

u mnie walnieta sonda nie powodowala wyswietlenia ecu.
samochod zachowywal sie tak ze czesto przelanczal sie sam z gazu ba benzyne, szarpal, wariowal i duzo palil. Po wymianie sondy jest wszystko ok.

Anonymous - 17-05-2005, 17:54
Temat postu: sonda
No kolego ja walczyłem z sondą i niestety musi 4G15 mieć sonde taką jak masz ori. Niestety 3 przewody :( dopiero na tej mój silnik ożył, ale całkiem odmienne zachowanie miał silniczek bez sondy..był wolniejszy ale za to też i mniej spalał :]
pozdrawiam i czekam na informacje w kwestii dot sondy
krzycho

Anonymous - 18-05-2005, 07:26

ale 4G15 ma dwa przewody w ori.
Anonymous - 18-05-2005, 08:47
Temat postu: hmmm
Możliwe...przepraszam niewziołem pod uwage ..ze mój silnik jest "s" 4g15"S"
SOrka całe nadwozie też ..mam inne nieco zawieszenie ale to drobiazgi no min w tych drobiazgach jest sonda :>

Anonymous - 24-05-2005, 22:57

Te wskazania sondy lambda to nie są prawidłowe, miałem takie same i czasami mi wywalał błąd, a czasami nie, sondę wymieniłem na 2 przewodową NGK, czyli sonda oryginalna, ale bez wtyczki :) czyli uniwersalna. Możesz sam zmienić, bo instrukcja jest świetna w środku, prawidłowe odczyty z sondy na ciepłym silniku to od 0,2 do 0,7.
Anonymous - 22-08-2005, 10:33

mardors,


Cytat:
Wczoraj sprawdzilem sonde...i wskazania na cieplym silniku: 0,02V do 0.30V i skacze...ale czy walnieta sonda musi wywalac bledy na ECU czy nie - bo u mnie nie wywala zadnego bledu? Auto nadal muli..po zmianie paliwa mniej ale po rozgrzaniu przy 3000-35000obr. dlawi sie i pali smoczo paliwa w trasie ok. 10-11L.
I jeszcze jedno pytanie...czy spokojnie moge wstawic sonde uniwersalna (dwa przewody) do silnika 4G15?


I jak po wymianie, lepsze spalanie - mój pali mniej bo około 9 l ( z opinii powinien palić od 6,5 do 8,50 l) w mieście na silnik 1.3, ale przy 1500 km miesięcznie robią się koszta.
Zostało mi tylko sonda lambda do sprawdzenia.

piotras - 18-10-2005, 14:51

Teraz przyszła pora ma moją sone. Na benzynie nie swieci się bład kompa - wywala dopiero po przełączeniu na gaz. Sonda pracuje non-stop na 4,99V (bez róznicy czy Pb czy LPG) tak jak by coś było zwarte. I teraz pytanie: jak jest sonda (ile przewodów) w 4G92 - 2 cewki, i jakiej firmy polecacie zakup a czego unikać.
Krzyzak - 18-10-2005, 15:53

Piotras - 5V to chyba od podgrzewania sondy. Tam jest na 100% więcej niż 2 przewodowa, więc grzana. Stąd pewnie badałeś zły kabel - tak podejrzewam.
Fakt - może się zdarzyć, że ECU nie wywala błędu sondy - tak było np. ostatnio u Josiego, który ma ciągłe 0.09V (błąd statystyczny odczytu) a ECU nie zgłasza błędu.
Jak już jednak zmieniasz sondę to oczywiście na NGK (chyba NTK to się nazywa).

Hubeeert - 18-10-2005, 16:21

Piotras i generalnie Colty CJ0 mają sondę czteroprzewodową. Odczyty są co najmniej śmieszne :wink: bo wg serwisówki powinny wahać sie w granicach 0,6 - 1,0V. lepszym numerem jest TPS który u niego zamiast mieć 400 - 1000 mV tez ma 4,99 :shock: :?:
Bartek - 18-10-2005, 16:25

Wyedytuj pan swojego posta panie admin!

Zakres pracy TPS: 0.5-5V
Lambda 0.2-1V

PS. a do grzalki Lambdy uzywa sie 12v

Hubeeert - 18-10-2005, 16:41




No i co :?: :?: :?:

Hehe generalnie mówimy o tym samym tylko każdy na swój sposób. Bartek swoje i ja swoje. :wink: Ja o odczytach a Ty o zakresie pracy :wink:

A Ty piotras sprawdź czy się w dobry pin podpiąłeś bo Panie Kolego z tego co Bartek mówi TPS jest zasilany 5V.

Bartek - 18-10-2005, 16:51

Podales tutaj kawalek procedury ustawiania IPS-a nie TPS-a, ale poza wszystkim jest to wartosc dla zamknietej przepustnicy. Ideologia dzialania TPS-a jest taka, ze na zamknietej masz 0.5 v przy max otwartej 5v - tak jest we wszystkich misiach jakie mialem w swoil lapskach, od najsterszych gaznikowcow, do drive-by-wire w GDi

WHEN RACING THE ENGINE (czyt. w czasie przegazowywania) zgadzam sie ma byc ponad 0.6V = bogata mieszanka

Hubeeert - 18-10-2005, 17:10

No to masz brakujący kawałek Bartku - prawda że wiele wnosi :?: :evil: Przeca my o tym samym gadamy a czepianie sie semantyki :lol: zresztą nie mnie tylko serwisówki się czepiasz :P

Bartek - 18-10-2005, 17:32

Po 1 nie czepiam sie nikogo i niczego, tylko podaje fakty
Po 2 ta strona wyjasnia baaardzo wiele, poprostu jest to procedurka ustawiania IPSa i TPSa tak jak sie domyslalem ;) - przeczytaj CALA procedurke, to bedziesz wiedzial, dlaczego mamy rozbiezne zdania :) - jest to ustawienie szczeliniomerzem punktu zadzialania IPSa - a tym punkcie TPS ma pokazac 0.4-1 V i cala filozofija :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group