FAQ & How to? - Naprawa mechanizmu wycieraczek do colta CAX
Anonymous - 13-06-2007, 13:38 Temat postu: Naprawa mechanizmu wycieraczek do colta CAX Witam,
Niedawno sp...zepsuł mi się mechanizm wycieraczek. Prawdopodobnie się wyrobiły trzpienie i dolny przegub spadł. Co więcej, ten plastikowy kapturek podczas jazdy gdzies się zgubił, zanim zdąrzyłem to wszystko rozebrać. I tu moje pytanie: Gdzie kupic taki cały mechanizm nowy w rozsądnej cenie lub używany w Warszawie ?
Czy z innych modeli będzie pasował ?
Być może ktoś ma na zbyciu ten plastikowy kapturek to doraźnie go przykleje. Już raz to zrobiłem na szybko i trochę pojeździłem. Nie ukrywam jednak, że potrzebuję rozwiązać problem na dłuższą metę.
Miszekam od niedawna w Wawie, ale niestety nie wiem gdzie takie rzeczy do mojego colta można nabyć. Chlopaki z AutoTW dali mi namiary na Mitcar'a, ale tam panowie krzyknęli za nowy mechanizm ponad 700 zl.
Proszę pomóżcie.
Pozdroo
Anonymous - 13-06-2007, 13:54
Musisz kupić nowy (używany) mechanizm. Przyklejenie kapturka nic nie da, bo on pracuje (przesuwa się) na przegubie. Zapytaj chłopaków sprzedających Colty na części. Zajrzyj do działu Kupię-Sprzedam. Możesz kupić też komplet z Lancera - pasuje plug&play.
W Wawie możesz poszukiwać w Japan Auto przy Marynarskiej lub w Autokasacja - ale ceny będą wysokie. Oprócz tego oczywiście Allegro. Ceny - 100 do 150 PLN za komplet.
Anonymous - 13-06-2007, 23:22
Dzięki gregorbu za szybką reakcję. Trochę poszukałem i podzwoniłem, z mizernym efektem. Mechanizm owszem sie znalazł ale w kiepskim stanie i sam sprzedający mi go odradzał.
Tymczasem mam kilka pomysłów, ktore jutro z rana zamierzam sprawdzić i ewentualnie wcielić w życie (przynajmniej do czasu nabycia nowego (używanego) mechanizmu). O efektach moich przemysleń poinformuję jutro, jeśli testy wypadną pozytywnie, może ktoś skorzysta. Narazie zdradzę, że pomysły są bardzo proste . Ale jak mawiał Ajnsztajn : Wszystko trzeba robić tak prosto jak się tylko da, ale nie prościej (czy jakoś tak).
pozdroo,
Anonymous - 14-06-2007, 08:53
Popytaj użytkowników forum: Browar, kamilek, hermik. Oni sprzedają na części Colty CAX.
Anonymous - 19-06-2007, 23:36
Obiecałem, że zdradzę rezultaty moich poczynań z mechanizmem wycieraczek.
Tak jak wcześniej napisałem, musiałem stworzyć prowizorkę na szybko (żeby dojechac do Krakowa) co myślę, że się udało. Wystarczyło połączyć obydwa przeguby mechanizmu ze sobą. Ja w tym celu zniszczyłem druciany wieszak oraz zużyłem sporo taśmy izolacyjnej . Przebugy połączyłem drutem i okleilem taśmą (nie używac żadnych patyczków !!! złamią się jak zapałka). Dzięki temu dolny przegub (od lewej wycieraczki) utrzymywał się na trzpieniu, a więc wycieraczka pracowała. Jednak nie polecam na dłuższą metę stosować tego rozwiązania, ponieważ jest zawodne o czym przekonałem się podczas największej ulewy w jakiej jechałem, w okolicach zamku w Chęcinach . Nie polecam również jazdy w takiej ulewie bez wycieraczek, mnie udało się szczęśliwie przejachac 10 km . Konstrukcja coprawda nie zawiodła, niestety druga z czapeczek (górna, która też juz była dosyć wyrobiona) spadła na jednym z wybojów z trzpienia. Również ten problem można rozwiązać oklejając wspomnianą taśmą element łączący obydwa przeguby. Wiem wiem, wielu pewnie ma teraz ubaw po pachy , że pakowałem taśmę izolacyjną do colta bez opamiętania. Wolałem jednak coś zrobić niż stać na stacji aż ulewa minie.
Ale do rzeczy, co sie da z tym zrobić ? Ano da się sporo i to całkiem tanim kosztem. Nie trzeba odrazu wymieniać całego mechanizmu wycieraczek, który jak to zostało wcześniej powiedziane może kosztować od 100 - 700 zl. W moim przypadku i zapewne w przypadku większości powodem jest urobiona plastikowa czapeczka, która nie trzyma się na trzpieniu. Wystarczy ją wymienić na nową i wszystko wraca do normy. Nie zdziwcie się jednak, gdy ów czapeczki nie będzieci mogli zdobyć ot tak, okazuje się że to towar deficytowy. Ja poprostu kupiłem mechanizm do matiza (30 zl) i zdjąłem z niego czapeczki, poczym założyłem do mojego colcika.
Oczywiście opisywane rozwiązanie tyczy się tylko urobionej czapeczki i nijak ma się do innych, bardziej skomplikowanych usterek mechanizmu wycieraczek. W każdym razie, zanim pobiegniecie kupić nowy (stary) mechanizm wycieraczek, sprawdzcie, czy aby napewno nie wystarczy wymienić zwykłej czapeczki.
Pozdrawiam
Anonymous - 20-06-2007, 08:47
Gratulacje! Czy ta czpeczka w 100% pasuje do przegubu w Colcie? Jeśli tak, to ratujesz kieszenie wielu posiadaczy Coltów i Lancerów.
wichura1 - 20-06-2007, 10:33
Ja sobie 4 lata temu, jak lancer nie był mój naprawiłem mechanizm w ten sposób:
Rozebrałem, wyczyściłem zatarte ośki, nasmarowałem. Jedna z tych plastykowych panewek miała wyrwany zaczep trzymający kulkę. przewierciłem panewkę i kulkę, nagwintowałem otwór w kulce nasmarowałem panewkę smarem do połączeń plastykowo-metalowych (bez zawartości kwasu). wkręciłem śrubę z podkładką w kulkę stosując środek hamujący do gwintów. W ten sposób podkładka docisnęła kulkę do panewki. Działa od 4 lat bez problemów.
Anonymous - 20-06-2007, 10:59
Przenoszę do działu FAQ & How to.
|
|
|