To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - silnik 4g63t

Anonymous - 15-06-2007, 11:17
Temat postu: silnik 4g63t
Witam mam pytanie troche laickie ale mimo to mnie nurtuje tzn wiem ze silnik 4g63t byl stosowany w roznych autach w eclipsie w galancie i w lancerze evo ale z tego co sie orientuje w EVO mial wieksza moc juz seryjnie chcial bym sie dowiedziec jakie roznice sa w tych silnikch czy zastosowana byla inna turbina czy cos innego.

P.s jezeli temat dalem w zlym miejscu prosze moda o przeniesienie go.

Adaho_krak - 16-06-2007, 00:04

Antek122, moc jest adekwatna do wagi autka, EVO jest lżejsze
ponadto, do Evo pewnie stosowana była większa turbinka

... nie wiem czy się nie myle, wydedukowałem to z swoich założeń :) proszę mądrzejszych o sprostowanie :)

Hubeeert - 16-06-2007, 00:11

Antek122 napisał/a:
w eclipsie w galancie i w lancerze evo ale z tego co sie orientuje w EVO mial wieksza moc juz seryjnie chcial bym sie dowiedziec jakie roznice sa w tych silnikch
Chcesz miec porownanie parametrow silnikow okolo 20 roznych modeli.

Hmmmmm


W skrocie Eclipse ma cos kolo 210KM (katalogowo) a EVO IX 280 (lub 300 jak niektorzy podaja)
Roznia sie wszystkim silnik nie wyglada podobnie jest odwrocony w druga strone, ma zmienne fazy rozrzadu, inne kolektory, turbo, wydech itd.

Do Eclipse pasuja silniki z Galanta VR4 i EVO do EVO III. Nie pasuje silnik od Lancera GSR 1,8 4G93T. Niedlugo pojawi sie troche nowosci w dziale EVO a na razie zapraszam do pobrania service manuali z dzialu Downloads.

Anonymous - 06-07-2007, 10:56

dodam tylko parę info nt. silników 4g63t pasujących do eclipsów...

silnik 4g63t montowany w automacie turbo 1g miał mniejsze turbo (13g) i mniejsze wtryski (390ccm) niż jego brat bliźniak w 1g turbo który miał turbo 14b o potencjale do 250KM i wtryski 450ccm. silnik w 1g miał także większe kanały w głowicy, w kolektorze oraz większą przepustnicę od 2g, gdzie turbo było jeszcze mniejsze niż w 1g turbo czyli garetta t25 i także wtryski 450ccm.

teraz może o 6 boltach, z tego co pamiętam ma jedną podporę wału więcej (czego pewien nie ejstem) oraz ma inne panewki oporowe wału przez co wolny jest od dziwnego zjawiska zwanego crankwalk. w wersji JDM montowanej w galantach w japonii był wyposażony seryjnie w turbo 16g big oraz wtryski 550ccm i moc seryjną 280KM, gdzie EVO I-III także posiadało sprężarkę IHI 16g evoIII ale miało mniejszą moc seryjnie i był to już sevenbolt.

Anonymous - 07-07-2007, 04:03

i w JDM sevenbolt nigdy nie bylo zjawiska crankwalk
Anonymous - 07-07-2007, 09:59

tak to prawda, inne były panewki oporowe, to samo da sie zrobić w usa 7bolt, trzeba wymienić panewki oporowe wału ale nie wiadomo gdzie je dostać :roll:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group