FAQ & How to? - Ceramizer- skrzynia biegów. Wlany w nieodpowieni korek
Anonymous - 15-06-2007, 19:27 Temat postu: Ceramizer- skrzynia biegów. Wlany w nieodpowieni korek Witajcie
od dwóch lat jestem posiadaczem gala 88/92 glsi silnik 2.0.
Mój misiek ma przejechane 298 tys. i niestety już trochę osłab, wiec postanowilem zalać mu ceramizer. do silnika i skrzyni biegów.
Silnik - czuje poprawę samochód jest bardziej dynamiczny przejechałem dopiero 500 km. Łatwo odpala bez oporów niestety falowanie silnika nie ustąpiło jak na razie, dlatego ze mam ciśnienie w cylindrach nierówne w trzech jest 8 a w czwartym 6, myślę że tu leż problem falowania może ceramizer wyrówna ciśnienia i je chociaż trochę podniesie. Dzisiaj zalewam drugą dawkę ceramizera .
A teraz skrzynia biegów boję sie ze wlałem ceramizer nie tu gdzie trzeba a mianowicie od góry odkręcając korek a raczej srubę na końcu której było coś wrodzaju zatopionej kulki.
Powinienem zalać korkiem znajdującym się w połowie skrzyni gdzie jest wlew oleju .
I teraz mam pytanie czy ceramizer wlany tym wlewem od góry spłynie do skrzyni gdzie znajduję sie olej? .czy mogę przez to mieć jakieś kłopoty . Jezeli tak to co powinienem zrobić.
Proszę o rady
Pozdrawiam Mitsumaniaków
Hubeeert - 15-06-2007, 19:52
Darek2222 napisał/a: | mam ciśnienie w cylindrach nierówne w trzech jest 8 a w czwartym 6, | Jezeli pomiar jest wykonany prawidlowo to ten silnik to trup i pomoze mu tylko remont. W miare szybki bo koncza sie resztki pierscieni.
Anonymous - 15-06-2007, 21:13
Hubeeert napisał/a: | Darek2222 napisał/a: | mam ciśnienie w cylindrach nierówne w trzech jest 8 a w czwartym 6, | Jezeli pomiar jest wykonany prawidlowo to ten silnik to trup i pomoze mu tylko remont. W miare szybki bo koncza sie resztki pierscieni. |
Wiem że silnik ma juz wiele przejechane i wymaga remontu i wiem też ze ceramizer to nie jest super cud który wszystko naprawi , ale spróbowac nie zaszkodzi.
Co do remontu to się zastanawiamczy warto samochód ma już naści latek .
Co do skrzyni biegów co z tym wlaniem ceramizera.?
kojot128 - 15-06-2007, 22:47
Darek2222, z tego co napisałeś wynika że odkręciłes włacznik świateł wstecznych - ten z kuleczką - moim zdaniem nic nie powinno się stać... ceramizer spłynie niżej i wymiesz sie z olejem
Krzyzak - 16-06-2007, 10:38
moim zdaniem - jesli w ogole udalo ci sie wlac przez ten otwor (tez stawiam na wlacznik swiatel cofania), to splynie to do oleju i bedzie ok
a jestem zdziwiony troche, bo akurat kulka trafia na wodzik w skrzyni, wiec cud, ze w ogole sie tamtedy przepchalo
Anonymous - 16-06-2007, 16:22
witajcie.
Są dwie śruby od góry skrzyni biegów.
Ta o której mówicie czyli włącznik świateł cofania jest bardziej z tyłu i wychodzą z niej dwa przewody czyli jest to czujnik świateł cofania, ja odkręciłem ta bliżej śilnika (blisko dwóch ramion do przełanczania biegów) . Po jej całkowitym wykręceniu na końcu właśnie miała jagby kulkę).
I co o tym myślicie co to za śruba , a raczej wlew.
Ps Przepraszam ze nie używam fachowych określeń , ale dopiero się uczę terminologii i podstaw
Pozdrawiam
Anonymous - 10-07-2007, 14:11
298 tys. i trup hm, albo niewłaściwa eksploatacja, albo przebieg 2 razy większy niż na liczniku.
Krzyzak - 10-07-2007, 14:58
zajrzalem dopiero teraz - nic sie nie stanie, jak tamtedy wlejesz - na pewno dotrze tam, gdzie trzeba
ostatnio z braku mozliwosci odkrecenia sruby do tego przeznaczonej tez lalem tym otworem u gory - wazne tylko by nalac tyle trzeba a nie za duzo (i stad wlasnie takie umieszczenie glownej sruby wlewowej)
Anonymous - 10-07-2007, 21:01
Dzięki za odpowiedzi.
Jak na razie widze poprawe po użyciu ceramizera. Poprawiła się znacznie dynamika jazdy.
Silniczek ładnie ciągnie przy dodaniu gazu. Wcześniej był bardzo mułowaty.Długo się rozpędzał., czyli chyba wzrosło trochę ciśnienie w cylindrach . Skrzynia też zaczyna jakby lepiej pracować. Przejechałem 1 tys. zalałem 2 dawki ceramizera do silnika 1 do skrzyni.
efekty odczuwam mam do przejechania jeszcze 1tyskm do zakończenia kuracji, niestety zaczął mi brac olej ok 0.5 do 1l na 1000km .Przy ruszaniu widać niebiesko siwy dymek i wczasie jazdy czasami tez widać w lusterku szczegolnie jadąc pod duża góre. Jak myślicie czy to popychacze zaworów, czy to już puszczją pierścienie olejowe?
Jaki jest koszt wymiany popychaczy i czy można to zrobić bez ściągania głowicy?
Pozdrawiam
Anonymous - 10-07-2007, 23:07
Na jakim oleju jeździsz? Najtaniej na początek zmienić olej, na mineralny typu high mielage Castrola lub Shella 15W50.
Anonymous - 11-07-2007, 09:18
We wcześniejszym poście chodziło mi oczywiście nie o popychacze zaworów a o uszczelniacze zaworów , sory za pomyłke.
Jeżdżę na lotos minerall gas. Teraz dopiero poczytałem ze to niezbyt dobry olej , czy tak czy to tez może być przyczyną brania oleju , a jaki inny olej mineralny podajcie markę i symbol, żeby był stosunkowo gesty po nagrzaniu. Myślę ze lotos jest zbyt rzadki po nagrzaniu . Dymienie sie nasila na rozgrzanym silniku . Napewno wymienię lotosa ale musze jeszcze zrobić 1 tys km . kuracja ceramiczna - bardzo pozytywna zresztą .
Podajcie dobry olej mineralny-gesty marka i rodzaj
Bartek czy to najlepsze oleje jakie podałeś , a jak z gęstością.
Anonymous - 11-07-2007, 10:19
Podałem powyżej, jak to choć trochę nie pomoże, twój silnik jest do kapitalnego
[ Dodano: 11-07-2007, 10:20 ]
a i jeszcze dolej przy wymianie regenaeratora silnika np STP, to może powstrzymać dymienie i zachować odpowiednią getość po nagrzaniu się oleju.
josie - 11-07-2007, 13:14
Bastek napisał/a: | a i jeszcze dolej przy wymianie regenaeratora silnika np STP, to może powstrzymać dymienie i zachować odpowiednią getość po nagrzaniu się oleju. |
Tego bym nie polecał - to taki glut zapychacz. Poprawi tylko tyle że zagęści olej i nie będzie dymić. A trudno potem przy remoncie ten szlam wypłukać.
Anonymous - 11-07-2007, 20:33
Dzięki za wskazówki.
wymienię olej jak skończę kuracje,na lepszy.
Bartek mówisz stp , a czy to nie to samo co moto -doktor (zabójca silnika), chodzi mi oto czy on nie zawali filtra i kanałów olejowych. Josie mówi ze to wielki glut, trochę sie boję, z drugiej strony remont silnika kapitalka to stanowczo za dużo kasy, tym bardziej że zaczeła się sypać blacha tylne progi lewy i prawy i dzrzwi lewe i prawe od dołu i chyba nie ma sensu ładować się w kapitalkę silnika.Galancik poza tym miał dzwona w tył .
Co o tym myślicie.
Jak nie pomoże dobry olej to lać to stp, bo kapitalki raczej nie będzie.
Anonymous - 11-07-2007, 20:39
Dlatego kup dobrej klasy zagęszczacz np:stp, liquy moly, wurth, a napewno nie zaszkodzi twojemu silnikowi, jak dobrze rozprowadzi się ze świeżym olejem powinno być ok i może nacieszysz się jeszcze troszkę Miśkiem:)
|
|
|