To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Jak naprawić centralny zamek

Matejko - 16-06-2007, 02:07

jakcos to mam silownik centralnego z lewych tylnych drzwi ori - a jak chcesz cos smarowac to jest nierozbieralny, no i odesle do manuala - gdzie jest kazda srubka zaznaczona wiec rozkrecic, i zobaczyc bo moze sie poprostu o cos haczy :)
maxwell61 - 16-06-2007, 11:42

dobierałem się osobiście... trudne dojście ale spokojnie można rozebrać...raczej nie masz prawa nic zepsuć...u mnie trochę się zastał i jakimś syfem zaszedł i także ciężko chodził...WD-40 go rozruszało i chodzi elegancko...szkoda jechać do fachowców bo pracy na pól godzinki...pozdrawiam
Matejko - 16-06-2007, 12:11

fular napisał/a:
A propos ty chyba nie masz co w nocy robić...:)


wrocilem do domu akurat wtedy,

sprobuj zrobic jak maxwell61 napisal jakby jednak cos bylo nie teges to wiesz gdzie mnie szukac :)

tybur - 02-03-2009, 00:20

maxwell61 napisał/a:
dobierałem się osobiście... trudne dojście ale spokojnie można rozebrać...raczej nie masz prawa nic zepsuć...u mnie trochę się zastał i jakimś syfem zaszedł i także ciężko chodził...WD-40 go rozruszało i chodzi elegancko...szkoda jechać do fachowców bo pracy na pól godzinki...pozdrawiam


odswieze temat, zeby nie zakladac nowego postu.
Zaczyna mi sie pojawiac dokladnie ten sam problem z zamkiem w tylnych prawych drzwiach.
silniczek pracuje, ale czasem jakby nie mial sily zeby rygielek poszedl na dol. czasem zaskakuje a czasem nie. otwiera sie natomiast normalnie.
strasznie to upierdliwe.

dlatego jakbys mogl podac co doklanie przeczyscic itp z szczegolami to bylbym wdzieczny.
chodzi o sam zamek czy poprostu caly mechaniz zamykanai drzwi ??

dzieki i pozdrawiam

mpoplaw - 02-05-2009, 12:12

dołączam się

od jakiegoś czasu szwankował mi centralny w tylnych lewych drzwiach, siłownik mielił ale efekt był mizerny, rozebrałem nasmarowałem efekt bez zmian, wykręciłem więc siłownik i podłączyłem go bez obciążenia, efekt prawie żadnej reakcji, coś tam w środku chrupnęło siłownik wysuną się o kilka mm i staną, padła więc decyzja żeby wymienić go na nowy, i tu problem, w łodzi mieli tylko komplet zamek + siłownik za 1250zł, w warszawie mieli sam siłownik ale za 224zł + wysyłka, używane są po 50-80zł ale stan techniczny nieznany, nie wiadomo ile pochodzi

pojechałem więc do stig-a i przy okazji kupowania czujnika parkowania kupiłem ich siłownik o uciągu 8kg za 25zł bo pasował mniej więcej kształtem do oryginała, trochę pokombinowałem i udało się go połączyć z zamkiem, jedna śrubka pasuje do oryginalnego otworu, a drugą złapałem poprzez blaszkę tą dołączaną do zestawu, całość już działa niezgorzej od fabrycznego, dam znać jakby się rozleciał

Daniello81 - 22-01-2010, 13:44

podłącza się pod temat
tylne lewe drzwi centralny nie działa :( nie słychać silniczka
co to może być i gdzie szukać przyczyny ?
czy zimowa aura mogła być winowajcą?

Student - 22-01-2010, 15:00

Miałem podobny problem wiec coś napiszę.

Dokładnie sprawa dotyczyła lewych tylnych drzwi w Cari z 98r. GDI

Po dokładnym zapoznaniu sie z problemem i obejrzeniu drzwi po zdjęciu boczka doszedłem do wniosku że nie ma sensu zdejmować folii ochronnej bo była ORI i wymontowywać zamka tylko da sie problem rozwiązać przez taki mały otwór na drzwiach zaślepiony czarną okrągłą naklejką na wysokości zamka.
Odkleiłem, obejrzałem przez otworek o średnicy 2cm i zobaczyłem że problem nie jest w siłowniku bo on pracuje tylko w dwóch elementach metalowych które pracują na bolcu i obcierają o siebie.
Jeżeli na skutek eksploatacji nazbiera się tam dużo brudu lub opiłków lub bolec cię delikatnie przytrze to te elementy powodują taki opór że siłownik ma problem aby je popychać.
Generalnie WD40 tutaj pomoże tylko na chwilę bo to kiepski środek.
Zastosowałem normalny smar łożyskowy odporny na mrozy,
Nałożyłem śrubokrętem smar przez otworek, od tamtej pory nie było problemów z tym zamkiem.

Daniello81 - 22-01-2010, 15:45

OK moja cari też 98 i folia tez była ORI do dzisiaj ;)
dzięki że przytoczyłeś swoją diagnozę później to sprawdzę
dzięki i pozdrawiam

mpoplaw - 23-01-2010, 08:54

Daniello81 napisał/a:
nie słychać silniczka
co to może być i gdzie szukać przyczyny ?

dawno temu w innym samochodzie też przestał całkowicie działać mi centralny w tylnych drzwiach, i przyczyną był przetarty przewód zasilający, po prostu od otwierania drzwi osłabiony na mrozie przewód nie wytrzymał zmęczenia materiału i pękł

objawy pasują idealnie do twoich. mróz i brak chrobotania siłownika, bo gdyby się zatarł to by przynajmniej coś tam buczało

Wojtas24 - 23-01-2010, 16:58

Witam Mam podobny problem prawie Identyczny tylko że latem centralny działa bez zarzutu ale wyprobuje tą opcje z tą mała czarna folia bo tez mam ORI folie. Dzięki :) :)
Morfi - 23-01-2010, 17:23

Tez mam identyczny problem silniczki działają.
W lato tez nie ma problemu, przychodzi zima i centralny nie otwiera tylnych dzwi.

Daniello81 - 23-01-2010, 18:41

Widzę że jest nas kilku z tym problemem :?
ja zacznę od tej naklejki nasmarowania i przeczyszczenia tego "bolca"
potem zobaczymy. :wink:

mikall0 - 25-01-2010, 15:11

Student napisał/a:
Miałem podobny problem wiec coś napiszę.

Dokładnie sprawa dotyczyła lewych tylnych drzwi w Cari z 98r. GDI

Po dokładnym zapoznaniu sie z problemem i obejrzeniu drzwi po zdjęciu boczka doszedłem do wniosku że nie ma sensu zdejmować folii ochronnej bo była ORI i wymontowywać zamka tylko da sie problem rozwiązać przez taki mały otwór na drzwiach zaślepiony czarną okrągłą naklejką na wysokości zamka.
Odkleiłem, obejrzałem przez otworek o średnicy 2cm i zobaczyłem że problem nie jest w siłowniku bo on pracuje tylko w dwóch elementach metalowych które pracują na bolcu i obcierają o siebie.
Jeżeli na skutek eksploatacji nazbiera się tam dużo brudu lub opiłków lub bolec cię delikatnie przytrze to te elementy powodują taki opór że siłownik ma problem aby je popychać.
Generalnie WD40 tutaj pomoże tylko na chwilę bo to kiepski środek.
Zastosowałem normalny smar łożyskowy odporny na mrozy,
Nałożyłem śrubokrętem smar przez otworek, od tamtej pory nie było problemów z tym zamkiem.

A czy taki sam otworek jest w Cari po lifcie? A jak jest to gdzie? Mozna jakos nasmarowac centralny bez rozbierania drzwi? Jaki smar polecacie?

Ninja - 25-01-2010, 17:42

Tak się podepnę,żeby nie zaśmiecać forum nowymi postami.Mój central chodzi bez problemu,ale od strony kierowcy mam problem z otworzeniem zamka.Zamyka się bez problemu,ale jak chcę otworzyć,to kluczyk przekręca się ok 3mm i dalej nie idzie.Muszę wymieniać załość,czy jest za to odpowiedzialna tylko jakaś część???
mlun - 25-01-2010, 19:09

Jak nie używałeś zamka tylko cały czas pilotem otwierałeś to zebrał się tam syf. Możesz popróbować lekko kluczykiem poruszać to może się uda a jak nie to czyszczenie pozostaje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group