To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Gdy brak paliwa zwiększa się moc ktoś pomoże?

Ppiotr - 21-06-2007, 20:14
Temat postu: [Cari 1.9TD] Gdy brak paliwa zwiększa się moc ktoś pomoże?
Carisma 19 td mam pytanie czy w końcu może ktoś odpowiedzieć mi na pytanie dlaczego zwiększa się moc gdy kończy się paliwo moc wzrasta bardzo dużo to nie przypadek. Pozdrawiam
Anonymous - 21-06-2007, 20:26

mieszanka się zmienia - pewnie dostaje więcej powietrza,
silnik sie wtedy wkręca lepiej w obroty jednak to nie jest jednoznaczne z mocą

gratuluję pomysłu wyjeżdżania paliwa do minimum aż zacznie go brakować :doubt:

Ppiotr - 21-06-2007, 21:04

Fajnie pomysł nie jest dobry ale miałem paliwa mało i jechałem pod dużą górę chyba 3 razy mi to się stało i za każdym razem tak samo. Wiem że się zmienił stosunek paliwo powietrze ale to jest usterka czy nie bo za bardzo nie wiem czy mam jechać do serwisu ewentualnie co jest nie tak z ustawieniem

[ Dodano: 21-06-2007, 21:06 ]
I jest zwiększona moc bo przy takim samym wciśnięciu gazu aż wciska w siedzenie

Anonymous - 21-06-2007, 22:31

fajny nie jest bo to nic madrego jedzdzic bez paliwa.
i zaloze sie ze to jest twoje subiektywne odczucie bo nie ma czegos takiego jak wiecej mocy im mniej paliwa wiec nie jedz z tym do serwisu bo albo cie skasuja za nic albo delikatnie sie posmeija :-)

Anonymous - 21-06-2007, 23:58

przyłączam się do opinii arturra, poza tym jeżeli wyjeżdżasz paliwo maksymalnie do końca to tylko zapowietrzasz układ paliwowy, przez co zacznie Ci bardziej kopcić i stanowczo wątpię że moc wzrasta w momencie gdy układ łapie powietrze, a już na bank kierowca tego nie odczuje, bo nawet jeżeli tak się dzieje, to wzrost mocy byłby malutki, niemożliwy do odczucia. Więc tak jak kolega powyżej napisał, obstawiam subiektywne odczucie.
Anonymous - 23-06-2007, 00:46

arturro napisał/a:
fajny nie jest bo to nic madrego jedzdzic bez paliwa.
i zaloze sie ze to jest twoje subiektywne odczucie bo nie ma czegos takiego jak wiecej mocy im mniej paliwa wiec nie jedz z tym do serwisu bo albo cie skasuja za nic albo delikatnie sie posmeija :-)


\tak własnie o tym sądze :)

Ppiotr - 23-06-2007, 12:04

To nie jest mój pierwszy diesel więc wiem jak powinien reagować na brak paliwa nie wiem dlaczego się nabijacie sądziłem że znajdę pomoc na forum ale przecież pomyliłem się bo chyba koledzy za mało się znają i dla was znam lepsze fora gdzie brzuszki będą bolały was od śmiechu a nie forum mitsu dodam jeszcze że mam zaślepiony EGR , brak Katalizatora i jeszcze nie skasowany błąd elektro zawora od przyspieszacza
Nie jestem debilem aby wyjeżdżać paliwo do końca i nie czytacie co ja piszę bo napisałem że jadąc do domu podjeżdżam pod dużą górę z małą ilością paliwa chyba że nie wiecie co się dzieje z paliwem w zbiorniku jeśli jedziesz pod górkę.Nawet nie zapowietrza mi się układ paliwa tylko po chwili słabnie napiszę dokładnie jak to jest gdy podjadę pod górę i jest prosta po ok 50 - 100metrach przyspiesza sam i ciągnie tak przez ok 100-150 m później słabnie
i tak na koniec przejechałem nim 20 000km i wiem jak się zachowuje ten samochód i tak dla niedowiarków ze względu że tą górkę mam nie daleko domku to często nią jadę a le z większą ilością paliwa bo jestem nauczony że wskazówka paliwa jest na min a rezerwa się jeszcze nie pali to tankuję. Pozdrawiam

[ Dodano: 23-06-2007, 12:07 ]
Dodam jeszcze że ten elektrozawór mi troszkę rosi paliwo a błąd pozostał po złym ustawieniu paska rozrządu ale teraz jest niby ok gdyż chek się nie zapala

Anonymous - 23-06-2007, 13:22

nikt sie z ciebie nie nabija, a to ze nie potrafisz opisac problemu to twoja wina,
poprostu auto samo przyszpiesza? tak? tzn. nie wciskasz pedalu przyszpieszenia, a one dalej ciagnie do przodu? lub po wcisnieciu pedalu i puszczeniu auto dalej jedzie do przodu?

Ppiotr - 23-06-2007, 21:32

jadę prędkością stałą przykładowo 100km/h nie dodaję gazu auto przyspiesza do 130km/h
pedał gazu trzymam jednakowo nawet nie drgnie. Właśnie przyjechałem i koleś jechał za mną i mówił że na niebiesko dymi podobno to źle i mierzyłem napięcie na potencjometrze który jest na pompie nie pamiętam jego dokładnej nazwy i mam od 0.6v na minimum i równo idzie jak wciskam gaz do 3,76V. a z tego co czytałem to ma być na maxa 5V tak przy okazji odłączyłem elektrozawór przestawiacza i silnik głośno chodzi a moc powiedzmy że taka sama niestety nie wyczuwam nie wielkie zmiany w mocy. Pozdrawiam

Anonymous - 23-06-2007, 23:26

ja coś kiedyś słyszałem, że jak auto turbo kopci na niebiesko, to może oznaczać, że coś jest nie tak właśnie z turbiawką.
Pieniek - 24-06-2007, 07:41

dymienie na niebiesko to z pewnością nie powód do radości gdyż oznacza spalanie oleju. Silnik może brać olej albo przez uszczelnienie turbiny albo przez pierścienie, częściej jednak przez turbo. Zdejmij przewód dolotowy do kolektora ssącego i zobacz czy nie ma w nim zbyt dużo oleju.
Co do samoistnego przyśpieszania nie mogę się wypowiedzieć bo nic mądrego nie przychodzi mi do głowy. Jeszcze o czymś takim nie słyszałem

loidd - 24-06-2007, 09:27

Ppiotr napisał/a:
jadę prędkością stałą przykładowo 100km/h nie dodaję gazu auto przyspiesza do 130km/h
pedał gazu trzymam jednakowo nawet nie drgnie.

Pompa wtryskowa do regulacji.
A co do dymienia na niebiesko to sprawdz:
- zawór elektromagnetyczny kąta wtrysku
- wtryskiwacze,
- turbinkę.

Ppiotr - 24-06-2007, 18:22

jeśli chodzi o olej to chyba się mylicie bo przejechałem 17 000 od wymiany i praktycznie mam taki sam stan jak przy wymianie bo pamiętam że nalałem na 1/2 właśne wczoraj wymieniłem Castrol Magnatec syntetyczny jeśli chodzi o zawór to możliwe auto ma przejechane 140 000 kolego napisz jeśli wiesz co w pompie do regulacji aby w serwisie mnie nie skasowali za nie wiadomo co bo sam chyba nie jestem w stanie wyregulować. Pozdrawiam
Hubeeert - 24-06-2007, 18:25

Ppiotr napisał/a:
jeśli chodzi o olej to chyba się mylicie bo przejechałem 17 000 od wymiany
juz o co najmniej 2 tys za duzo...

Pompa do regulacji oznacza regulacje kata wtrysku. Niewazne. Pojedz i sprawdz. I zdejmij rure z turbo do Intercoolera - sprawdz czy wewnatrz nie ma oleju.

Ppiotr - 24-06-2007, 18:29

A zdiełem przewód od kolektora i nic sucho nic zdejmowałem wczoraj

[ Dodano: 24-06-2007, 18:32 ]
Tylko ten przewód intercoler kolektor bo łatwiej tamtego nie mogłem.
Wiem że o 2000 za dużo tylko w trasie byłem



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group