To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Ogólne - L200 Super Select i "esp" zamiast blokady tylnego

Anonymous - 23-06-2007, 01:01
Temat postu: L200 Super Select i "esp" zamiast blokady tylnego
Cześć!
Trzeba zrobić koszty w firmie i noszę się od jakiegoś czasu z kupnem pick-upa - piszę do Was - ponieważ chciałbym zasięgnąć opinii o autku :P . Generalnie auto mialoby służyć do worzenia czterech liter z miejsca A do B czasem przewożąc coś ciężkiego, a nawet bardzo - czasem wypad w góry (okolice Łężycy) zarówno w lecie jak i zimą. Generalnie moje pytanie jest proste: Czy stosując system SuperSelect w L200 Mitsubishi poszlo po najmniejszej linii oporu i zamiast blokady tylnego mechanizmu różnicowego zamontowało kontrole trakcji? Właśnie - jak to jest w przypadku L200 jak jedno z kół z tyłu traci przyczepność? Moment jest przekazywany na to które ma przyczepność, czy ichnie ESP blokuje koła/koło - czy to ESP da się wyłączyć?

Powiem szczerze, że na początku byłem 100% za Navarą - ale po tym co przeczytałem odnośnie układów kierowniczych, sprzęgieł i tylnych mostów, które lubią padać - to aż się przeraziłem :] - no i jeszcze w Nissanie mówia że to silnik dCi z Renaulta :]

Jackie - 30-06-2007, 15:51

Hej,
Miski raczej nie posżły na łatwiznę dająć ESP (a w zasadzie MATC) bo jak widzisz jest to jedyny Pick-up, który to ustrojstwo ma. Co do jego skuteczności i użyteczności - żadna elektronika nie zastąpi blokad w terenie jednak na codzień częściej przyda Ci się kontrola trakcji niż blokady (nie zapomnij, że L200 to jednak czołg i swoją masę ma) Także jeżeli nie wybierasz się w ciężki teren bierz MATC jeżeli jednak chcesz pohulać po bagnach - blokadę, z tym, że wtedy musisz się bardziej pilnować na zwykłej drodze ;)
El_Chueco napisał/a:
Powiem szczerze, że na początku byłem 100% za Navarą - ale po tym co przeczytałem odnośnie układów kierowniczych, sprzęgieł i tylnych mostów, które lubią padać - to aż się przeraziłem :]

Co nas jakoś nie martwi, bo może przybędzie nam jeszcze jeden aktywny forumowicz (do czego gorąco zachęcam).
El_Chueco napisał/a:
no i jeszcze w Nissanie mówia że to silnik dCi z Renaulta :]

O silnik popytaj Crenscha może coś o tym powiedzieć biedaczysko ;) Powiem ci tak - w mojej opinii ze starej dobrej marki Nissana został już tylko znaczek... Jeżeli chcesz kupić Nissana - kup Renault - będzie taniej a produkt ten sam ;) Japończycy masowo wyprzedają Nissany uważając, że to już nie jest "ich" marka (po prawdzie wiąże się to również z protestem bo podobno koncern mógł się sam wydobyć z bagna a tego nie zrobił...)
Misiek jest specyficzny i nie każdemu pasuje (co bardzo dobrze, bo jakby dobił do statusu "popularny" to bym się z nich wypisał ;) ) ale te auta mają w sobie coś takiego, że mnóstwo ludzi do nich wraca albo wręcz zamienia jednego na drugi. Życzę Ci, żebyś sam to sprawdził.
Pozdrawiam

Kibloo - 22-08-2007, 11:21

szanowny Kolego,
używam nowego L200 (2,5 chipowany) w sposób jaki opisaleś (głównie wożenie 4 liter i troche narzedzi), na piachu, błocie (umiarkowanym) i asfalcie MATC jest rewelacyjny, a jeśli będziesz jeździł ze stałym 4x4 (bo w wersji A94 wolno tak jeżdzić nawet po asfalcie) to maszyna prowadzi się lepiej niz niejedna osobówka. Przewaga nad Navarą? w nisku nie wolno włączać 4x4 na utwardzonej drodze, bo grozi to uszkodzeniem skrzyni redukcyjnej, a w L200 jak nawierzchnia grozi poślizgiem (deszcz, itp.), to wpinasz 4x4 i jedziesz jak przyklejony do asfaltu. Na dobrej trasie? włączasz 4x2 i średnie zużycie paliwa to jakieś 7,8-8,5 litra/100 km, a na autostradzie (śr.115 km/h) około 10 l/100km
Pozdro

Polluks - 31-05-2014, 20:53

Odkopię temat, ponieważ pytanie dotyczy SS i R\D Lock, a nie chcę zakładać nowego.
Czy w L200 występuje łącznie napęd Super Select i dodatkowo blokada tylnego dyferencjału?
Takie rozwiązanie zastosowano w Pajero Sport jest to przewaga nad L200 w terenie. Jednak słyszałem, że eLki też mają takie rozwiązanie. Czy to prawda? Miałem służbowy L200 z SS, ale już przycisku R/D Lock nie. Może to się zmieniło?

jurekschroda - 30-06-2014, 12:21

Wszystko zależy od wersji, np w Intense masz Super Select i blokadę tylnego mostu, ale nie ma esp. W Intense Plus i Instyle masz Super Select, jest też esp, ale nie ma blokady tylnego dyfra.
pablo eldiablo - 20-03-2020, 17:28

Odkopię temat po latach - czy ćwiczył ktoś w L200 SS z ESP podmianę tylnego mostu na taki z blokadą? Nie chciałbym przy tym tracić ESP, bo na asfalcie się przydaje, zwłaszcza z pustą paką.

Czy tylny most z jakiegoś EasySelect z blokadą albo Pajero Sporta da radę, czy różnią się przełożeniami, czymś jeszcze innym? Z góry dzięki :-)

KrzysiekC - 21-03-2020, 17:02

Tego jeszcze nie prerabialem u siebie ale temat ciekawy.
Który masz rocznik L200.
Czy masz u siebie wyłącznik ESP??
Mam teraz na warsztacie L200 z roku 2011 z blokadą to sprawdzę jak to wygląda bo ma blokadę a czy ESP to nie wiem.
Sprawdzę w poniedziałek.

Zuzia - 21-03-2020, 21:21

pablo eldiablo napisał/a:
Odkopię temat po latach - czy ćwiczył ktoś w L200 SS z ESP podmianę tylnego mostu na taki z blokadą? Nie chciałbym przy tym tracić ESP, bo na asfalcie się przydaje, zwłaszcza z pustą paką.

Czy tylny most z jakiegoś EasySelect z blokadą albo Pajero Sporta da radę, czy różnią się przełożeniami, czymś jeszcze innym? Z góry dzięki :-)

Występował l200 w takim zestawieniu z esp super selectem i blokadą . Więc powinno dać się to sensownie złożyć.
Najszybciej to będzie założyć chińską blokadę z kompresorem .

pablo eldiablo - 21-03-2020, 22:26

Mój jest z 2007r., czyli przedliftowy. Mam wyłącznik ESP po lewej od kierownicy, w miejscu, gdzie w EasySelectach jest R/D Lock.

Zuzia, masz jakieś informacje, na jakie rynki były te SS z blokadą i ESP? I jakie roczniki?

Zuzia - 21-03-2020, 22:32

pablo eldiablo napisał/a:
Mój jest z 2007r., czyli przedliftowy. Mam wyłącznik ESP po lewej od kierownicy, w miejscu, gdzie w EasySelectach jest R/D Lock.

Zuzia, masz jakieś informacje, na jakie rynki były te SS z blokadą i ESP? I jakie roczniki?

Z Włoch na 100 % rocznik 2009 sprowadzał dla siebie mój kolega. Jak jeszcze miałem elkę to miałem taki plan jak Ty . Skończyło się na zakupie chińskiej blokady i kompresora. Sprzedałem nie zamontowane razem z samochodem. Kupowałem w którymś z naszych sklepów 4x4 .

pablo eldiablo - 23-03-2020, 17:11

No właśnie jak się tak wczytuję w temat... to chyba najsensowniej będzie kupić kompresor i airlocka ARB dedykowane do Elki... Fabryczne rozwiązanie takie 'elegantsze' :wink: jest, ale ciężko znaleźć odpowiedni most z pasującymi przełożeniami...

... a kompresor na pokładzie zawsze się może przydać :roll:

Zuzia - 24-03-2020, 16:58

Olej arba za takie pieniądze, chinol robi tak samo a jest tańszy. Pakowaliśmy do kolegi pajeraka tylko do upalania i z rok albo lepiej robi na agresywnej oponie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group