To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Płyn układu wspomagania kierownicy

Anonymous - 23-06-2007, 14:10
Temat postu: [EAxx] Płyn układu wspomagania kierownicy
Czy wymienial ktos kiedys na DIII? Wlasnie to zrobilem i jestem ciekawy czy to zupelnie nieszkodliwe. W manualu jest D/DII ale w momencie drukowania nie bylo raczej DIII na rynku. Intuicyjnie, zabarwiane na taki sam kolor oleje tego typu, jak D sa "w wiekszym stopniu" kompaktybilne czy sie myle?
pa_pi - 25-06-2007, 13:29

Napisz jak wymieniałeś płyn, sam czy warsztacie ? Jeżeli sam to napisz jaka jest procedura.
Anonymous - 25-06-2007, 14:57

Sam. Wlasciwa procedura jest opisana w manualu w sekcji 37A-9. Zrob to tak jak w manualu napisane najlepiej. Ja robilem tak: rozpialem uklad (przy chlodnicy plynu bo akurat odkrecalem zderzak), spuscilem plyn. Caly nie zleci, jak wygladal tragicznie to zdejmij przewody WN, zabezpiecz je i wlacz doslownie na chwilke starter zeby wydobyc jeszcze troche plynu z ukladu. Przywroc polaczenie w ukladzie plynu (jesli bedziesz rozpinal tam gdzie ja to zwroc uwage na znaczniki na wezykach). Wlej nowy plyn do MAX i wlacz na sekunde starter (przewody WN zdjete), dolewaj plynu az przestanie pic pomagaj starterem.
Z pomoca drugiej osoby teraz uzupelniasz poziom plynu so stanu MAX i na starterze skrecasz zdecydowanie kierownice w lewo i prawo kilka razy (10-15s). Przywroc polaczenie przewodow WN i to samo na wolnych obrotach.
Jesli pompa piszczy znaczy ze nie jest calkowicie odpowietrzony i w zasadzie mozesz pokrecic kierownica na wolnych obrotach, powinno sie samo odpowietrzyc, moze to znaczyc ze podczas procedury dolewajacy plynu zaspal. Zawsze lepiej odpowierzac na samym starterze.

pa_pi - 25-06-2007, 15:40

Dzięki, za informację. W manualu widziałem że odkręca się tylko powrót ? Co to są przewody WN ?
Anonymous - 25-06-2007, 15:47

Ta tylko powrot, ale ja mam zawsze jakas teorie do sprawdzenia. Wysokiego napiecia, potocznie zwane przewodami zaplonowymi.
pa_pi - 25-06-2007, 15:49

:) dzięki, ja nie muszę bo mam odcięcie zapłonu :D ;) dzięki, pozdrawiam.
Anonymous - 26-06-2007, 08:08

PLPynton napisał/a:
skrecasz zdecydowanie kierownice w lewo i prawo kilka razy

Wcale nie zdecydowanie, w kazdym razie powinno sie nia krecic bardzo powolutku - sprawdzone i potwierdzone przez ASO. W tym modelu dosc ciezko sie odpowietrza ukl. kierowniczy, ale na szczescie jest prostsza metoda - upuszczajac plyn jednoczesnie sie dolewa nowego, dla pewnosci mozna przelac go nieco wiecej i nie trzeba wtedy odpowietrzac.
P.S. Pompa nie piszczy jesli jest jeszcze powietrze, tylko przy kreceniu kolkiem uklad wpada w dosc spore drgania, u mnie trzeslo prawie calym autem. Poza tym widac to po oleju w zbiorniczku - jesli jest pianka na powierzchni, lub jest jakby taki mleczny, to znaczy ze jeszcze jest powietrze.
Im wolniejsze obroty silnika (pompy wspomagaia) tym efektywniejsze odpowietrzanie. No i warto podniesc przednie kola, zeby nie katowac listwy (mniejsze opory), bo krecenia kierownica bedzie zdecydownie wiecej niz 10-15s.

roch_27 - 26-06-2007, 10:33

Simones napisał/a:
W tym modelu dosc ciezko sie odpowietrza ukl. kierowniczy
no nie do końca ;) Aby odpowietrzyć układ wspomagania wystarczy na postoju na wolnych obrotach kręcić kierownicą w lewo do skrajnego położenia, lekko odpuścić po czym ponownie dokręcić do oporu. Następnie powoli skręcamy kołem kierownicy w prawą stronę powtarzając to samo co w lewym położeniu.
Układ powinien się odpowietrzyć po 4-5 powtórzeniach.
Simones napisał/a:
przy kreceniu kolkiem uklad wpada w dosc spore drgania
zgadza się. Dodatkowo może być odczucie blokowania się układu kierowniczego - zwłaszcza przy zakrętach :doubt:

pozdro

Anonymous - 26-06-2007, 11:40

Panowie, prosilbym o ostateczne przejscie do sedna sprawy, fajnie ze sobie pomagamy ale moze ktos sie wypowie na temat DIII i jego uzytecznosci w w/w samochodzie.
Odnosnie procedur wymian, many dostepna instrukcje serwisowa napisana przez ludzi ktorzy projektowali ten samochod i wszelkie nasze "usprawnienia" sa tylko i wylacznie blednym tokiem myslenia nabytym w sposob znacznie odbiegajacy i majacy malo wspolnego z wlasciwym zrozumieniem.
Tak przy okazji to czy "maglownicy" EA5 - RHD mozna uzyc do samochodu EA5 - LHD, bo widze ze sa na allegro dosc tanie?

Anonymous - 26-06-2007, 12:56

PLPynton napisał/a:
Tak przy okazji to czy "maglownicy" EA5 - RHD mozna uzyc do samochodu EA5 - LHD...

Napisalbym, ze absolutnie nie, ale
PLPynton napisał/a:
Panowie, prosilbym o ostateczne przejscie do sedna sprawy, fajnie ze sobie pomagamy ale moze ktos sie wypowie na temat DIII i jego uzytecznosci w w/w samochodzie....

wiec DIII jest poprostu bardziej płynny w niższych temperaturach niż oleje Dexron II (max. 2000 mPa.s przy temp. -20°C zamiast 3000), co umożliwia łatwiejszą zmianę biegów w niskich temperaturach. Posiada większą odporność na utlenianie niż standard Dexron IIE, zapewnia stabilność filmu olejowego w wysokich temperaturach. Zabezpiecza przed ścieraniem i korozją. Dexron III jest najnowszym etapem rozwoju standardu Dexron. Może być używany dla zastosowań gdzie są wymagane "DEXRON", "B DEXRON", "DEXRON IID", "DEXRON IIE", "DEXRON III".
Podsumowujac mozna go uzywac, gdyz jest poprostu wyzsza klasa (podobnie jak olej silnikowy nowej generacji bez obawy mozna lac do naszych silnikow).
Pozdro!

[ Dodano: 26-06-2007, 13:01 ]
roch_27 napisał/a:
Aby odpowietrzyć układ wspomagania wystarczy na postoju na wolnych obrotach kręcić kierownicą w lewo do skrajnego położenia, lekko odpuścić po czym ponownie dokręcić do oporu.

Myslisz, ze tego nie robilismy, wcale nie pomagalo ani u mnie, ani u Trociniarza - bo z jego ukladem tez walczylismy. Ten system powodowal zdecydowanie najwieksze wibracje, ale w naszym przypadku najlepsze efekty przynosilo powolne krecenie kolkiem od-do na rozruszniku.

Anonymous - 26-06-2007, 14:16

No i gitara, o to chodzilo, thx dodalem score.
Anonymous - 08-06-2009, 13:01
Temat postu: [EA5A 2.5] Problem z odczytem poziomu płynu wspomagania ????
Witam

Ostatnio podczas sprawdzania poziomu oleju zauważyłem że mam mało płynu do wspomagania. Pojechałem do sklepu i zakupiłem 1L chciałem zalać ale okazało się że mam maxa. Oczywiście pierwsze sprawdzenie było na zimnym silniku drugie na ciepłym czy tak powinno być jeżeli tak to w którym momencie wskazanie jest prawidłowe ????

P.S. Czytałem posta o płynie wspomagania wszyscy mówią że mają czerwony a u mnie w Galu jest zielony. Jest jakaś różnica ????

rick - 08-06-2009, 13:32

ja u siebie zawsze sprawdzalem po odpaleniu i kilkukrotnym pokręceniem kierownica w obie strony, jeżeli wtedy tego płynu ubywało to dolewałem do wskazanego poziomu.
robertdg - 21-06-2009, 22:11

Na zbiorniczku jest napisane gdzie ma sie znajdowac poziom plynu na rozgrzanym silniku (wiadoma jest rozszerzalnosc termiczna cieczy) na zimnym silniku poziom jest troche mniejszy

Płyny zalecane wedle producenta

Valvoline MaxLife ATF
lub
Valvoline ATF Type D

kolor plynu czerwony

kontrola co rok lub 15000km

plynu sie nie wymienia tylko dolewa

lukmp3 - 04-01-2010, 13:39
Temat postu: płyn do układu wspomagania
Mam pytanie, czy można mieszać różne marki płynów od wspomagania ze sobą, bo potrzebuje troche dolać a nie wiem jaki był lany poprzednio. Mam stan poniżej minimum.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group