To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Instalacja sterownika zamka centralnego

Anonymous - 28-06-2007, 19:48
Temat postu: [CJ1A 1.3] Instalacja sterownika zamka centralnego
Obecnie w Colcie mam centralny zamek bez pilota. Kupiłem do niego sterownik z pilotem. Nie mam jednak bladego pojęcia jak go podłączyć. Poniżej przedstawiam zdjęcia kupionego sterownika, instrukcje montażu oraz kabli wychodzących z siłownika zamka prawych drzwi. Czy ktoś mógł by mi to wytłumaczyć łopatoligicznie, który kabelek połączyć z którym kabelkiem? Obecnie mam koncepcję aby podłączyć go pod siłownik prawych drzwi. Jednak doczytałem gdzieś na forum że instaluje się go jakoś pod kierownicą. Proszę o informacje jak mogę go zamontować.


Siłownik w prawych drzwiach (od tej koncepcji odchodzę):
http://bukmacherski-katal...wy_silownik.jpg

Zakupiony Sterownik:
http://bukmacherski-katal...a/sterownik.jpg

Schemat podłączania (instrukcja):
http://bukmacherski-katal...nik_schemat.jpg

Anonymous - 28-06-2007, 22:54

tutaj masz link do mojego wczesniejszego posta gdzie masz zdjecia kabelkow do ktorych trzeba sie bedzie wpiac (najwazniejsze jest ostatnie zdjecie)
http://www.mitsubishi-gra...er=asc&start=15
z tego co widac ze schematu jaki zamiesciłes to twój sterownik podaje impuls masy na przekazniki wiec wystarczy podlaczyc te dwa kabelki z twojej centraliki które sluza do otwierania i zamykania do kabelkow (tych zaznaczonych strzałkami) ktore zobaczysz na moich zdjeciach. Wydaje mi się ze spokojnie mozna pominac przekazniki jakie widac na twoim schemacie poniewaz zamki w colcie sterowane sa masa. Sterownik cecntralnego zamka w twoim colcie znajduje sie za bezpiecznikami po lewej stronie od strony kierowcy. Jesat to taka niebieska puszka przymocowana od tylu do tego w czym siedza bezpieczniki. Nie pamiętam ktory kabelek ze zdjec sluzyl do zamykania a ktory do otwierania ale sprawdzisz to przylkadajac do nich masę z samochodu i zobaczysz jak zareaguja zamki (jak się zamkną to znaczy ze kabelek jest do zamykania jak otworza to do otwierania).
Mam nadzieje ze trochę ci pomogłem i zycze powodzenia.
Pozdrawiam

Anonymous - 28-06-2007, 23:10

Dzięki za odpowiedź. Mam jednak jeszcze kilka wątpliwości. Czy w takim przypadku muszę podłączać sterownik pod zasilanie jeżeli tak to skąd najlepiej je wziąć?

Czy to to niebieskie co uwieczniłem na zdjęciach (lewy dolny róg) ?

http://bukmacherski-katal...ka/dsc00398.jpg
http://bukmacherski-katal...ka/dsc00397.jpg

Anonymous - 29-06-2007, 11:00

wydaje mi się ze pytasz czy to co na zdjęciach niebieskie to centralka zamka jesli zle zrozumialem to sorki.
Na zdjeciach ktore wstawiles nie ma centralki ale jestes juz blisko. Centralka znajduje sie od tylu tego czegos w czym siedza bezpieczniki. Na dole tego panelu masz nakretke rozmiar 10. musisz ja odkręcic i wyjąc cały ten panel w ktorym siedzi skrzyneczka z bezpiecznikami. Nie da sie tego wyciagnac całkowicie ale da się przekręcić troche. Zobaczysz wtedy przymocowane do tego od tyłu niebieskie pudełeczko zeby sie upewnic czy to to posłuczaj czy pstryka jak zamykasz i otwierasz zamki. do tego pydełeczka wczodzi wtyczka ta ktora jest pokazana na moich zdjeciach i do niej możesz się wpiąć z kabelkami od twojego nowego sterownika.
Oczywiście musisz doprowadzić zasilanie do nowego sterownika.
skąd najlepiej to ciężko powiedzieć, ale to raczej obojętne bo pobór prądu przes to urządzenie jest bardzo mały. Najlepiej jednak by było podpiąć się do głównego przewodu zasilającego ja jednak nie wiem który to. Musisz sobie pomierzyć. ż tego co pamiętam z jakichś poprzednich wątków to jest to najgrubszy przewód w kolorze białym. A masę to gdzie kolwoek możesz podłączyc nawet do jakiejś śrubki
Pozdrawiam

Anonymous - 29-06-2007, 11:16

Ok dzięki za wyjaśnienie. Dzisiaj się za montaż zabiorę. Małe podsumowanie:

Muszę się dobrać do niebieskiej skrzyneczki za bezpiecznikami. Tam będą kabelki OPEN i CLOSE jeden będzie niebiesko-biały a drugi biało-zielony (trzeba dojść który OPEN a który CLOSE) następnie podłączyć zgodnie ze schematem te kabelki do sterownika.


Potem trzeba poszukać jakiegoś kabla z zasilaniem i też się do niego wpiąć. Potem zostaje już tylko masa i to koniec montażu.

Czy moje podsumowanie jest zgodne z prawdą? I na koniec jeszcze jedno pytanie jak najbezpieczniej popodpinać się do tych kabelków aby nic nie uszkodzić?

Anonymous - 29-06-2007, 13:49

Musisz zrobić dokładnie tak jak napisałeś:)
Co do podłączenia się do kabelków to najbezpieczniej byłoby odizolowac kawałek za wtyczką i przylutować tam to co potrzeba a potem dobrze zaizolować.
Można też odizolować i skręcić przewody razem ale jest to troche druciarstwo i mniej pewne bo kiedyś może nie zadziałać bo kabelki mogą zaśniedziec z czasem, ale też bedzie działać.
Ja bym obstawial na lutowanie choć jest tam niewygodnie i jest dość trudno ładny lut zrobić .
Powodzenia

Anonymous - 29-06-2007, 19:38

Okazało się, że tej niebieskiej skrzyneczki niema, okazało się że centralka nie jest u mnie konstrukcją fabryczną. Wszystko jest zlokalizowane pod schowkiem od pasażera po prawej stronie. Zabrałem się za montaż jednak okazało się że ta niefabryczna konstrukcja sterowana jest plusem. Bilans tego taki że już wiem co i jak, ale niepotrzebnie kupiłem sterownik sterowany masą.

BTW chce ktoś kupić nowy sterownik ?

Anonymous - 29-06-2007, 20:53

Nie musisz sprzedawac sterownika bo on jest dobry. Poprostu musisz podlączyć go przez przekażniki tak jak masz na schemacie. Nie wiem czy masz te przekażniki w komplecie ale jeśli nie to koszt takich to okolo 10 zł więc chyba warto.
Na schemacie na rys. 3 masz namalowany przekaźnik.
Na cewkę podajesz stałe 12V (nóżka 86) a na jej drugi koniec przewod z zentralki którą kupiłeś (np otwierający) (nóżka 85). Do nóżki 87 podpinasz 12V a nóżkę 30 podłączasz do kabelka z centralki w samochodzie. Dokładnie tak samo dla przewodu zamykającego. Jak tak podłączysz to bedzie działało.
Pomyśl nad tym.
Pozdrawiam

Anonymous - 29-06-2007, 23:43

Wielkie dzięki za dotychczasową pomoc.

A wracając do tematu: Do nowej centralki nie miałem żadnych przekaźników. Natomiast z tego starego układu wymontowałem coś takiego (co moim zdaniem było niepotrzebne)

FOTO: http://bukmacherski-katal...ka/dsc00401.jpg

Czy to może być właśnie taki przekaźnik?

Anonymous - 30-06-2007, 15:11

Przekaźnik to to nie jest ,ale nie wykluczone że urządzenie to nie służy właśnie do wybierania sobie czym maja być strowane zamki czy masa czy plusem.
Do czego było to podłączone i czemu uważasz ze jest to niepotrzebne?

Anonymous - 30-06-2007, 15:39

Było podłączone do centralki ale po wymontowaniu nadal centralka działa z kluczyka (zamykają sie wszystkie drzwi jak zamyka się od kierowcy i tak samo od pasażera)

Obecnie wszystko jest przygotowane pod sterowanie plusem. Zakupiłem dzisiaj 2 przekaźniki (2x17zł a na allegro po 2zł :/ ) Teraz lutuje kabelki zgodnie z Twoją podpowiedzią i będę kombinował.

----------------------------------------------------

EDIT:

Chciał bym serdecznie podziękować za dotychczasową pomoc. Dzięki Tobie udało mi się zainstalować sterownik - wielkie, wielkie dzięki. Oczywiście punkcik "Pomógł" już przyznany a jak będziemy mieli okazje spotkać się w realu (może na jakimś zlocie?) to odwdzięczę się browarkiem ;)

Jeszcze raz dzięki.

Pozdrawiam

Anonymous - 01-07-2007, 08:43

Nie ma sprawy. Wiedziałem ze musi ci sie udac i ze to zadziała.
Gratuluje i pozdrawiam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group