[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] Blokada koła tył
pawlos - 30-06-2007, 15:44 Temat postu: [E54A 2.0 V6] Blokada koła tył Witam
Prawdopodobnie urwała się okładzina i blokuje koło po krótkiej przejażdżce około 1km bęben jest gorący . Proszę o podpowiedz jak to rozebrac i gdzie ewentualnie mozna kupić okładziny.
Hamulce są tarczowe tylko ręczny prawdopodobnie bębnowy.
Proszę o pomoc
czekoladka_1981 - 30-06-2007, 16:08
Masz tarczo-bemben po ściągnięciu tarczy szczęki masz na wierzchu i wymieniasz, szczęki kupisz w sklepie do japońców.
KrzychoP - 30-06-2007, 16:13
Zdejmujesz zacisk hamulca po odkręceniu dwóch śrub od wewnętrznej strony. Odkręcanie jarzma zacisku prawdopodobnie nie będzie konieczne, ale warto je również odkręcić, przeczyścić i nasmarować smarem grafitowym prowadnice jarzma (dwie długie śruby, warto pamiętać skąd wykręcone bo trochę się różnią). Bęben jeśli nie jest zapieczony na otworze centrującym i za bardzo podjechany powinien łatwo zejść - trzymany jest tylko na nakrętkach kół. Jeśli nie to z wyczuciem trzeba od wewnętrznej strony po obwodzie tarczy uderzać młotkiem z użyciem drewnianego klocka.
Spis części z numerami i rysunki znajdziesz na http://www.detali.ru/cat/mi/mi.dll po wpisaniu VIN-u auta. Potrzebne części możesz zamówić u JAPANEZE - Marek Malik tel GSM 602 224 584, mail: japaneze@tlen.pl
Anonymous - 30-06-2007, 16:14
pawlos: a moze po prostu nie odbija Ci hamulec.. znaczy tloczek sie nie cofa z powodu zmeczenia materialu;) jak wyciagniesz kolo to zdejmij zacisk i zobacz jak dziala.. u mnie wystarczylo rudego wygonic miejwiecej szczotka druciana i ladnie nasmarowac ( chociaz robilem to pierwszy raz i kilka prob mialem ). na dzien dzisiejszy wszystko mi dziala.. moze i u Ciebie tak bedzie:)
pawlos - 30-06-2007, 16:21
podniosłem samochód zdjąłem koło i kręciłem wyraznie słychac tarcie w srodku bębna- zaraz ide robic ,dzieki za rade bo zastanawiałem się po co jest ta gumka w beben wcisnieta ,a jak sie trzyma tylko na sróbach od kół to powinienem dac sobie rade
dzieki za szybkie odpowiedzi jak zrobie to napisze co dokładnie się stało i zamówie częsci u Japaneze:)
pozdrawiam
KrzychoP - 30-06-2007, 16:54
Napisałem tak:
[quote="KrzychoP"]Zdejmujesz zacisk hamulca po odkręceniu dwóch śrub od wewnętrznej strony. Odkręcanie jarzma zacisku prawdopodobnie nie będzie konieczne, ale warto je również odkręcić, przeczyścić i nasmarować smarem grafitowym prowadnice jarzma (dwie długie śruby, warto pamiętać skąd wykręcone bo trochę się różnią).
Ale trochę namieszałem bo pomyliłem jarzmo z zaciskiem, prawidłowa treść powinna być następująca:
"Zdejmujesz jarzmo z zaciskiem hamulca po odkręceniu dwóch śrub od wewnętrznej strony. Odkręcanie zacisku prawdopodobnie nie będzie konieczne, ale warto je również odkręcić, przeczyścić i nasmarować smarem grafitowym prowadnice zacisku (dwie długie śruby, warto pamiętać skąd wykręcone bo trochę się różnią)."
Tak ma to sens. Sorki za zamieszanie.
|
|
|