To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] Dziwne "skrzeczenie" z układu kier.

sion2002 - 30-06-2007, 20:26
Temat postu: [E54A 2.0 V6] Dziwne "skrzeczenie" z układu kier.
Witam

Właśnie wróciłem z małej wycieczki. W połowie trasy zacząłem słyszeć (szczególnie na ostrzejszych zakrętach) dziwny odgłos. Brzmi podobnie do skrzypienia sporych nie nasmarowanych drzwi, jest to dość głośny dźwięk. Na 100% nie pochodzi ze wspomagania. Pojawia się zarówno przy zgaszonym silniku, postoju jak i jeździe. Po podniesieniu maski i przysłuchaniu się stwierdzam, że dobiega z okolic przedniego, prawego koła. Niestety wszyscy mechanicy, których znam są dziś niedostępni - na jutro mam zaplanowaną większa trasę i boje się trochę teraz jechać. Jak myślicie, co to może być??

Prócz tego mam jeszcze jedno pytanie: czy ktoś z Was wymieniał samodzielnie górny, przedni wahacz? Zabierać się za to samemu, czy lepiej podjechać do mechanika? Na co ewentualnie trzeba się naszykować i na co uważać? Jak ostatnio się przyglądałem jego mocowaniu nie wydaje się skomplikowane.

Pozdrawiam
Szymon

deejay - 30-06-2007, 20:50
Temat postu: skrzypienie
Witaj mi to wygląda na koncówke drążka kierowniczego , sworzeń wachacza poduszke Mcpersona lub tulejki wachacza :) Kup na stacji np. WD 40 i spryskaj wszystkie połączenia i postaraj sie też nalać do środka w gumki końcówki i sworznia wachacza przesmaruj wszystko co możliwe powinno pomóc :wink: napewno !!!
sion2002 - 30-06-2007, 20:56

Na początku przyszłego tygodnia pojadę do mechanika i wtedy zrobię z tym porządek, pytanie tylko, czy taka jazda jest bezpieczna? Spryskać spróbuję :)

Pozdrawiam

deejay - 30-06-2007, 21:00
Temat postu: zawieszenie
Jak skrzypi to znaczy że coś sie zaciera :wink: jak nic nie stuka tylko skrzypi to można z tym jeżdzić nic nie powinno się poważnego stać Powodzenia
Anonymous - 30-06-2007, 22:38

witam popieram bartekdeejay czasami mam podobny problem przy jeździe po wodzie. WD-40 zalatwia skutecznie ten problem
lookas2die4 - 03-07-2007, 00:33
Temat postu: [E54A 2.0 V6] Dziwne "skrzeczenie" z układu kier.
Witam

Miałem podobne objawy już 2 razy (z lewej i z prawej strony) i za każdym razem źródłem skrzypienia był sworzeń wahacza dolnego prostego.

Co do wymiany górnego wahacza jest bardzo prosta i nie ma tam nic szczególnego na co trzeba by zwracać uwagę. W tym wahaczu możesz wymienić sam sworzeń, w tym przypadku trzeba uważać na odpowiednie umieszczenie zgodnie ze znacznikami ponieważ działa on tylko w 2 kierunkach.

Pozdrawiam

Anonymous - 04-07-2007, 17:16

hehe, a mnie w taki sposob skrzypial amortyzator i w zasadzie skrzypi do dzisiaj, ale to inny model wiec kto wie. moze to tez byc ktorys silentblock na wahaczach.
sion2002 - 31-07-2007, 00:29

Witam

No i trochę pojeździłem i mogę coś powiedzieć. Następnego dnia po propozycji zakupiłem WD40, zdjąłem koło i spryskałem wszystkie gumy itp, jaki tylko były widoczne - pomogło :) W międzyczasie zaliczyłem kilka fajnych tras (np. Kielce-Wrocław-Kielce). Wczoraj znów zaczęło skrzypieć :? W tym tygodniu wreszcie otrzymałem od dawna oczekiwany zastrzyk kasy i do wymiany na pierwszym planie pójdą: wahacze przednie górne z obu stron (kolega załatwił mi porządne nie jakiś szmelc za dosłownie grosze), końcówki drążka (czy warto brać się za wymianę samemu?????), tuleje stabilizatorów przód i tył (zaczęły się tłuc) i co najbardziej mnie cieszy - silniczek krokowy (już praktycznie nie da się jeździć). Przy następnym przypływie kasy pójdą na wymianę wahacze dolne proste a na koniec zostawię blacharkę - Misiaczek jest strasznie poobijany. Dzięki wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam
Szymon

pipi_ja - 13-08-2007, 21:15

Stary ja bym zaczął od wymiany prostego dolnego wahacza. ja miałem dokładnie te same objawy co Ty. Tyle, że u mnie zaskrzypiało dokładnie tak jak Ty to opisujesz a drugiego dnia podczas jazdy urwało sie koło. sprawcą był własnie dolny prosty wahacz. Okazało sie, że rozlazł sie na swożniu ( wyskoczyła główka z wahacza). Nie wierzysz? moge Ci podesłac fotki jak to wygladało. ja sie ciesze, że stało sie to przy 40km/h bo inczej byłoby krucho. Efekt: masa siwych włosów, problemy z transportem, wymiana uszkodzonego wahacza, pogiety błotnik i podłoga.
Od siebie dodam, że jeżeli jest luz na końcówce a gumy masz całe to w szczecinie jest facet co bardzo dobrze regeneruje wahacze. Sam mu wysłałem cały przodek do regeneracji i jestem baaaardzo zadowolony.

Bzdurą jest stwierdzenie, że jak nie stuka to można jeździć. ten wahacz nie stuka bo wisi na nim cały ciężar samochodu. podnieś autko na lewarku i jak koło bedzie w górze poszarp nim troche w górę i w dół, gwarantuje, że luz sie znajdzie ;)

Pozdrawiam.

Krejzi - 08-08-2010, 21:57

odgrzeje wątek bo u mnie są teraz takie objawy :/ .

Wystarczy wymienic sworznie wahacza dolnego prostego ? ( zdecydowanie mniejszy koszt czesci :/ )

jacek11 - 08-08-2010, 22:33

Krejzi napisał/a:
Wystarczy wymienic sworznie wahacza dolnego prostego ? ( zdecydowanie mniejszy koszt czesci :/ )

Samemu nie wymienisz tego sworznia.Trzeba wymieniać cały wahacz,albo stary wysłać do firmy zajmującej się regeneracją wahaczy.Jedynie samemu wymienisz sworzeń wahacza górnego.Polecam sprawdzić wszystkie wahacze,i wymienić je od razu.

Pozdro. :)

Krejzi - 08-08-2010, 22:39

poprzedni wlasciciel niby pisal ze wymienil wszystkie wahacz z przodu ale chyba cos nie bardzo skoro juz mi skrzypi :/ i to wlasnie przy skrecaniu tzn dopiero zaczyna skrzypiec ale jak skrzypi to kiepsko to brzmi, yhm bo widzialem na allegro sworznie za 25 zl sztuka a caly wahacz dolny prosty za 90. Czyli byle mechanik sworznia nie wymieni ?

[ Dodano: 08-08-2010, 22:42 ]
niestety narazie jestem w kiepskie sytuacji finansowej i musze zrobic tylko najbardziej wymagajace wymiany rzeczy. ( zostalo mi do wyrobu lozysko z piasta przod, te wahacze bo pewnie trzeba parami wymieniac, cos mi zaczelo leko z tylu jakby sprezyna o gume ocierala, dopiero kupilem auto i jestem bardzo przewrazliwiony na punkcie nowych odglosow bo nie wiem jeszcze z czym mozna jezdzic a z czym nie :/ )

jacek11 - 08-08-2010, 22:47

Według mnie,zawieszenie,i hamulce to podstawa w samochodzie.

pozdro. :)

Krejzi - 08-08-2010, 23:11

wymienia parami lewa prawa czy mozna wymienic tylko jednego skrzypiacego ?
jacek11 - 08-08-2010, 23:20

Ja osobiście wymieniam tylko uszkodzone elementy.Co jakiś czas jednak kontroluję stan zawieszenia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group