To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [ALL] Brak ogrzewania...:-(

Anonymous - 04-07-2007, 01:23
Temat postu: [ALL] Brak ogrzewania...:-(
Witam.Od paru dni jestem posiadaczem colta CAO :mrgreen:
I mam problem otóz niedziała ogrzewanie.Mniemam,ze pokrętło od ogrzewania działa bo jak przekręce na ciepłe to troche przytłumi nawiew tzn.słabiej leci ale cały czas zimne.Płynu w chłodnicy jest dobrze.Termostat chyba tez w porzadku bo jechalem nim ok 200km i maksymalnie temp.była na 3/4skali a przeważnie w połowie więc chyba nagrzewnica.No i właśnie gdzie ona jest,jak ja sprawdzić czy to ona no i jak odetkać jesli zapchana?
Z góry dzięki za pomoc.

Anonymous - 04-07-2007, 08:08
Temat postu: Re: Brak ogrzewania...:-(
radoskór napisał/a:
Termostat chyba tez w porzadku bo jechalem nim ok 200km i maksymalnie temp.była na 3/4skali a przeważnie w połowie
Wskazówka przy nagrzanym silniku powinna być w połowie, a nei w 3/4 skali. Obstawiam zatem termostat.
cns80 - 04-07-2007, 08:09

radoskór napisał/a:
maksymalnie temp.była na 3/4skali a przeważnie w połowie
:shock: Nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek temperatura w moim Colcie przekroczyła połowę skali. Sprawdź układ chłodzenia.
Anonymous - 04-07-2007, 08:44

termostat - praca na krotkim objegu zazwyczaj przegrzejesz sil;nik
niski poziom plynu chlodzacego zap[owietrzony uklad- objawy wszelkie z mozliwych
korek na chlodnicy do wymiany - bo to jest uklad podcisnieniowy

ROMEL - 04-07-2007, 09:40

GosiaLancerka...

Przy uszkodzonym termostacie w układach MITSU pracuje cały czas duży obieg... wiec nie mam możliwości przegrzania silnika - a wręcz odwrotnie - silnik w trasie jest ciągle niedogrzany... Co innego jak mamy mało płynu...

Sprawa ogrzewania - sterowanie ogrzewaniem zerwane (brak sterowania) - zarośnięta nagrzewnica...

PZDR

Anonymous - 04-07-2007, 10:14

Silnik dość szybko sie nagrzewa.Juz pochwili od pracy temp.rośnie.A na 3/4była(ale to nircały czas) jak wracałem z Bydgoszczy,niepowiem bo zmeczyłem go troche na trasie...
hmm a jak spr ten termostat?dodam,ze po chwili od uruchomienia chłodnica jest ciepła.a jak nagrzewnica to gdzie jej szukać?jak odetkać?(żeby tylko zatkana była...)
Pozdrawiam

Anonymous - 04-07-2007, 10:42

Musisz zacząć od sprawdzenia układu chłodzenia, termostat żeby sprawdzić trzeba wyjąć i polać wrzątkiem wtedy będzie widać czy działa prawidłowo ale z tego co piszesz to bym już kupił nowy i wymienił.
ROMEL - 04-07-2007, 10:51

Kuczan ma rację - to co napisałeś wskazuje że masz uszkodzony termostat - bo odrazu po odpaleniu nie powinna sie robić ciepła chłodnica... dopiero po dobrej chwili gdy silnik złapie koło 80 stopni celcjusza - wtedy termo otwiera sie i puszcza płyn na chłodnicę...

Uszkodzony termostat łatwo sprawdzić - ponieważ uszkodzony, trzymany w ręce będzie otwarty... i po diagnozie :D

Zatkana nagrzewnice (jakby) - to można próbowac odkamieniać - ale tego nie polecam bo w 95% przypadków po takiej operacji cieknie... ja bym szukał używanej dobrej...


PZDR

Anonymous - 04-07-2007, 10:56

ROMEL napisał/a:
Uszkodzony termostat łatwo sprawdzić - ponieważ uszkodzony, trzymany w ręce będzie otwarty... i po diagnozie

Dokładnie TAK !! Jeśli silnik jest zimny wtedy termostat powinien zamknąć obieg, jeśli płyn chłodniczy się nagrzeje to wtedy termostat otwiera obieg.

Anonymous - 04-07-2007, 13:01

Właśnie wróciłem z przejażdzki.Ku mojemu zdziwieniu temp.silnika b.szybko wzrosła do połowy,potem przekroczyła połowe i tak na niecałe 3/4 została i juz nie rosła ani nie spadała a jezdziłem potrolowa predkościa bez wciskania.Hmm jesli to termostat i odrazu puszcza po odpaleniu duzy obieg chłodzenia to dlaczego tak sie grzeje?Powinien byc niedogrzany sądze...juz nic niewiem...
cns80 - 04-07-2007, 13:09

radoskór napisał/a:
Właśnie wróciłem z przejażdzki.Ku mojemu zdziwieniu temp.silnika b.szybko wzrosła do połowy,potem przekroczyła połowe i tak na niecałe 3/4 została i juz nie rosła ani nie spadała a jezdziłem potrolowa predkościa bez wciskania.Hmm jesli to termostat i odrazu puszcza po odpaleniu duzy obieg chłodzenia to dlaczego tak sie grzeje?Powinien byc niedogrzany sądze...juz nic niewiem...
Ja kiedyś w Fordzie Fieście miałem taki przypadek, że silnik był wiecznie nie dogrzany. A potem (po pół roku) nagle zaczął się przegrzewać. Termostat skorodował i nie otwierał się dostatecznie szeroko. I wtedy miałem temperaturę czasem nawet na czerwonym polu :( .
Wyjmij ten termostat i nie czekaj aż coś się bardziej zepsuje. Nie jest drogi, a nawet jeśli wymienisz go wcześniej niż potrzeba, to nie będziesz musiał go wymieniać - powiedzmy - za pół roku. Może być jeszcze zapowietrzony układ chłodzenia, ale zastanawiam się dlaczego miałoby się tak stać.

ROMEL - 04-07-2007, 13:15

Ten układ odpowietrza sie sam - jak w większości mitsu...
Jak coś to tylko stan może być za niski...


PZDR

Anonymous - 04-07-2007, 13:19

Tak zrobie.jutro jak bede miał czas to go wykrece,jak bedzie potrzeba wymienie i napisze czy pomogło.Przy okazji zmienie płyn w chłodnicy.Własnie jaki płyn polecacie?Oczywiście niedrogi hehe
Rozumiem,ze po spuszczeniu starego płynu zalewam chłodnice nowym az po brzegi i do zbiorniczka wyrównaczego?
Wiem,ze to juz było ale chciałem sie upewnić;-)

ROMEL - 04-07-2007, 13:57

Płyn.... FEBI, QAL...jak będzie kosztował koło 50PLN to będzie dobry...

Chłodnica na full... zbiorniczek pod maks... później ewentualne uzupełnienie


PZDR

MAłY - 04-07-2007, 23:42

ROMEL napisał/a:
Przy uszkodzonym termostacie w układach MITSU pracuje cały czas duży obieg... wiec nie mam możliwości przegrzania silnika - a wręcz odwrotnie - silnik w trasie jest ciągle niedogrzany...


nie koniecznie.może też pracować na małym obiegu jeśli po rozgrzaniu silnika termostat się nie otworzy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group